Колекция 1:43 - The Everyday Supercar

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот c41s » 06 Яну 2018, 21:48

ЕЕЕЕ това последното ме разби наистина егати якия модел :clap: :clap: :clap: :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
c41s
 
Мнения: 1027
Регистриран на: 08 Дек 2014, 14:23
Местоположение: Глазгоу, Шотландия
Име: Георги Ангелов
Колекционирам: Всичко от 20век във всички мащаби

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот paralesko » 07 Яну 2018, 00:52

Заслепително :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
paralesko
 
Мнения: 568
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот Тихомир » 07 Яну 2018, 10:17

Игнишън. Няма какво друго да се напише.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5323
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот ico_naskov » 07 Яну 2018, 11:42

Игнишън моделс имат уникални модели и този е един от тях :rocknroll: :rocknroll:
Изображение
ico_naskov
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 969
Регистриран на: 23 Яну 2011, 00:52
Местоположение: бургас
Име: Ицо
Колекционирам: koeto mi haresva :)

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот domins » 07 Яну 2018, 15:17

Страхотен модел и автомобил :) :) :)
Аватар
domins
 
Мнения: 244
Регистриран на: 17 Окт 2016, 19:50

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот rvalev » 07 Яну 2018, 15:18

Уникална е Деликатна. :shock: :shock: :shock: :shock: :rocknroll:
Колекция 1:43
Продавам модели от колекция 1:43

"Има само едно нещо, което е по-хубаво от гърненце с мед… и това са две гърненца с мед."
Мечо Пух
Аватар
rvalev
 
Мнения: 1198
Регистриран на: 23 Мар 2015, 12:55
Местоположение: Русе
Име: Росен Вълев
Колекционирам: 1:43

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот stoicho110 » 07 Яну 2018, 18:27

Отново уникален модел, а презентацията е достойна за енциклопедия Британика. :clap: :rocknroll: :shake:
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 591
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот axel » 07 Яну 2018, 20:43

Много красив автомобил и модел.
Относно презентацията, няма какво да се каже. :clap: :clap: :clap:
Аватар
axel
 
Мнения: 282
Регистриран на: 11 Яну 2012, 11:45
Местоположение: София
Колекционирам: 1/43

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот taiko » 08 Яну 2018, 19:54

За мене това е може би най-красивата Тойота. Много по-красива от модела от 1976-та.
И моделът е веднъж :rocknroll: , не е дърво като норевчето. Всъщност трябва да е "веднъж" за цената си...
Някога, когато бях "еди къде си" се срещаха доста често. Непременно ще я добавя към колекцията си...някой ден. :P
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6745
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София, от както се помня
Име: Д-р К. Младенов, дм или просто Киро -Факиро
Колекционирам: всякакви модели на коли и жени

Re: Колекция 1:43 - Japanese Mustang

Мнениеот djLiquid » 09 Яну 2018, 12:18

:rocknroll: :rocknroll: :rocknroll: поздравления, Иво!
Celica-та на Celic-ите, а е и с правилните джанти - SSR MK3 :P
Аватар
djLiquid
 
Мнения: 485
Регистриран на: 26 Яну 2009, 09:57
Местоположение: София
Име: Иван Иванов
Колекционирам: 1:43

Re: Колекция 1:43 - The Forgotten Japanese

Мнениеот TheDevilTwin » 13 Яну 2018, 22:32

The Forgotten Japanese

След като Celica се превръща в хит, Toyota продължава да развива модела и в края на 70-те се появява топ версията Supra, която има за цел да бъде конкурент на популярния Datsun 240Z. Тя се отличава с удължено купе и редови шестак вместо 4-цилиндров. Няколко години по-късно Supra е отделена като самостоятелен модел. 3-тата й генерация (A70) не е особено популярна и често е бъркана с Nissan 180SX (S13) и Mazda RX-7 (FC3S) заради сходния дизайн на купето, който е типично 80-арски.

'89 Toyota Supra 3.0 GT Turbo Limited (Ignition Model)

ИзображениеИзображениеИзображение

Toyota Supra (A70)
Години на производство: 05.1986-1993
Държава: Япония
Произведени бройки: 241 471


През май 1986 Toyota представя новата Supra, с което окончателно е прекъсната връзката между Celica и Supra, тъй като вече стават два отделни модела (първоначално Supra е топ-версията на модела Celica и носи името Celica Supra). Celica преминава към предно предаване, използвайки платформата Toyota T, асоцирана също с Toyota Corona, докато Supra се предлага единствено със задвижване на задните колела. Двигателят е подобрен и е 3-литров 6-цилиндров редови с мощност 200 к.с. Първоначално се предлага единствено атмосферна версия, но през моделната 1987 година е представена и версия с турбо. Механиката на Supra е заимствана от Toyota Soarer за японския пазар.

Някои версии, предназначени за японския пазар, разполагат с 2-литров двигател, а външно са по-тесни като размери, за да отговарят на японските норми за размер, така че да бъдат избегнати годишните такси, които правителството налага за по-големи автомобили.

Двигателят Toyota 7M-GE е флагман в арсенала на Toyota. И двете версии на този мотор са с по 4 клапана на цилиндър и два разпределителни вала. Турбинираната версия 7M-GTE е първият двигател на Toyota без дистрибуторна капачка за запалване, предлаган в САЩ и разполага с бобини, разположени върху капака на клапаните, както и сензор за позицията на разпределителния вал, управляван от коляновия вал. Снабден с турбина CT26, той развива мощност 230 к.с. при 5600 об/мин., а атмосферната версия – 200 к.с. при 6000 об/мин. През 1989 мощността на турбо версията е увеличена на 232 к.с. и 344 нютонметра след подобряване на уестгейта. Всички модели разполагат с гуми 225/50R16 и джанти с размер 16x7J. Резервната гума е със същия размер.

Поради грешка в инструкциите за затягане на болтовете на цилиндровите глави (вероятно поради преминаване от азбестови към медни гарнитури), всички двигатели имат проблеми с издухани гарнитури. Toyota така и не предприема сервизна акция за засегнатите автомобили. Проблемът лесно може да бъде отстранен със смяна на гарнитурата на главата и затягане на болтовете със 102 нютонметра. Поради липсата на официална сервизна акция или съобщение на проблема, той се появява отново след изминаване на 75 000 мили ако при смяната болтовете бъдат затегнати със 76 нютонметра, както пише в упътването за поддръжка. При правилно затегнати болтове, двигателите са екстремно издръжливи.

Атмосферната версия се предлага стандартно със скоростна кутия W58, а турбо версиите са с по-здравата R154. И двете версии се предлагат с 4-степенен автоматик A340E.

3-тата генерация на Supra е снабдена с редица нови за времето си технологии – като опция са предлагани 3-канален ABS и система TEMS, която предлага на водача избор от 2 режима на твърдост на амортисьорите, а третата се активира автоматично при пълна газ, рязко спиране и маневриране с висока скорост. HKS предлага “TEMS Controller”, посредством който 3-тата настройка може да бъде ръчно активирана.
ACIS (Acoustig Control Induction System) е метод за контролиране налягането на постъпващия въздух във всмукателната система с цел увеличаване на мощността (присъства също и при атмосферните версии). Всички модели са с двураменно независимо окачване отпред и отзад. Предлагана е също версия тарга, а от 1991 – електрически метален шибедах.

Производството на Supra A70 (GA70/MA70/JZA70) наброява 241 471 екземпляра.

Моделът е предвиден за 1985, но след забавяне на производството моделът се появява в средата на годината. През първата моделна година се предлага единствено в атмосферна версия като купе или тарга. производството за Северна Америка през 1986 възлиза на 33 283 броя.

През 1987 е представена турбо версията, която се отличава с предноразположен маслен охладител и интегриран заден спойлер. Спортният пакет (стандартен при турбо-версията и опция при базовия атмосферен модел) включва диференциал с ограничено приплъзване, система TEMS и измиване на фаровете. През 1987 е добавена цветова комбинация с бежов салон, от която са произведени едва 1000 броя. Toyota инсталира на 1G-GT-двигателя с две турбини технология за променлива индукция, наречена T-VIS, която се предлага също при 7M-GT. Производството за Северна Америка през тази година е 29 907 броя.

През моделната 1988 промените не са много. Отпада двуцветната екстериорна комбинация в кафяво. Формата на стоп светлината, разположена в спойлера, преминава от квадрат към трапец; апликациите на седалките вместо квадрати вече са линии. Японските купувачи могат да избират измежду 6 различни нива на оборудване, започвайки от топ-версията 3.0 GT Turbo Limited с мотор 7M-GTEU, следвана от 3.0 GT Turbo, GT Twin Turbo с 2-литров 1G-GTEU мотор, GT с 1G-GEU, G с 1G-EU и S също с 1G-EU двигател. Всички са с 5-степенна ръчна кутия или 4-степенен автоматик ECT-S (автоматикът не се предлага единствено при G и S). Всички модели от 3.0 GT Turbo Limited, 3.0 GT Turbo и GT Twin Turbo са оборудвани стандартно с дигитално табло, а 3-литровите версии разполагат също с AM/FM-радио с касетки, CD-плейър и круиз контрол. Климатикът е част от стандартното оборудване при турбо версиите, а кожен салон се предлага само при топ-версията GT Turbo Limited.

Производството за Северна Америка през 1989 възлиза на 19 596 екземпляра.

През 1989 моделът претърпява фейслифт. Направени са подобрения по актуатора на уестгейта, местоположението на горивната помпа, а мощността е увеличена с 2 к.с. при турбо версията. Тампоните на двигателя са променени в края на 1989, тъй като започва монтирането 1JZ-мотор при японските версии. Премахнати са стоманените компоненти на защитните кори под шасито, благодарение на което е намалено тегло и частично е отстранен проблемът с появата на корозия. Представен е “White Package”, което разполага с бели лайсни и бели джанти тип „трион”. Интериорните цветове са ограничени единствено до син и бордо. Всички модели получават 3-точкови предпазни колани, които заменят 2-точковите. Нови са стоповете, предната броня с интегрирана решетка в долната част (в предходните години тя е отделен елемент), странични огледала, мигачи, фарове за мъгла, волан, панели на вратите, климатик, стерео система и копчета за стъклата. Добавянето на закачалки върху В-колоните и премахването на джобовете на задните седалки изчерпват промените по интериора. Турбо-версиите получават 3-секционен заден спойлер с интегрирана LED-стоп светлина. От моделната 1989 за американските модели вече не се предлага измиване на фаровете и SuperMonitor – система, изчисляваща пробега, който автомобилът може да измине с наличното гориво и както други функции.

Квотата за Северна Америка през 1989 е 14 544 коли.

Моделите от 1990 се отличават с уголемени задните подкалници, по-ранна червена зона на оборотния диапазон (заради по-тежък колянов вал), променен дизайн на волана, а круиз контролът е преместен от дясната страна. В добавка към въздушната възглавница и индикатора й на таблото, е променен панелът с превключватели отляво, при който отделенията за поставяне на монети са заменени с димер. Долната част на таблото вече е двукомпонентна, освен това е по-тежка заради промяната на материала. Лостът за памет на кормилната колона е премахнат. Производството за Северна Америка достига 6419 коли през 1990.

През 1991 джантите стават 5-лъчеви с размер 16x7J, а защитните лайсни вместо черни вече са боядисани в цвета на купето. Емблемата “Supra” е заменена от фирмения овал на Toyota. Скоростомерът е променен, добавени са интериорните цветове сиво (shadow grey) и тъмно червено (deep red), с което е сложен край на предходните сив, бежов и бордо. Синият интериор се предлага единствено при “White Package” и моделите със син цвят. Предните говорители са с увеличен размер, поради което нови са и похлупаците им. От 1991 започва предлагането на шибедах. Производството възлиза на 3623 броя.

През 1992 кожените интериори shadow gray получават черна тапицерия. Моделите без турбо вече не се предлагат в конфигурация тарга, а като опция е добавен нов субуфер. Производството за Северна Америка достига едва 1193 броя.

За Япония се предлагат още две версии – JZA70 с 2.5-литров 1JZ-GTE мотор с две турбини и мощност 280 к.с. (2.5GT Twin Turbo) и GA70 с 2-литров 1G-GTE мотор с мощност 210 к.с. или без турбо – 1G-GEU.

Специалната версия на 1JZ-GTE – 2.5 Twin Turbo R се отличава с Торсен диференциал, окачване Bilstein, стабилизиращи щанги с по-голям диаметър, волан и топка на скоростния лост Momo. Добавката на предната броня е снабдена с отвори от двете страни, а като опция се предлага цвят тъмнозелен металик Jade Mica. Това е най-мощната серийна версия на Supra A70.

Turbo-A е хомологационната версия за Група А на Японския Шампионат за Туристически Автомобили (JTCC). От нея през август и септември 1988 са произведени 500 броя, продадени единствено в Япония. Разликите между стандартна Supra 3.0 GT и Turbo-A са както козметични, така и механични. Турбината CT-26 е с по-голяма перка и може да бъде разпозната по щампата „Е” върху корпуса. Освен това Turbo-A е с 65 мм дроселова клапа (вместо стандартната 60-милиметрова) и по-голям диаметър на изпускателната система.

Горивната система е с MAP-сензор вместо със стандартен Karmen Vortex AFM. Предницата разполага с допълнителен отвор, който насочва въздушната струя към интеркулера. Други отличителни белези са страничната лепенка и задна емблема 3.0 GT Turbo A, както и черен цвят (код 202). Всички бройки от Turbo-A са оборудвани стандартно със сив кожен интериор, волан и топка на скоростния лост Momo, а двигателят е 7M-GTEU с мощност 266 к.с. (индексът U означава че е монтиран катализатор).

Заради обема на двигателя колите взимат участие в по-големия клас, където страдат от твърде голямото си тегло и недостиг на мощност. Прекият конкурент Ford Sierra Cosworth RS500, която е по-лека и с по-малки размери например няма този проблем. Още при дебюта през 1989 липсата на мощност и твърде голямото тегло означава, че Turbo A не е конкурентноспособна в лицето на BMW E30 M3 от по-малкия клас, а шансовете за успех са допълнително намалени при представянето на Nissan Skyline R32 GT-R през 1989. През 1991 Toyota започва да се състезава с Corolla Levin в по-малкия клас, докато редица частни отбори продължават да участват със Supra до 1993.

Всички състезателни Супри за Група А са снабдени с механичен диференциал с ограничено приплъзване със заключване в съотношение 50:50 ляво-дясно при пълна газ. Той е дело на TRD, които са отговорни също за дебелите греди отзад, представляващи неразделна част от multi-link-окачването, което предотвратява клякането на задницата при ускорение от място на пълна газ.

Toyota Supra 3.0 GT Turbo (1989-1993)
Технически характеристики:

Двигател: 6-цилиндров редови (7M-GTEU) с турбо
Разположение: предно, надлъжно разположен
Обем: 2.954 литра
Компресия / степен на сгъстяване: 8.4:1
Клапани: по 4 на цилиндър, двувалов (DOHC)
Пълнене с гориво посредством: електронно горивно впръскване
Купе/шаси: стомана
Спирачки: дискови на четирите колела
Трансмисия: 5-степенна ръчна
Предаване: задно
Тегло: 1603 кг.
Мощност: 232 к.с. при 5600 об/мин.
Въртящ момент: 344 нютонметра при 3200 об/мин.
Съотношение мощност/обем на двигателя: 78.53 к.с. на литър
Съотношение мощност/тегло: 0.14 к.с. на кг.
Ускорение от 0 до 100 км/ч. за: 6.2 сек.
Последна промяна TheDevilTwin на 12 Апр 2018, 12:36, променена общо 1 път
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5597
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция 1:43 - The Forgotten Japanese

Мнениеот paralesko » 13 Яну 2018, 22:51

Много яко - джантите и ауспухът са като истински :rocknroll: :cheers: :shake: .
paralesko
 
Мнения: 568
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: Колекция 1:43 - The Forgotten Japanese

Мнениеот commodore » 13 Яну 2018, 23:33

Шапки долу!Безупречен модел,нищо не е пропуснато! :notworthy: :notworthy: :notworthy:
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9060
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: Колекция 1:43 - The Forgotten Japanese

Мнениеот ico_naskov » 14 Яну 2018, 00:19

Японска машина отвсякъде :rocknroll: :rocknroll:
Изображение
ico_naskov
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 969
Регистриран на: 23 Яну 2011, 00:52
Местоположение: бургас
Име: Ицо
Колекционирам: koeto mi haresva :)

Re: Колекция 1:43 - The Forgotten Japanese

Мнениеот rvalev » 14 Яну 2018, 13:11

commodore написа:Шапки долу!Безупречен модел,нищо не е пропуснато! :notworthy: :notworthy: :notworthy:

+1
И като добавка да отбележа, че и цвета е бижу.
:clap:
Колекция 1:43
Продавам модели от колекция 1:43

"Има само едно нещо, което е по-хубаво от гърненце с мед… и това са две гърненца с мед."
Мечо Пух
Аватар
rvalev
 
Мнения: 1198
Регистриран на: 23 Мар 2015, 12:55
Местоположение: Русе
Име: Росен Вълев
Колекционирам: 1:43

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта