Колекция модели Lancia

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот Lancia Fan » 29 Ное 2016, 18:11

Здравейте!
Продължавам представянето на колекцията с няколко варианта на един легендарен състезателен модел от миналото на марката …

67. Lancia 037 Rally - (1984), модел на IXO
Alen M., Kivimaki I.,“Safari Rally – 1984”, #17
Изображение
Изображение

68. Lancia 037 Rally - (1983), модел на IXO
Biasion M., Siviero T.,“ Rally Sanremo – 1983”, #18
Изображение
Изображение

69. Lancia 037 Rally Evo 2- (1986), модел на IXO
Servia S., Sabater J.,“ Rally San Froilan – 1986”, #1 – Winner!
Изображение
Изображение

А следващите три модела на Vitese закупих в пакет от Великобритания. В лошо състояние са и имат липси, но много ми харесват така, както са. Правени са доста доработки по тях, декалите също мисля, че са допълнително нанасяни. Именно за това, отново не съм сигурен дали тези модели достоверно пресъздават участието на точно тези екипажи в точно тези ралита. Ще се радвам, ако някой по-запознат ми помогне да го установя.

70., 71., 72. Lancia 037 Rally - (1982), модел на Vitese
Vudafieri A., Perissinot M.,“Marlboro Rallye Cote d’Ivoire – 1982”, #7
Bettega A., Perissinot M.,“Rallye XXVI Tour de Course – 1982”, #14
Kivimaki I., Alen M.,“Rallye XXVI Tour de Course – 1982”, #6
Изображение
Изображение

Lancia 037 Rally е спортен автомобил с централно разположен двигател, създаден от марката в началото на 1980г., за да се състезава в Group B на Световния рали шампионат (WRC). Официално е представен през 1982г., а пилотиран от Markku Alén, Attilio Bettega, и Walter Röhrl, автомобила спечелва за Lancia титлата при производителите през сезон 1983г. 037 влиза в историята като последния автомобил със задвижване на задните колела, спечелил WRC.

Името на модела всъщност идва директно от наименованието на проекта (037) на конструкторите от Abarth, на които е била поверена разработката. В дизайна на 037 проличават препратки към легендарни за Abarth модели от 50-те и 60-те години, като например двойно издадения покрив (double bubble roof). Главния дизайнер е Sergio Limone, а за създаването на модела той си партнира също с Pininfarina и с Dallara.

Според тогавашните нови правила за допускане до участие в Group B на WRC, е било необходимо да се създадат най-малко 200 пътни версии (хомологации) на въпросния модел. Така правят и от Lancia. Пътната версията на 037 разполага с 16-клапанов, четири-цилиндров редови 2000 куб.см. двигател на Abarth. Двигателя е оборудван с "volumex" компресор, който спомага за обща мощност от 205 к.с. и скорост над 220 км/ч. Ускорението до 100 км/ч става за по-малко от седем секунди. Производствените протоколи на Pininfarina показват, че са произведени точно 220 автомобила, разпространени под името "Montecarlo Corsa".

Разбира се, подготвените за WRC версии били доста по-различни. Олекотени, с панели и елементи от кевлар, по-мощни и по-стабилни. Версиите Evolution 1 и Evolution 2 били съответно с 300 и 325 к.с., а двигателя е с повишен обем от 2111 куб.см. и с инжекционна система.
Последна промяна Lancia Fan на 12 Апр 2018, 17:24, променена общо 2 пъти
Lancia Fan
 
Мнения: 54
Регистриран на: 14 Мар 2011, 19:44
Местоположение: София
Колекционирам: Fiat, Lancia, Италиански автомобили

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот Тихомир » 29 Ное 2016, 18:20

037 не ми е любимата Ланча, но си яка машина. :rocknroll:
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5301
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот WeltherrschafT » 29 Ное 2016, 18:23

Би следвало според мен вторият екипаж да е с номер 1, а не с номер 14.
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2343
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Местоположение: Варна
Име: Христо
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот TheDevilTwin » 29 Ное 2016, 19:04

За 037-ците според мен всичко различно от Kyosho и HPI е компромис. Разцветката "Seven Up" е най-добре като изработка, но все пак и тя е далече от истината.
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5569
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот paralesko » 04 Дек 2016, 00:32

037 на джоли клъб е добра а и този модел на IXO e добра алтернатива на HPI ,друг плюс е ,че е и от поранната година спрямо модела на HPI , а тази на сервия е добро попълнение за феновете на рали моделите :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
paralesko
 
Мнения: 544
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот martinis » 20 Дек 2016, 16:29

Страхотни ланчоци! :clap:
:cheers:
Търся: Кейсове (Дисплей кутии) в 1:43 и в 1:24
Аватар
martinis
Mercedes фен
Mercedes фен
 
Мнения: 931
Регистриран на: 19 Апр 2012, 23:00
Местоположение: Picardie, France
Име: Martin
Колекционирам: 1:24 & 1:43 / 24H Le Mans / Classics / Trucks

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот Ицо-Ланчията » 20 Дек 2016, 20:53

Страхотни модели на любимата марка.Благородно завиждам на моделите които имаш. :clap: :clap: :clap:
Аватар
Ицо-Ланчията
 
Мнения: 356
Регистриран на: 09 Дек 2014, 20:11
Местоположение: Град Елена
Име: Христо Катрафилов
Колекционирам: Модели на Ланчия и Рали модели до 1990

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот Lancia Fan » 10 Ное 2017, 20:03

Здравейте, колеги!

Отново мина много дълго време от последното представяне на модели в моята тема. За пореден път изгубих снимките си, този път благодарение на „фотобъкета“, но вече възстанових всички постове. До кога ще се задържат – вече не знам. От доста време търся по-сигурно място за „хостване“, дори и платено, но на разумна цена…

Искам да благодаря за модераторите на форума за това, че не изтриха темата ми и бяха достатъчно търпеливи при дълго отнелото ми време за възстановяване на постовете!

Ето и моделът, който ще представя днес: Lancia Flaminia Super Sport на Norev. На първата страница на темата са представени останалите варианти на модела Flaminia, като добавих и по малко информация за всеки.

Поздрави на всички!

73. Lancia Flaminia Super Sport- (1964), модел на Norev
Изображение
Изображение

Sport и Super Sport са двуместни версии на Flaminia и са проектирани и построени от Zagato. Използвана е по-късата база на GT, като цялото купе е от алуминий, с много разпознаваеми гладки форми. Super Sport версията е представена през 1964г., с въвеждането на 2.8-литровия 152 к.с. (114 kW) двигател. Първите Sport версии имат различаваща се предна маска с различно разположение и тип на фаровете. При Super Sport от своя страна има промени във формата на купето в предната и в задната част, с цел по-добра аеродинамика. От тези две версии, до 1967г. са произведени общо 593 броя, като към днешна дата това са едни от най-желаните модели на Lancia сред колекционерите.
Последна промяна Lancia Fan на 12 Апр 2018, 17:24, променена общо 1 път
Lancia Fan
 
Мнения: 54
Регистриран на: 14 Мар 2011, 19:44
Местоположение: София
Колекционирам: Fiat, Lancia, Италиански автомобили

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот paralesko » 10 Ное 2017, 20:47

Много муцуна ,много нещо :shake: :clap: :clap: :clap:
paralesko
 
Мнения: 544
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот Lancia Fan » 13 Фев 2018, 18:00

Здравейте, колеги!
Искам да раздвижа темата с два нови модела. Единия е отново Lancia 037 Rally, която издирвах от известно време...
Поздрави на всички!

74. Lancia 037 Rally - (1984), модел на IXO
Andruet J.C., Peuvergne A.,“ Rallye du Var– 1984”, #4
Изображение
Изображение

А ето и един интересен седан, типичен представител на марката от началото на 80те години на миналия век:

75.Lancia Trevi Volumex Serie II - (1983), модел на Norev
Изображение
Изображение

*Lancia Trevi e средно голям седан, представен на автомобилното изложение в Торино през май 1980г. Повечето от компонентите на автомобила са заимствани от Lancia Beta и за това в самото начало моделът е предложен на пазара като Lancia Beta Trevi. Производството продължава едва 4 години, между 1980г. и 1984г.

Trevi се предлага с избор от два бензинови, четири-цилиндрови двигателя – 1600 и 2000 куб.см, оборудвани с карбуратори Weber или Solex. Мощността им е била съответно 101 к.с. и 115 к.с., като през 1981г. от компанията внедряват електронно запалване на Bosch при моделите 2000IE и мощността нараства до 122 к.с. И двата двигателя са напречно монтирани, задвижващи предните колела, с по два разпределителни вала и електронно запалване. Скоростната кутия е ръчна, 5-степенна, а като опция е предлагана и автоматична скоростна кутия за моделите с по-мощни мотори. И двата двигателя са се отличавали със сравнително нисък общ разход на гориво – между 9 и 10 л/100 км, по официални данни.

Последната версия на модела, представена през 1982г. на автомобилното изложение в Торино, е Trevi Volumex. Такъв е и представения модел на Norev. Тази версия е предназначена да подобри динамиката на автомобила, без това да повлияе върху разхода на гориво. Моделът е снабден с компресор тип „Twin Scroll Roots-type supercharger”, в комбинация отново с карбуратори, вместо с инжекционна система. Това увеличава мощността до 135 к.с. и наистина подобрява до известна степен автомобила, но ефекта върху разхода на гориво си остава спорен.

Производството на Lancia Trevi е преустановено през 1984г. Общо са произведени 36 784 автомобила от този модел. Любопитно е наименованието на модела. То идва от италианските думи „Tre Volumi“, което означава буквално „три обема“. Чрез такива дефинирани обеми, в автомобилната индустрия се описва разграничението на отделните пространства в колите, било то купе, седан, хечбек и т.н. Три-обемният (или трикамерният) дизайн представлява ясно разграничени пространства за двигател, пътници и товар.
Последна промяна Lancia Fan на 12 Апр 2018, 17:25, променена общо 1 път
Lancia Fan
 
Мнения: 54
Регистриран на: 14 Мар 2011, 19:44
Местоположение: София
Колекционирам: Fiat, Lancia, Италиански автомобили

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот taiko » 13 Фев 2018, 20:55

Много яка колекция. Тази марка ми е малко тъмна, макар да е италианска и култoва ...за миналото си. Прекрасна колекция. :hello: :hello: :hello:
Последна промяна taiko на 22 Мар 2018, 20:33, променена общо 1 път
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6693
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София, от както се помня
Име: Д-р К. Младенов, дм или просто Киро -Факиро
Колекционирам: всякакви модели на коли и жени

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот commodore » 13 Фев 2018, 23:40

Бета-та Треви много ми харесва. :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9026
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот Lancia Fan » 22 Мар 2018, 18:47

Много благодаря! Радвам се, че ви харесва темата ми!

Днес ще представя няколко модела. Първите два допълват моделната линия „Flaminia“ в моята колекция и много се радвам, че успях да ги набавя.

76. Lancia Florida II - (1957), модел на Norev
Изображение
Изображение

*Lancia Florida II е прототип, разработен от Pininfarina и е представен на автомобилното изложение в Женева през 1957г. Изключително красивото купе е на базата на Flaminia, като от Lancia пристъпват към серийно производство през 1958г., с минимални корекции в дизайна. Серийния модел е Flaminia Coupe, като основната външна промяна е в по-широката решетка, наличието на рамки на стъклата на вратите, както и на малки триъгълни прозорчета в предната им част.

Предполага се, че прототипът е разполагал с типичния за Flaminia 2.5 литра, V6 двигател с мощност от 120 к.с. и 4-степенна задно монтирана трансмисия, задвижваща задните колела. Стилистичните елементи на прототипа дълго време повлияват автомобилните дизайнери от цял сват. Дори се твърди, че даже стоповете на Трабант 601 са повлияни от Florida II. :)

Любопитен факт е, че самия Battista Farina признава Lancia Florida II за върхова точка в неговата дизайнерска кариера и използва този прототип за личен автомобил. В неговата биографична книга, той разказва: „Спомням си един автомобилен производител от Детройт, Олдс, който живеел и спял в колата си. Е, и аз живея във моята Florida“.


77. Lancia Flaminia Loraymo - (1959), модел на Norev
Изображение
Изображение

През 1959г. е представен най-щурия прототип на базата на Lancia Flaminia – купето Flaminia Loraymo. Дизайнът е разработен от студията на Raymond Loewy, от където идва и името на модела: Loraymo (Lo-ewy Raymo-nd). Самият прототип е изцяло от алуминий и е произведен от “Carrozzeria Motto” в Италия.

Raymond Loewy е френски дизайнер, който създава едно от водещите студия за индустриален дизайн в САЩ, още през 40те и 50те години на миналия век. Неговото студио проектира различни неща - от фирмени лого-та и опаковки на продукти, през офис оборудване, та чак до автомобили. Всички студийни проекти обикновено са приписвани на името на Loewy, но често пъти той е бил само „промотоурът“, а зад него е стоял сериозен екип от талантливи дизайнери.

През 40те и 50те години на миналия век Loewy Studios оставят своя отпечатък най-вече върху дизайна на Studebaker, чиито автомобили са доста популярни и напреднали за времето си. В средата на 50-те, Loewy се отказа от Studebaker и създава редица концепции на спортни купета, като най известното от тях е на базата на BMW 507 от 1957г. Любопитен факт е, че след като създават лого-тата на Exxon, Shell, BP и интериорите и екстериорите на Concorde, Air Force One и на няколко от Apollo програмите на NASA, Loewy Studios подпомагат и модернизирането на дизайна на бутилките Coca-Cola. Точно тези форми стават изключително популярни сред автомобилните дизайнери през 60те години и могат да бъдат открити в профила на представения модел.

Flaminia Loraymo разполага със 2.5 литров V6 двигател, модифициран от Nardi, за да постигне мощност от 140 к.с. Важно нововъведение е монтирания на покрива спойлер, поставен над задния прозорец. Счита се, че той е първия по рода си и, че изпреварва с десетилетия времето си. Предницата на колата е доста нетипична, даже малко странна и е силно повлияна от аеро-космическата индустрия. Подобно на Battista Farina с Florida II, Raymond Loewy също използва тази кола за личен автомобил и е силно привързан към нея. В момента, този прототип е запазен отлично и се намира в музея на Lancia.


78. и 79. Lancia Beta Montecarlo - (1980), модели на Polistil и Burago
Patrese R., Alén M., Kivimäki I., “Giro d’Italia Automobilistico - 1980” – Winner!
Изображение
Изображение

През 1980а година, традиционното италианско автомобилно състезание се провежда на седем писти и включва още 14 специални етапа. Официалния отбор на Lancia участва с три коли, брандирани с цветовете на новия им по онова време спонсор – Martini. Две от колите са със „стандартните“ състезателни 1.4 Turbo-мотори, а третия е с двулитров двигател, отново с компресор. Той е управляван от Alboreto, Bettega и Bernacchini, под номер 699 и завършва на второ място в крайното класиране.

Вижда се, че представените модели са силно казано „модели“ и не са в добро състояние. Но, все пак са си част от тематичната ми колекция и с удоволствие бих ги подменил след време с по-запазени. На страница 4 от тази тема, под номер 66 е представен още един модел на Polistil, пресъздаващ същата кола със същия състезателен номер.
Последна промяна Lancia Fan на 12 Апр 2018, 17:25, променена общо 1 път
Lancia Fan
 
Мнения: 54
Регистриран на: 14 Мар 2011, 19:44
Местоположение: София
Колекционирам: Fiat, Lancia, Италиански автомобили

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот taiko » 22 Мар 2018, 20:38

Абе тая Флорида с две чистачки отзад. И купето е интересно. Лораймото ми мяза на джа джа ... Изображение
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6693
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София, от както се помня
Име: Д-р К. Младенов, дм или просто Киро -Факиро
Колекционирам: всякакви модели на коли и жени

Re: Колекция модели Lancia

Мнениеот Lancia Fan » 20 Юни 2018, 17:02

Леко раздвижване на темата, с едно микробусче...

80. Lancia Jolly - (1963), модел на Ixo
Изображение
Изображение

* Lancia Jolly е лекотоварен автомобил, произвеждан от марката между 1959г. и 1963г. Конструкцията на автомобила е базирана на модела Appia, като се предлага и с открита каросерия. Задвижва се от двигател с четири цилиндъра, с работен обем 1.090 куб.см и мощност 36 к.с. Собствената маса на автомобила била 1500 кг., но според достъпната информация, максималната скорост на модела е 98 км/час.

За четирите си години на производство, от Lancia Jolly са произведени 3011 бройки. Версията, която го заменя, е с по-голям двигател и е наречена Super Jolly.

Представения модел е версията от 1963г., като е брандиран с логото на популярна италианска фирма за осветление, ел. инсталации, автоматика и т.н. По-назад в темата има още едно Jolly, от 1962г., рекламиращо фирма за сладолед и сладкарски изделия.
Lancia Fan
 
Мнения: 54
Регистриран на: 14 Мар 2011, 19:44
Местоположение: София
Колекционирам: Fiat, Lancia, Италиански автомобили

Предишна

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта