Колекция 1:64 - Honda Civic

Включва мащабите от 1:30 до над 1:90.

Re: Колекция 1:64 - Honda Civic

Мнениеот TheDevilTwin » 05 Фев 2017, 16:44

След 4-годишно затишие, днес ще съживя темата с още няколко попълнения. Събирането на всички генерации Civic в този мащаб се оказа доста трудоемка задача - още повече когато колекцията цели изчерпателност. Цели 7 години след началото на тази тема, все още ми липсват някои модели. Събирането на тези 5 броя Hot Wheels ми отне около 5 години, което прави средно по една бройка на година... бая време за колички, които са стрували по един долар при появата си в магазините :lol:

Най-старото издание е сребристият металик - от 2003, когато матрицата дебютира. Белият и двата черни (единият е вариация с Faster Than Ever колелца) са от 2006, а тъмночервеният е последното издание (засега) от серията Holiday Hot Rods през 2014.

'03 Honda Civic Type-R (Hot Wheels)

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Honda Civic 7th Generation Si / SiR / Type-R (EP3)
Години на производство: 2001-2006
Държава: Япония
Произведени бройки: -


През 2001 Honda представя втората генерация на Civic Type-R (обозначение EP3) във версия хечбек с 3 врати, произвеждан в Swindon, Великобритания. Този европейски Civic Type-R разполага с 200 к.с., благодарение на 2-литров i-VTEC (K20A2) двигател. Купето е със заваръчни шевове, скоростната кутия е 6-степенна ръчна с къси предавки, а спирачките са подобрени в сравнение с предходния модел. При EP3 Type-R обаче липсват диференциал с ограничено приплъзване и седалки Recaro, които са част от стандартното оборудване при предходния модел EK9. Въпреки това японската версия на EP3 (която също се сглобява в Swindon, Великобритания и след това е изнасяна за Япония) е снабдена със шпер диференциал, подобен на този при EK9, както и с червени спортни седалки Recaro. Други разлики са по-ориентираното към пистово каране шаси и настройки на окачването, както и двигател с мощност 215 к.с. (K20A) с напълно балансиран колянов вал, различен всмукател, изпускателен колектор, разпределителни валове с по-високо повдигане, бутала с повишена компресия, хром-молибденов маховик и електроника с променени настройки. Всички K20A-двигатели за японската версия Type-R са сглобявани в Япония и изпращани към завода в Swindon, където са монтирани в купетата. Японският Type-R също така се предлага в традиционния цвят Championship бял, докато европейският не. Разликите между двете версии са в по-дългите предавки и по-висок въртящ момент при високи обороти (при европейския), но японската версия е смятана за по-добрата от двете.

Европейският Type-R получава редица отличия от автомобилната преса, печелейки „Хот Хеч на годината” според „Top Gear”, „Fifth Gear” и „What Car?” повече от веднъж. Появата на модела през 2001 съвпада със завръщането на Honda във Формула 1 след почти 10 години отсъствие като доставчик на двигатели за отборите Jordan и BAR – това води до създаване на пълноправен заводски отбор през 2005, след като Honda става едноличен собственик на British American Racing (BAR).

През 2004 моделът получава фейслифт, който включва редица подобрения – по-къса рейка, подобрени настройки на окачването, фарове с лупи (японската версия е снабдена единствено с халогени докато при европейската като опция се предлага ксенон с активно настройка), по-лек съединител и маховик. Според изявлението на Honda фейслифтовият модел има за цел да подобри оплакванията на клиенти и критици, касаещи недозавиването (заради предните МакФерсони), нечувствителния волан и липсата на въртящ момент при ниски обороти.

През 2001 базовата цена на Civic Type-R (EP3) във Великобритания е £23,100 паунда (около $34,650 USD).

Заводските фарактеристики сочат ускорение от 0 до 100 км/ч. за 6.8 секунди и максимална скорост от 235 км/ч.

Тунинг фирмата на Honda – Mugen предлага подобрена версия на модела, която е снабдена със спортна изпускателна система и тунинг по двигателя. Визуалните разлики са Mugen радиаторна решетка, бодикит, джанти и анти-ролбари.

През 2003-2004 Honda решава да отпразнува 30-тата годишнина на Civic като предлага специална версия “30th Anniversary” Type-R. Европейската версия разполага със седалки Recaro, решени в червено и черно, климатик и тонирани задни прозорци, както и олекотен съединител и маховик. Японската се отличава с червени седалки Recaro, червени стелки и тапицерии в корите на вратите, кожен волан MOMO и цвят Championship бял. Цветовете, предлагани за европейската версия са Nighawk черен, Satin сребрист и Milano червен. Произведени са общо 300 бройки – по 100 от всеки цвят.

През 2005 Honda представя “Premier Edition”, която е със седалки Recaro Trendline (подобни на тези при Anniversary Edition, но червено-черни вместо само червени), волан MOMO, червени стелки и облицовки на вратите. Спирачните апарати имат гравирани надписи “Type-R”, а задните стъкла са тонирани. Климатикът е опция. Цветовете са Milano червен, Nighthawk черен, Cosmic сив и Satin сребрист.

През 2004 Honda представя опцията “C Package” за японската версия, която предлага допълнителен цвят – Satin сребрист металик, ксенон, тонирани задни стъкла, климатроник и сензор за външната температура.

В САЩ и Канада версиите носят обозначения съответно Si и SiR. За разлика от предходните генерации на Civic Si, тази не е произвеждана в Канада или САЩ и поради тази причина не разполага със същото купе като при американския Civic 7-ма генерация (предлаган единствено като купе и седан). Вместо това Civic Si е произвеждан в Swindon, Великобритания в периода 2002-2005 година и изнасян към Канада и САЩ, докато Civic Si седан е сглобяван в Ayutthaya, Тайланд и изнасян към държавите от ASEAN. Хечбек версията се предлага единствено с ниво на оборудване Si/SiR в САЩ и Канада. Така Si-моделът се връща към оригиналната си конфигурация след като при 6-тата генерация Civic е предлаган единствено във версия купе с 2 врати.

Американският Si е снабден с K20A3-двигател, монтиран също в Acura RSX. Той развива мощност 160 к.с. при 6500 об/мин. и максимален въртящ момент от 179 нютонметра при 5000 об/мин. С ограничител при 6800 об/мин. той се отличава коренно от предходния Si с високооборотен двигател, което дава като резултат увеличение на въртящия момент с 20%. В сравнение с конкуренцията настройките на автомобила не са достатъчно добри – промяната от независимо окачване към окачване тип MacPherson дава като резултат по-лошо управление и около 68 кг. увеличение в теглото (общо 1245 кг.), което допринася за по-лошо ускорение в сравнение с по-лекия му предшественик (1999-2000 Civic Si). Плюсът от добавеното тегло е повишена с 22% здравина на шасито. Ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема 7.6 секунди и 15,9 секунди за четвърт миля, които са съпоставими с характеристиките на Ford SVT Focus и Hyundai Tiburon GT V6.
Други фактори, които оказват негативно влияние, са липсата на диференциал с ограничено приплъзване и нуждата от превключване на трета предавка за ускорение до 100 км/ч.

Моделите от 2004-2005 получават фейслифт, включващ козметични промени – фарове, стопове и странични прагове с нов дизайн, както и опция за спортен пакет Honda Factory Performance (HFP). Ходовата част получава главини с 5 болта вместо с 4, по-голяма задна разпънка и 16-цолови джанти вместо 15-цолови. Интериорът пък се отличава с повече сребристи акценти вместо хромирани.

Honda Civic Type-R (европейска версия – EDM)
Технически характеристики:

Двигател: 4-цилиндров редови (K20A2)
Разположение: предно, напречно разположен
Обем: 1.998 литра
Компресия / степен на сгъстяване: 11.0:1
Клапани: по 4 на цилиндър, двувалов (DOHC) с i-VTEC
Пълнене с гориво посредством: електронно горивно впръскване Honda PGM-FI
Купе/шаси: стомана
Спирачки: дискови спирачки на четирите колела
Трансмисия: 6-степенна ръчна
Предаване: предно
Тегло: 1270 кг.
Мощност: 200 к.с. при 7600 об/мин.
Въртящ момент: 196 нютонметра при 5900 об/мин.
Съотношение мощност/обем на двигателя: 100.10 к.с. на литър
Съотношение мощност/тегло: 0.15 к.с. на кг.
Ускорение от 0 до 100 км/ч. за: 6.8 сек.
Последна промяна TheDevilTwin на 12 Апр 2018, 17:02, променена общо 1 път
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5540
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция 1:64 - Honda Civic

Мнениеот hostaglas » 21 Апр 2017, 23:29

Изключително интересна тема ,ще се следи с огромен интерес.... :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
Все пак предната ми кола беше Honda Civic sixth generation ,а аз не обичам да си сменям често колите ...... :signhonda:
Аватар
hostaglas
Фен на мащаб 1:64
Фен на мащаб 1:64
 
Мнения: 1363
Регистриран на: 25 Сеп 2011, 22:19
Местоположение: Варна
Име: Данчо
Колекционирам: 1:64 европейски автомобили

Предишна

Назад към Мащаби 1:32, 1:64, 1:72, 1:87 и др.

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта