Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Art Deco автомобили в 1:43... The Silver Ghost

Мнениеот taiko » 31 Дек 2018, 14:20

Готин модел, сигурно тежи два тона. Чичо Франк си е класик.
И аз тези дни съм на английска вълна с придопити три нови джага в гаража.

Весело изкарване на новогодишната нощ. :cheers: :cheers: :cheers:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6799
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Art Deco автомобили в 1:43... The Silver Ghost

Мнениеот stoicho110 » 31 Дек 2018, 15:59

Прекрасен модел :clap: Весело посрещане на новогодишната нощ :cheers: :cheers:
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 625
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Art Deco автомобили в 1:43... The Silver Ghost

Мнениеот Тихомир » 11 Яну 2019, 18:12

Модел, който искам от много отдавна. Изработката е на стандартното добро ниво за Мюзеум. Този модел много дълго време беше ужасно труден за намиране. В рамките на последния месец успях да намеря 2 бройки. Ако някой е заинтересован, продавам втората. :)

В западния свят феновете на Рали Дакар може би ще разпознаят Татра като производител на тежкотоварни камиони, които постигат впечатляващите шест победи в тежката надпревара. Много преди компанията да построи впечатляващите си камиони, произвежда едни от най-иновативните автомобили, включително първата серийно произвеждана аеродинамична кола, екипирана с двигател-въздухар отзад - Татра 77.

Представена през март 1934, Татра 77 следва аеродинамичните идеи от прототипа Татра В570 от 1933. Размерите обаче са увеличени, местата за пътници цели шест. Моделът е върхов в продуктовата линия на компанията. Прототипът В570 ще повлия и на модела 97 и.... прословутата Костенурка на Фолксваген.

Голямата Татра е с купе по дизайн на Paul Jaray, изработено под наблюдението на известния главен дизайнер Hans Ledwinka. Jaray има опит при проектирането и изработката на немските цепелини, така че е напълно наясно с важността на аеродинамиката. А именно: обтекаемата форма ще доведе до по-добро цялостно представяне, по-малко шум в купето, добра икономия на гориво итн. Модел на Т77 дори е тестван във въздушен тунел и постига коефицент на челно съпротивление от само 0.21 при мащаб 1/5.

Освен купето, двигателят също е крайно интересен. Поставянето му отзад позволява постигането на повече място в купето за краката на пътнците. Пътниците седят ниско, като това сваля центъра на тежеста. В ранните автомобили шофьорът е по средата подобно на Макларън Ф1. По-късно воланът минава отдясно заото Чехословакия е с такова движение по това време. При Т87 има опция за ляв или десен волан.

Мощността идва от V8 с обем 2968 куб.см и мощност от 59 к.с. Максималната скорост е 87 мили в час. Направени са само 105 екземпляра от Т77 преди производителя да смени модела с Т77а през 1935. При Т77а двигателят е вече 3377 куб. см с мощност 75 к.с. Максималната скорос е вече 93 мили в час. Т77 и Т77а имат един голям пробле. Колесната база е много дълга, а тежестта е отзад. Това води до трудно управление. Все пак, окачването е независимо на четирите колела, а и са взети мерки за възможно най-ниско тегло. Използван е материала Електрон за тази цела. Теглото на колата е 1800 кг.

Паралелно с Т77а, през 1936 започва да се произвежда сходната Т87, която пък достига максимална скорост от 100 мили в час. Нацистите толкова харесват колата, че позволяват производството да продължи производството. Тази любов обаче е смъртоносна, много нацистски офицери губят живота си зад волана на Татра.

Тъжно е че днес Т77 и Т87 са почти непознати, а в същото време повлияват значително на легендарни машини като Костенурката и Порше 911. В дните преди ВСВ, Татра завеждат дело среущу Фердинанд Порше за нарушаване на авторски права, а именно Костенурката използва идеи от Татра. Искът е прекратен с навлизането на нацистите в Чехословакия, но подновен след войната и решен в полза на Татра през 60-те.

В заключение, тази интересна марка прави автомобилите си по начин, който се счита за стандартен десетилетия по-късно. Марката приключва с производството на леки автомобили през 1999. В същото време всички знаем какво се е случило с Фолксваген и Порше...



Tatra T77 - Ixo Museum

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

https://www.youtube.com/watch?v=Q8qVBaSTpmQ
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5410
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот rvalev » 12 Яну 2019, 12:44

Автомобилът на чешкия Батман. :)
Колекция 1:43
Продавам модели от колекция 1:43

"Има само едно нещо, което е по-хубаво от гърненце с мед… и това са две гърненца с мед."
Мечо Пух
Аватар
rvalev
 
Мнения: 1286
Регистриран на: 23 Мар 2015, 11:55
Местоположение: Русе
Име: Росен Вълев
Колекционирам: 1:43

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот taiko » 12 Яну 2019, 18:24

Тъжно е че днес Т77 и Т87 са почти непознати, а в същото време повлияват значително на легендарни машини като Костенурката и Порше 911. В дните преди ВСВ, Татра завеждат дело среущу Фердинанд Порше за нарушаване на авторски права, а именно Костенурката използва идеи от Татра...искът е прекратен с навлизането на нацистите в Чехословакия, но подновен след войната и решен в полза на Татра през 60-те.


...обаче Татра се затри, а остана Порше.



Симпатичен модел.
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6799
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот Тихомир » 12 Яну 2019, 18:54

taiko написа:Тъжно е че днес Т77 и Т87 са почти непознати, а в същото време повлияват значително на легендарни машини като Костенурката и Порше 911. В дните преди ВСВ, Татра завеждат дело среущу Фердинанд Порше за нарушаване на авторски права, а именно Костенурката използва идеи от Татра...искът е прекратен с навлизането на нацистите в Чехословакия, но подновен след войната и решен в полза на Татра през 60-те.


...обаче Татра се затри, а остана Порше.



Симпатичен модел.


Порше на няколко пъти са били близко до фалит. При Татра наистина колите вече не се правят. Обяснимо. Десетилетия соц начин на работа и изведнъж няма как да предложиш адекватен луксозен седан в конкуренцията на БМВ, Мерцедес, Ауди плюс тук таме някой друг. Виж какво км коства на французите и италианците да се наложат във високия луксозен клас, а обикновено техните разработки приключват с финансово фиаско. Дори Фолксваген с Файтон, който в уникален автомобил, не успяха.

Иначе Татра не се е затрила, все още правят камиони.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5410
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот taiko » 12 Яну 2019, 20:02

Винаги съм считал, то си е и факт де, че някои са родени под "щастлива звезда", други не. Много харесвам моделите на Татра, но съдбата е била по- благосклонна към Порше. Това имах предвид, като писах по-горе. Представяш ли си, ако нямаше война какво би било?
Пък как харесвам Файтоните... https://www.youtube.com/watch?v=1kIbRwNopWw Едно презенте на Doug DeMuro. B) Сори за офтопика. :oops:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6799
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот puma » 14 Яну 2019, 10:47

Един от любимите ми модели :cheers:
puma
Ретро фен
Ретро фен
 
Мнения: 6066
Регистриран на: 04 Апр 2008, 10:48
Местоположение: Sof/Mi
Име: Ивайло

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот Lucky13 » 17 Яну 2019, 10:20

Тихомир написа:Десетилетия соц начин на работа и изведнъж няма как да предложиш адекватен луксозен седан в конкуренцията на БМВ, Мерцедес, Ауди плюс тук таме някой друг.


Тишо, егати изцепката тук. Особено за времената след Втората Световна. Викаш там разни Ролсове, Бентлита, Линкълни, Кадилаци, Крайслери, Ягуари, Ситроени, Алфи и Ланчии, пасти да ядат пред луксозните Аудита и БМВета от '50, '60 и '70те години, а? :clap:
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1333
Регистриран на: 13 Юли 2015, 09:44

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот Тихомир » 17 Яну 2019, 12:22

Lucky13 написа:
Тихомир написа:Десетилетия соц начин на работа и изведнъж няма как да предложиш адекватен луксозен седан в конкуренцията на БМВ, Мерцедес, Ауди плюс тук таме някой друг.


Тишо, егати изцепката тук. Особено за времената след Втората Световна. Викаш там разни Ролсове, Бентлита, Линкълни, Кадилаци, Крайслери, Ягуари, Ситроени, Алфи и Ланчии, пасти да ядат пред луксозните Аудита и БМВета от '50, '60 и '70те години, а? :clap:


Изцепка? Имах предвид след 89-та. ;) чети какво съм написал в началото.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5410
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Art Deco автомобили в 1:43... Aerodynamický

Мнениеот stoicho110 » 18 Яну 2019, 15:29

Не знаех че Татра са правили и леки автомобил. Много интересен модел :rocknroll: :rocknroll: :shake:
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 625
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Предишна

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: drdos и 3 госта