Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari F430 GTC

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот stoicho110 » 10 Мар 2019, 13:41

Време е за още едно Ферари, неусетно събрах почти всички състезатели на Ферари от 1970 до 2018. :rocknroll: постепенно ще ги представя в колекцията.
Ferrari Berlinetta Boxer е един от автомобилите, произвеждани от Ferrari в Италия между 1973 г. и 1984 г. Той използва задно-средно разположен 180-градусов V12 двигател със задно задвижване. Този модел е заместил Ferrari Daytona с предно разположен двигател и задно предаване и е наследен от Ferrari Testarossa. Berlinetta Boxer е с дизайн, проектиран от Леонардо Фиорванти.
Производството на Berlinetta Boxer е било голямо стъпка за Енцо Ферари. За него шосеен автомобил със средно разположен двигател щяла да се окаже прекалено трудна за каране за неговите клиенти, но след много години е бил убеден от инженерите си да приеме тази конфигурация. В края на 50-те години марката започнала да губи състезателното си превъзходство заради съперници със средно разположени двигатели. Това също повлияло на решението му и така се появили поредицата от Dino състезателни автомобили със 180-градусови V4, V6 и V8 двигатели. Шосейните модели Ferrari Dino също използвали новоприетата конфигурация. Компанията преместила и V12 двигателите си в задната част на автомобила при състезателния модел Ferrari P, но Ferrari Daytona е била с предно разположен двигател. Чак през 1970 година се появява първият шосеен модел на Ferrai със средно разположен 12-цилиндров двигател.
Първоначално нито една Berlinetta Boxer се е продавала в Северна Америка, защото Енцо Ферари не вярвал, че има смисъл да се преработи модела за да спазва регулациите. Въпреки това, трети страни правели преработките и в САЩ се намират доста бройки.
Първият „Boxer“ е бил моделът 365 GT4 BB, показан на Автосалон в Турино през 1971 г. Създаден с целта да се състезава с Lamborghini Miura, моделът е пуснат за продажба през 1973 г. на парижкия автосалон. 387 бройки са произведени, от които 88 са с десен волан (от тях 58 са били за Обединеното кралство), правейки го най-редкия модел от всички Berlinetta Boxer. Каросерията, проектирана от Pininfarina, следва дизайна на P6 модела и има скрити фарове.Двигателят произвежда 380 к.с. (283 кВт), малко повече от Дейтона, ръчна пет степенна трансмисия.
Представения модел завършва на 22 място в състезанието на 24 часа Дайтона 1978 г.

Ferrari 365 GT4 BB Valvoline #5 24h Dytona 1978 F.MIGAULT, L.GUITTENY, G.YOUNG - Edicola

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

видео ;)
https://www.youtube.com/watch?v=9gjA_WgvIDo
https://www.youtube.com/watch?v=vS0jD20AQz0
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 682
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот commodore » 10 Мар 2019, 20:22

Много яко! :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9138
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот taiko » 10 Мар 2019, 20:38

Добро е, аз си търся цивилката. :rocknroll:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6925
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот Тихомир » 13 Мар 2019, 12:00

Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5618
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот Lucky13 » 15 Мар 2019, 04:04

Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Всъщност много производители правят модели на точно тази кола, в най-различни мащаби. Защото историята й е много интересна и полага основите за създаването на 512LM. Но колегата е постнал някакви общи приказки за производствения модел вместо за тази машина.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот stoicho110 » 15 Мар 2019, 17:25

Lucky13 написа:
Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Всъщност много производители правят модели на точно тази кола, в най-различни мащаби. Защото историята й е много интересна и полага основите за създаването на 512LM. Но колегата е постнал някакви общи приказки за производствения модел вместо за тази машина.

Колега ти като си спец на темата Ферари, разкажи ни историята на тази машина :) . Ако моите "Общи приказки" не са достатъчно изчерпателни за теб, винаги можеш да прескачаш темата ми. :lol:
Последна промяна stoicho110 на 15 Мар 2019, 18:19, променена общо 2 пъти
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 682
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот stoicho110 » 15 Мар 2019, 18:17

Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Моделът наистина добре е направен като за журналка, даже забелязах че фаровете вътре са същите като HPI- моделите :lol:
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 682
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот Тихомир » 15 Мар 2019, 18:25

stoicho110 написа:
Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Моделът наистина добре е направен като за журналка, даже забелязах че фаровете вътре са същите като HPI- моделите :lol:


След коментара на Мишо, разгледах другите производители за тази кола, нямат пипане. Освен ако не си много ама много изтръпнал на тема тази кола. Моделът предлага достатъчно за мащаба. Ето малко история:

Ферари напълно се оттеглят от състезанията с прототипи и GT автомобили след програмата 312 P(B) и се фокусират само върху Формула 1. Все пак автомобили на марката са използвани от частни отбори като това води до три класови победи при GT машините през 1972, 1973 и 1974 на Льо Ман. Тези победи са постигнати с автомобили 365 GTB/4 Competitizione Daytona като от техническа гледна точка моделът никога не е бил предвиден за състезателен, но частни отбори го преработват и използват с помощта на завода на компанията.

Когато моделът Дайтона е заменен със 365 GT4 BB със средно разположен двигател , новата кола става логичния избор за състезателен автомобил в клас GT. Заводският отбор е напълно фокусиран над автомобилите от Формула 1 и няма време и желание да помага при разработката на състезателна версия за частните отбори. Така за първи път откакто Ферари правят автомобили, нямали участник на Льо Ман. Това става през 1976 година. През 1977 автомобил 365 GT4 BB използван от НАРТ финишира на 5то място на Льо Ман.

През това време, Ферари представят на изложението в Париж модела 512 BB през 1976, който замества 365 GT4 BB. Дизайнът на 512 BB е подобен, но двигателят е увеличен от 4.4 литра до 5.0 литра. За Льо Ман през 1977 , три от най-лоялните частни отбора използващи Ферари ( Поци от Франция, Гараж Франкошампс от Белгия и отборът на Луйджи Чинети НАРТ от САЩ) модифицирали 4 от новите 512ки. Нито една от тези 4 не финишира като само един автомобил с марка Ферари завършва и това е вече използвано 365 GT4 BB на НАРТ.

След като постига две пилотски титли и три конструкторски във Формула 1 за периода 1975-1977, Ферари отново решава да участва и в други състезания. Ферари обявили, че ще направят заводска състезателна версия на 512 BB. Дизайнът на купето е възложен на Пининфарина като основното изискване е новата форма да е стабилна при високите скорости, които се развиват на дългите прави на Льо Ман. Ферари поставят шасито на диета като успяват да свалят почти 100 килограма. Новата форма на купето, която била значително по-широка обаче върнала тези около 100 килограма към масата на колата. Боксеровият мотор бил снабден с бензинов инжекцион Лукас и мощността достигнала 460 -480 к.с. Към края на програмата мощността вече била 500 к.с.

Порше и скоростната кутия на 512 BB попречили на колата да постигне някакви сериозни успехи. Ферари монтират скотостната кутия под двигателя като той остава прекалено високо и по този начин управлението на колата се влошава значително. Втори проблем бил здравината на скоростната кутия, която доста слаба. Кутията не се справяла с увеличената мощност.

Докато клиентите на Ферари използвали 480+ к.с. автомобили, Порше имали на разположение 935 с над 700 к.с. При първото участие на 512 BB LM на Льо Ман, Порше заемат първите 4 места, а Ферари на отбора Гараж Франкошампс се класира чак на 12то място. През следващите години колата е развивана като се увеличава мощността и се поставят по-добри предавателни кутии, но успехите са минимални. Най-запомнящият се момент е победата в класа през 1981 на Льо Ман, когато отборът на Поци успява да победи значително по-добрите Порше 935. Към 1984 512BB LM става неизползваемо заради новите правила, а Ферари поглеждат към GT състезанията чак след още 20 години.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5618
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот stoicho110 » 21 Мар 2019, 19:15

Благодарности Тишо, за интересната информация. :shake: :clap: :cheers:
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 682
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 488 GTE

Мнениеот stoicho110 » 06 Апр 2019, 18:56

Здравейте, време е за още едно конче. :rocknroll: Въпреки че модела е журналка е пипнат добре има дори спирачни апарати.
Ферари 488 е спорта кола със средно разположен двигател, колата е актуализация на Ферари 458 Италия. Колата е със забележителни промени във аеродинамиката и двигателя в сравнение с предшественика си. Двигателя е 3.9-литров V8 с двоен турбокомпресор, с по-малък обем но генерира повече мощност от атмосферния мотор. 488 става автомобил на годината за за 2015 на списание Топ Гиър. наследникът на този супер спортист е Ферари Ф8 Трибуто през Февруари 2019 г.
Аеродинамиката и е така проектирана че да увеличи притискателната сила с над 50% в сравнение на предшественика си.Новия преден двоен спойлер изпълнява две функции, да охлажда радиатора и също така насочва въздуха над вихровите потоци като намаля въздушното съпротивление и има по-добро притискане. Въздушните отвори над задните гуми са почит към модела на Ферари 308 GTB и са разделени на няколко секции.Въздухът който влиза в горната част е насочен към турбокомпресора, средната част излиза през задната част на автомобила увеличавайки налягането зад него и така намаля въздушното съпротивление.
488 GTB се захранва от 3,902 куб.см. (3,9 л; 238,1 куб. См) (488 куб. См на цилиндър, като по този начин е името) изцяло алуминиев сух картер на семейството двигатели на Ferrari F154 V8 . Турбокомпресор с два паралелно въртящи се двойни турбокомпресора, доставени от IHI / Honeywell и два интеркулера въздух-въздух , турбинните колела са изработени от ниско-плътна TiAl сплав, често използвана в реактивни двигатели за намаляване на инерцията и устойчивост на висока температури в турбокомпресора. Двигателят генерира мощност от 670 PS (493 kW; 661 к.с.) при 8,000 оборота в минута и 760 Nm (561 lb⋅ft) въртящ момент при 3000 об. / Мин. Това води до специфична мощност от 126.3 kW (171.7 PS; 169.4 к.с.) на литър и специфичен въртящ момент от 194.8 Nm (144 lb⋅ft) на литър.
Показания модел завършва на седмо място на състезанието 24 ч. Дайтона 2017 г.

Ferrari 488 е проектиран от Флавио Манцони и е носител на наградите Red Dot за продуктов дизайн през 2016 г.

Ferrari 488 GTE 24H Daytona 2017 Fisichella, Vilander, Calado - Edicola

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

видео :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=hzcV6tM94Co
https://www.youtube.com/watch?v=TvzPmzLrLZ0&t=92s
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 682
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 488 GTE

Мнениеот Тихомир » 07 Апр 2019, 11:16

Приличен журнален модел, тоест приличен модел от Иксо. Опитай се да пребоядисаш джантите. На истинската са по-тъмно сиво. :)
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5618
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 488 GTE

Мнениеот stoicho110 » 07 Апр 2019, 17:41

Тихомир написа:Приличен журнален модел, тоест приличен модел от Иксо. Опитай се да пребоядисаш джантите. На истинската са по-тъмно сиво. :)

Да ти кажа не обичам да променям моделите от оригиналния им вид. Само ако имат нещо не както трябва тогава ги вкарвам в бокса. Както беше Ягуара, и сега едно Ферари дойде с криво огледал и него оправих.Иначе модела е приличен, на BBR са много хубави Фераритата ама много пари 100 евро трудно ще дам за количка от 43 мащаб.
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 682
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 488 GTE

Мнениеот Тихомир » 07 Апр 2019, 17:57

stoicho110 написа:
Тихомир написа:Приличен журнален модел, тоест приличен модел от Иксо. Опитай се да пребоядисаш джантите. На истинската са по-тъмно сиво. :)

Да ти кажа не обичам да променям моделите от оригиналния им вид. Само ако имат нещо не както трябва тогава ги вкарвам в бокса. Както беше Ягуара, и сега едно Ферари дойде с криво огледал и него оправих.Иначе модела е приличен, на BBR са много хубави Фераритата ама много пари 100 евро трудно ще дам за количка от 43 мащаб.


С малко боичка, лесно ще коригираш джантите, но ти си знаеш. Относно ББР, аз имам само един, прекрасни са като излъчване, много детайлни и много прецизни, боята е страхотно нанесена. Ще си късметлия ако намериш ББР за 100 евро. Аз имам ЛаФерари и по спомен цената му беше 180 евро в магазина. Преди много се кефех на такива модели, следях какво ще излиза, но вече не. Прекалено са скъпи, направо безумно скъпи. А ти може би имаш предвид ЛоокСмарт? Те са около 100 евро.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5618
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 458 Italia

Мнениеот stoicho110 » 05 Май 2019, 12:17

Здравейте колеги, продължавам с предшественика на 488. :)
В Ferrari 458 Italia (тип F142) спортен автомобил със средно разположен двигател , произведена от италианската автомобилна производителя на Ferrari . 458 заменя F430 и за първи път е официално представен на автомобилното изложение във Франкфурт . Той е наследен от 488 , който бе представен на 2015 автомобилното изложение в Женева .
В съответствие с традицията на Ferrari, тялото е проектирано от Pininfarina под ръководството на Donato Coco , дизайнерския директор на Ferrari.
Интериорният дизайн на Ferrari 458 Italia е направен от Бертран Рапател (директор на Ferrari Interior Design), френски автомобилен дизайнер.
Външният стил и характеристиките на автомобила са проектирани за аеродинамична ефективност. По-специално предната решетка има деформируеми крила, които са по-ниски при високи скорости, за да предложат намалено съпротивление. Интериорът на автомобила е проектиран с помощта на бившия пилот на Формула 1 на Ферари, Майкъл Шумахер. В оформлението, което е общо за състезателните автомобили, новият волан включва много контроли, които обикновено се намират на арматурното табло.
Според британското автомобилно списание Autocar , дизайнът на 458 Italia е вдъхновен от Enzo Ferrari и концептуалния автомобил Millechili . Той е проектиран да бъде най-спортният автомобил на Ferrari V8, за да се отличава от нивото на Ferrari California .
Двигателят на 458 се захранва от 4,497 см (4.5 L; 274.4 куб.м в) на "Ferrari / Maserati" F136 V8 двигател , генерира мощност от 570 PS (419 кВт; 562 к.с.) при 9000 оборота в минута и 540 N⋅m (398 lb⋅ft) въртящ момент при 6000 оборота в минута с 80% въртящ момент при 3,250 оборота в минута. Двигателят разполага с директно впръскване на гориво , което е първото за средноразположените двигатели на Ferrari в пътните автомобили.
Ферари 458 Италия ГТ3
Ferrari също представи GT3 версия на Ferrari 458 Italia през 2011 г. Автомобилът е малко по-лек и по-мощен от GT2 версията, генерирайки мощност по-близо до 558 к.с. (410 kW; 550 к.с.) и има червена линия от 9000 оборота в минута. По този начин двигателят работи по-сходно с този на пътната кола от версията GT2. Аеродинамиката на автомобила също е малко по-различна.
458 Italia GT3 постигна много важни победи в кариерата си. Той спечели шест пъти 24-те часа на Спа-Франкоршамп (две в GT3 PRO AM категорията и две в Gentlemen Trophy), четири пъти в Персийския залив 12 часа (три общо и един в Gentlemen Trophy), 2013 и 2014 г. 12 Часове на Sepang , 2014 и 2015 24 часа на Дубай в клас A6-AM, 2014 Liqui Moly Bathurst 12 часа на известната верига Mount Panorama в Батхерст и 24 часа на Барселона .
458 Italia GT3 притежава рекорда за броя на титлите, спечелени в много международни първенства. В серията издръжливост на Blancpain взеха корони на 2011, 2012 и 2014 GT3 PRO AM Team и Drivers, а през 2013 и 2014 г. екипът на джентълменския трофей и отличията на водачите, докато в европейската Le Mans Series , от създаването на ACO на Клас GT3, класирал се през 2013 и 2014 GTC екипа и титлите на водачите. В международния GT Open автомобилът на Maranello спечели 2011, 2012 и 2014 GTS екип и корони на водачите, 2012, 2013 и 2014 GTS Производители почести и 2014 Общо и Супер GT Драйвери заглавия. 458 Italia GT3 има и силен състезателен рекорд в най-важната азиатска GT серия,GT3 Asia , в която е постигнал 2011 корона на водачите и 2012 и 2014 отличия и отбори на водачите. Автомобилът също е принуден да спечели титлата на FIA GT3 за 2011 г., азиатските Le Mans Series GTC отбор и драйверите и успехите в националните първенства като френски GT , британски GT , италиански GT , GTSprint и Supercar Challenge .
През 2015 г. 458 Italia GT3 участва в многобройни състезателни серии, включително серия от издръжливост на Blancpain , европейска серия Le Mans , международен GT Open , GT3 Asia , Световно предизвикателство Pirelli , Blancpain Sprint Series , азиатска серия Le Mans , австралийско GT първенство и много други национални GT3 първенства.

Ferrari 458 Italia DT3 #51 Apex Silverstone 2011 - Edicola

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
На снимката всички Ферарита, 17 на брой. Подредени по година на производство ;)
Изображение

Видео :)
https://www.youtube.com/watch?v=wx1JAAc32nc
https://www.youtube.com/watch?v=El1Z-ebCxQ8&t=101s
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 682
Регистриран на: 16 Юли 2013, 10:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 458 Italia

Мнениеот Тихомир » 05 Май 2019, 15:57

Моделчето е много добро. Състезателните Ферарита няма край. Можеш само тях да събираш и пак няма да е лесно да намериш всичко. Нямаш състезателно 250 ТР или 250 ГТО. Аз имам за продажба. :D И едно 312P ;)
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5618
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта

cron