Линия 250 в 1:43

Включва единствено мащаб 1:43.

Линия 250 в 1:43

Мнениеот Тихомир » 19 Ное 2017, 00:01

Темата накратко:


1953 Ferrari 250 MM - Top Models
1957 Ferrari 250 GT California Spyder - Ixo Models
1957 Ferrari 250 GT California Spyder - Altaya/commodore-handmade
1957 Ferrari 250 GT California Spyder - Art Models
1958 Ferrari 250 GT Coupé - Dongguan
1958 Ferrari 250 GT "Tour De France" - Bang
1960 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta - Bang
1960 Ferrari 250 GT/E - Bang
1961 Ferrari 250 GT SWB Competizione - Jouef Evolution
1962 Ferrari 250 GT Lusso - Ixo Models
1962 Ferrari 250 GT Lusso - Best
1962 Ferrari 250 GTO - Kyosho
1964 Ferrari 250 GTO - Jouef Evolution



Съжалявам че пълня раздела с още една тема, но след доста умуване Ферарита от моделна гама 250 ще останат и ще бъдат допълване. Продадох някое друго, но са сравнително лесно възстановими или дори вече възстановени. Тук няма да намесвам състезателните, да се разбира с номера. Само цивилни ...

Първият модел е и най-ранното 250, което имам. Годината е 1953. Моделът е стар, смолен и италиански. До момента никога не съм имал модел на Топ Моделс. Предвид годините му и цената, която платих бих го оценил като : "Бива." Не е като Спарк, но и едва ли някой ще направи модел на тази кола. Оригиналът си е направо състезателна машина с тези атрибути по купето и спартанския интериор. Но както написах... няма ли номер, тук ще бъде представян модела.

1953 Ferrari 250 ММ - Top Models

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна Тихомир на 12 Дек 2017, 09:37, променена общо 15 пъти
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5153
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот stoicho110 » 19 Ное 2017, 09:28

Много красив модел и страхотни линии на автомобила :clap: :rocknroll: https://www.youtube.com/watch?v=2qH0Z4OnZjc и червеното му ходи ;)
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 489
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот Rohrl » 19 Ное 2017, 10:15

Мого добра тема си започнал.
Rohrl
 
Мнения: 19
Регистриран на: 18 Апр 2017, 13:08
Име: Недялко
Колекционирам: 1//43

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот Тихомир » 19 Ное 2017, 20:50

Темата е много широка и поне на мен интересна. С цел да съм напълно коректен, много е лесно да се определи дали едно Ферари е шосейна или състезателна кола. Гледа се номера на шасито, нечетните са шосейни, четните състезателни. И все пак, това че Ферари са сложили нечетен номер на шасито не очначава, че колата не е била използвана по пистите. Пример за това е Ферари 250 ГТО, където всички са с нечетни шасита. :lol:

Ето нещо интересно и значимо, това е реално първото Ферари правено в серия. Преди това колите са били по-скоро бутикови, всяка със собствен дизайн и разлики. Моделът е на неизвестния за мен производител Dongguan, поставката и кейсът са 1:1 с тези на Еббро. Качеството също е някъде там. Моделът е супер, грабете докато е на промоция.

1958 Ferrari 250 GT Coupé - Dongguan

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5153
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот taiko » 19 Ное 2017, 22:35

Малииииииииииии кво ни чака само...Давай Тишо! :clap: :clap: :clap:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43 viewtopic.php?f=27&t=10553
ПРОДАВАМ 1/43 viewtopic.php?f=23&t=11065
ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6454
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София, от както се помня
Име: Д-р К. Младенов, дм или просто Киро -Факиро
Колекционирам: всякакви модели на коли и жени

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот Antara1 » 20 Ное 2017, 10:14

Отново интересна тема! И двата модела са много добри,а джантите им са перфектни! :clap:
Аватар
Antara1
Диорама-любител
Диорама-любител
 
Мнения: 2414
Регистриран на: 23 Май 2014, 10:14
Местоположение: София
Име: Асен Гарджев
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот rvalev » 20 Ное 2017, 13:00

Яка тема.
Всичко от това ли ни очаква http://www.autowp.ru/ferrari/250/
:)
Колекция 1:43
Продавам модели от колекция 1:43
Продавам 1:18

"Има само едно нещо, което е по-хубаво от гърненце с мед… и това са две гърненца с мед."
Мечо Пух
Аватар
rvalev
 
Мнения: 950
Регистриран на: 23 Мар 2015, 11:55
Местоположение: Русе
Име: Росен Вълев
Колекционирам: 1:43

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот Тихомир » 21 Ное 2017, 00:18

rvalev написа:Яка тема.
Всичко от това ли ни очаква http://www.autowp.ru/ferrari/250/
:)


Много повече са. Аз имам към дузина в момента. Има и едни много скъпи, които ... само ще си гледам на снимки. :) Ето една полу-цивилна/полу-състезателна. Ако през 50-те си бил богат и с афинитет към любителските състезания, накратко gentleman racer, Ферари са имали перфектен автомобил за целта. Това е късна версия на 250 Tour De France. Радващото е че Банг правят и по-ранната версия. Първите версии са с по-различни фарове и повече отвори на задните колони.

1958 Ferrari 250 GT "Tour de France" - Bang

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Колата в действие. Това е ранна версия.

https://www.youtube.com/watch?v=f1m_v6FFTq0

https://www.youtube.com/watch?v=0GVhEDI7KRY

1958

https://www.youtube.com/watch?v=QFFglmnlqdE

И защо колата носи името "Tour de France".

https://www.youtube.com/watch?v=Ii4mv_z_jts
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5153
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот Тихомир » 24 Ное 2017, 11:12

Това сглупих да го обявя за продажба и 5 минути преди да свърши търга в Ибей, колега колекционер от САЩ го купи. Много се ядосах защото се оказа супер рядък модел на Иксо. С триста зора намерих бройка във Франция на нормални пари, но за съжаление без 1 стоп, счупено странично огледало и липсващо такова. Ще бъде ремонтирано и повече няма да правя глупости. На мен лично варианта с покрити фарове ми е по-любим за тази кола. Може би защото го свързвам с "Почивния ден на Ферис Бюелер". Това е една от най-любимите ми 250-ки и коли, имам я и в 1:18... но в сив металик. Непреходна красота. Алтаята я прави Стефчо, почти нищо не е останало от оригинала, освен отливката и едрите чарколяци. Джантите, чистачките, емблемите, боята... евала на Стефчо, че му се занимаваше с моите прищявки. Арт-ът пък е версията с открити фарове. Те правят и със закрити, както и няколко Комептиционе Калифорнии. Ще се взимат...


Кратка история:

След представянето на 250 GT Europa през 1955, новият дизайн на V12 двигател на Коломбо влиза в употреба в сериозен брой състезателни и шосейни автомобили в продължение на почти десетилетие. Този двигател бил особено успешен , когато се поставял на автомобили с дълга колесна база ( Long Wheelbase или LWB) от клас GT. След 1956 тези автомобили започнали да носят заводското обозначение "TdF" или Tour de France. По-слаби версии на същия мотор задвижвали серийните шосейни автомобили на Ферари. Когато на бял свят се появява прекрасния кабриолет с дизайн от Пинин Фарина наречен 250 GT Pinin Farina Cabriolet, моделната линия 250 GT изглеждала запълнена. Двама от най-важните дистрибутори на Ферари , Луйджи Чинети в Ню Йорк и Джон ван Нюман от Калифорния убедили Енцо Ферари, че това не е точно така. Чинети и Нюман искали кабрио версия на състезателната "TdF" като вярвали, че има пазар за открит състезателен автомобил пригоден за шосетата. Кабриолетът на Пинин Фарина със сигурност не отговарял на такова описание поради луксозния си характер.

Най-лесно щяло да бъде ако Пинин Фарина проектират и изработват новия кабриолет, но фирмата вече била заета с производството на големия луксозен кабриолет. Вместо това , Скалиети били избрани да конструират новата кола, но дизайнът си оставал на Пинин Фарина. Скалиети основно се занимавали с направата на състезателни купета за Ферари и този нов модел наречен California Spyder става едно от малкото шосейни Ферарита с купета изработени от тях. С изключение на малък брой състезателни California Spyder , купетата били изработени от стомана, която била по-евтина и по-лесна за оформяне от алуминия използван в "TdF". Всички Калифорнии имали еднакъв дизайн на купето с изключение на предните фарове, които можело да са открити или покрити със стъкло.

Както било изискано от Нюман и Чинети напълно състезателни шасита били използвани за модела, които били подобни на тези в "TdF". Когато през 1959/60 се появява къса колесна база на модела 250 GT Pinin Farina Cabriolet, новото шаси е приспособено и към модел California Spyder. Що се отнася до двигателите, потенциалните купувачи имали избор между нормален шосеен вариант и състезателен двигател. И двата били дизайн на Коломбо с по 12 цилиндъра. Състезателният двигател развивал мощност от 250 к.с. През годините на производство двигателите за модела постоянно били обновявани и винаги били най-модерното, което компанията разполагала.

Рискът поет от Ферари се възнаграждава като са направени около 50 броя от двата вида -къса и дълга колесна база за периода 1957-1963. Може да се каже, че колата е хит за производствените обеми на Ферари. Най-голямо внимание привличат автомобилите с алуминиеви купета, които били доста успешни състезателни машини. Днес цените на модела са изключително високи заради голямото търсене от страна на колекционери. През 2007 запазен екземпляр с дълга колесна база беше продаден за 5 милиона долара. През 2008 на аукцион в Маранело прекрасен реставриран екземпляр е продаден за зашеметяващите 10 милиона долара.

1957 Ferrari 250 GT California Spyder - Ixo Models
1957 Ferrari 250 GT California Spyder - Altaya/commodore-handmade
1957 Ferrari 250 GT California Spyder - Art Models

Изображение
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5153
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот Тихомир » 28 Ное 2017, 20:56

Няма особен интерес, но продължавам с 250-ките. Този Банг е произведение на изкуството. Боя, джанти, чистачки... май фирмата отново произвежда Ферарита защото дойде в безупречна опаковка. Сложих и 250 SWB Competizione на Жуеф, което имам от доста време, за да се видят разликите между шосейната и състезателната версия на колата. Интересното е че Бангът е осезаемо по-дълъг, но не е версията 250 GT Interim LWB. Производителят на модела твърди, че колата от изложението в Ню Йорк през 1960. Снимка не можах да намеря, но наистина има златни такива Ферарита. Наред с Лусото и 250 ГТО това е едно от най-красивите кончета за мен. Има и по-бързи Ферарита, но ако имах възможност за избор бих покарал едно такова аналогово ГТ чудовище. :)

Кратка история

Формата и функцията могат да бъдат съчетани изключително добре , когато става въпрос за автомобилен дизайн. Ферари 250 GT SWB ( къса база) доказва това твърдение. Моделът е считан от много фенове и специалисти за най-добре изглеждащото Ферари с дизайн на Пинин Фарина правено досега. Освен това 250 GT SWB успява да заеме първите 4 места на Льо Ман през 1960 като напълно побеждава конкуренцията от Астън Мартин и Шевролет.

Моделът е представен на изложението в Париж през 1959-та и самото купе на модела прилича на 250 LWB Interim. Най-голямата стилистична разлика между моделите е в задното стъкло. Новотo шаси било подобно на състезателните 250 GT използвани през 50те години, но колесната база била намалена с 20 мм до 2400 мм. Колесна база с размер 2400 мм се счита за перфектната големина за шаси с добри характеристики при завиване и стабилност на прави участъци. Не е случайност , че един от най-успешните състезателни автомобили въобще - Бугати Type 35 има същата големина на шасито. Друго голямо подобрение по новия модел било замяната на морално остарелите барабанни спирачки с дискови такива на четирите колела. По този начин модела става първото 250 GT с дискови спирачки.

Под капака е поставен V12 двигател ( Тип 168) . Въпреки че големината на обема била същата с предходните агрегати за моделите 250 GT, този нов двигател бил съвсем различен от използваните до този момент. Новият агрегат бил резултат от 6 годишни проучвания и развитие. Тип 168 бил близък технически до Тип 128ДФ. Маслената вана, маслената помпа, ангренажната верига и маслените филтри били заменени с по-модерни и това била разликата между двата мотора. Също така различни , по-големи карбуратори Вебер били поставени. Със всички тези подобрения двигател тип 168 бил способен да развие мощност от 260 к.с. до 275 к.с. в зависимост от настройките за състезателните варианти и около 220 к.с. до 240 к.с. за шосейните двигатели.

Огромното предимство на Ферари в клас GT продължило и през 60те години като новите SWB Berilnetta били непобедими. На състезанието Tour de France например Фераритата заели първите 3 места в класирането. На Льо Ман доминацията била още по-категорична с автомобили Ферари класирани от 1 до 4то място. Победи в класа или в крайното общо класиране били постигнати и на Монца, Спа, Нюрбургринг и Монтлери. Решени да продължат с доминацията, Ферари модернизират своя успешен състезател за сезон 1961.

Колите произведени след 1960 могат да бъдат лесно разпознати по премахната чупка на малкото странично предно огледало. Други разлики след 1960 са по големите калници на модела и отвор за вентилация на покрива вместо на задното стъкло. Някой състезателни варианти на модела използвали по-леки тръби при шасито и били с монтирани още по-мощни двигатели. Тези автомобили са познати като "Comp/61" или "SEFAC Hot Rod". На тези машини били монтирани по-големи цилиндрови клапани и значително по-големи карбуратори като мощността им често надвишавала 300 к.с.

Доминацията на Ферари през сезон 1961 в клас GT била пълна с много класови победи по целия свят. Въпреки че модела бил изключително успешен той имал един недостатък. Аеродинамичните показатели на купето били като на библиотека. Само след два сезона , колата трябвало да бъде заменена. След зимните тестове през 1961 250 GT SWB бил заменен с изключително по-аеродинамичното Ферари 250 GTO, което от своя страна било екипирано със същия мотор като състезателния прототип 250 TR.

1960 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta - Bang
1961 Ferrari 250 GT SWB Competizione - Jouef Evolution

Изображение
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

https://www.youtube.com/watch?v=JitnDHuU8TE

https://www.youtube.com/watch?v=ujFUhCIoZvM

https://www.youtube.com/watch?v=n4uST-FYbCY

https://www.youtube.com/watch?v=NoHUyWOVDjA
Последна промяна Тихомир на 29 Ное 2017, 09:38, променена общо 2 пъти
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5153
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот vesartstudio » 28 Ное 2017, 21:04

Тише, само адмирации. Случвало ли ти се е да не знаеш какво да кажеш? Предполагам, че с повечето от нас е така за тази колекция.
Аватар
vesartstudio
 
Мнения: 254
Регистриран на: 05 Фев 2014, 19:41
Местоположение: Плевен
Име: Христо Христов
Колекционирам: Мащаб 1:72

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот taiko » 29 Ное 2017, 10:07

Мислих, че темата ще е по еднообразна. А то доста разнообразно се получи. И моделчетата едни лачени... :clap:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43 viewtopic.php?f=27&t=10553
ПРОДАВАМ 1/43 viewtopic.php?f=23&t=11065
ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6454
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София, от както се помня
Име: Д-р К. Младенов, дм или просто Киро -Факиро
Колекционирам: всякакви модели на коли и жени

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот stoicho110 » 29 Ное 2017, 16:01

Има интерес към темата, винаги е хубаво когато се виждат интересни и редки модели. А не да се въртим около едни и същи марки автомобили. ;) Покрай твоята колекция и на мен Ферари ми стана любима марка :shake: :cheers: Модела на Банг и Джоуеф са супер.
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 489
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот chevyimpala » 29 Ное 2017, 16:14

Сбъркал си марката :P
Аватар
chevyimpala
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 30 Окт 2010, 09:00
Местоположение: София
Име: Петийо еуемент
Колекционирам: Кот такоа :)

Re: Линия 250 в 1:43

Мнениеот Тихомир » 30 Ное 2017, 01:45

taiko написа:Мислих, че темата ще е по еднообразна. А то доста разнообразно се получи. И моделчетата едни лачени... :clap:


Убеден съм, че за някои колеги моделите са идентични, както примерно аз вече не правя разлика между Ауди А4-А5-А6 итн, онзи ден имах честта да се повозя на едно, чак на третия път познах какво е. :lol: Та така и с 250-ките, хем изглеждат сходни, хем са много рачлични. За уникатите по поръчка на клиенти направо да не отварям приказка. Един линк за размисъл по темата, 3 странички красоти и все 250-ки.

Ето и най-любимият ми Банг. Този модел може да засрами доста по-скъпи миниатюри на уж лидери в хобито. Обърнете внимание на ювелирните джанти, дори Спарк не правят толкова добри Борани джанти. Чистачки, куки, фаровете са с жълта леща под похлупка, задните светлини са отделни детайли. Няма да е зле да изпратя една бройка на Миничампс да научат за наличието на фотоецнати чистачки. :lol: Много ми е любим просто този Банг.

Кратка история

Пътят до представянето на легендарното 250 GTO преминава през няколко стъпки и внимателно планиране като в началото за тестовете бил използван модел 250 GT SWB. Един от първите признаци на идващата радикална промяна във Ферари бил представен през 1961 , когато две силно модифицирани 250 GT SWB се появили на бял свят. Тези 2 автомобила били част от серия от 5 коли с купета на Пининфарина подобни на аеродинамчното Ферари 400 SuperAmerica. Две "експериментални" от тези пет също получавали постоянно технически подобрения и били обект на многократно намаляване на теглото. Тези два автомобила имали покрити със стъкло фарове и ясно показвали желанието на Ферари да постигне по-висока скорост за бъдещия си GT автомобил.

Първата направена 250 GT SWB Sperimentale имала сериен номер на шасито 2429GT и получава леко модернизиран двигател от състезателното GT Comp/61, но автомобила никога не взима участие в състезание , въпреки че на тестове достига доста по-високи скорости от стандартните 250 GT SWB. С втората кола със сериен номер 2643GT Ферари правят още една стъпка напред в развитието като поставят двигател със сух картер и 6 карбуратора с обем 3.0 литра и конфигурация V12. Този двигател технически е най-близо до двигателя в 250 GTO. По-късно през годините тези експериментално коли ще бъдат наричани прототип 250 GTO. През сезон 1961 втората експериментална кола е използвана за тестове през целия сезон като дори се появява на Льо Ман, но поради проблеми с двигателя не успява да завърши надпреварата.

В началото на 1962ра , Ферари продават този уникален експериментален автомобил на Луиджи Чинети , който от своя страна я поверява на Стърлинг Мос за състезанието 3 часа на Дайтона. В своето последно състезание за Ферари , Мос завършва на 4то място, но печели в своя клас GT. На Льо Ман през 1962, колата с пилоти Ед Хюгус и Джордж Рийд завършва на престижното 4то място след двете Ферарита 250 GTO и модифициран Ягуар Е-тайп. След множество препродажби колата стига до сегашния си собственик, който я реставрира и пребоядисва до оригиналния син цвят типичен за състезателните коли за Льо Ман.

1961 Ferrari 250 GT SWB "Sperimentale" - Bang

Изображение

A в момента колата изглежда така

Изображение

Останалите 5 имат дизайн подобен на 410 Суперамерика

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5153
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Следваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], vesartstudio и 14 госта