Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот stoicho110 » 10 Мар 2019, 12:41

Време е за още едно Ферари, неусетно събрах почти всички състезатели на Ферари от 1970 до 2018. :rocknroll: постепенно ще ги представя в колекцията.
Ferrari Berlinetta Boxer е един от автомобилите, произвеждани от Ferrari в Италия между 1973 г. и 1984 г. Той използва задно-средно разположен 180-градусов V12 двигател със задно задвижване. Този модел е заместил Ferrari Daytona с предно разположен двигател и задно предаване и е наследен от Ferrari Testarossa. Berlinetta Boxer е с дизайн, проектиран от Леонардо Фиорванти.
Производството на Berlinetta Boxer е било голямо стъпка за Енцо Ферари. За него шосеен автомобил със средно разположен двигател щяла да се окаже прекалено трудна за каране за неговите клиенти, но след много години е бил убеден от инженерите си да приеме тази конфигурация. В края на 50-те години марката започнала да губи състезателното си превъзходство заради съперници със средно разположени двигатели. Това също повлияло на решението му и така се появили поредицата от Dino състезателни автомобили със 180-градусови V4, V6 и V8 двигатели. Шосейните модели Ferrari Dino също използвали новоприетата конфигурация. Компанията преместила и V12 двигателите си в задната част на автомобила при състезателния модел Ferrari P, но Ferrari Daytona е била с предно разположен двигател. Чак през 1970 година се появява първият шосеен модел на Ferrai със средно разположен 12-цилиндров двигател.
Първоначално нито една Berlinetta Boxer се е продавала в Северна Америка, защото Енцо Ферари не вярвал, че има смисъл да се преработи модела за да спазва регулациите. Въпреки това, трети страни правели преработките и в САЩ се намират доста бройки.
Първият „Boxer“ е бил моделът 365 GT4 BB, показан на Автосалон в Турино през 1971 г. Създаден с целта да се състезава с Lamborghini Miura, моделът е пуснат за продажба през 1973 г. на парижкия автосалон. 387 бройки са произведени, от които 88 са с десен волан (от тях 58 са били за Обединеното кралство), правейки го най-редкия модел от всички Berlinetta Boxer. Каросерията, проектирана от Pininfarina, следва дизайна на P6 модела и има скрити фарове.Двигателят произвежда 380 к.с. (283 кВт), малко повече от Дейтона, ръчна пет степенна трансмисия.
Представения модел завършва на 22 място в състезанието на 24 часа Дайтона 1978 г.

Ferrari 365 GT4 BB Valvoline #5 24h Dytona 1978 F.MIGAULT, L.GUITTENY, G.YOUNG - Edicola

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

видео ;)
https://www.youtube.com/watch?v=9gjA_WgvIDo
https://www.youtube.com/watch?v=vS0jD20AQz0
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 653
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот commodore » 10 Мар 2019, 19:22

Много яко! :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9125
Регистриран на: 13 Фев 2008, 17:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот taiko » 10 Мар 2019, 19:38

Добро е, аз си търся цивилката. :rocknroll:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6857
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот Тихомир » 13 Мар 2019, 11:00

Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5492
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот Lucky13 » 15 Мар 2019, 03:04

Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Всъщност много производители правят модели на точно тази кола, в най-различни мащаби. Защото историята й е много интересна и полага основите за създаването на 512LM. Но колегата е постнал някакви общи приказки за производствения модел вместо за тази машина.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1366
Регистриран на: 13 Юли 2015, 09:44

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот stoicho110 » 15 Мар 2019, 16:25

Lucky13 написа:
Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Всъщност много производители правят модели на точно тази кола, в най-различни мащаби. Защото историята й е много интересна и полага основите за създаването на 512LM. Но колегата е постнал някакви общи приказки за производствения модел вместо за тази машина.

Колега ти като си спец на темата Ферари, разкажи ни историята на тази машина :) . Ако моите "Общи приказки" не са достатъчно изчерпателни за теб, винаги можеш да прескачаш темата ми. :lol:
Последна промяна stoicho110 на 15 Мар 2019, 17:19, променена общо 2 пъти
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 653
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот stoicho110 » 15 Мар 2019, 17:17

Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Моделът наистина добре е направен като за журналка, даже забелязах че фаровете вътре са същите като HPI- моделите :lol:
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 653
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Ferrari 365 GT4 BB

Мнениеот Тихомир » 15 Мар 2019, 17:25

stoicho110 написа:
Тихомир написа:Едва ли някой друг ще издаде модел на тази кола, прекалено неизвестна е тази състезателна версия. Моделът обаче е много приличен.

Моделът наистина добре е направен като за журналка, даже забелязах че фаровете вътре са същите като HPI- моделите :lol:


След коментара на Мишо, разгледах другите производители за тази кола, нямат пипане. Освен ако не си много ама много изтръпнал на тема тази кола. Моделът предлага достатъчно за мащаба. Ето малко история:

Ферари напълно се оттеглят от състезанията с прототипи и GT автомобили след програмата 312 P(B) и се фокусират само върху Формула 1. Все пак автомобили на марката са използвани от частни отбори като това води до три класови победи при GT машините през 1972, 1973 и 1974 на Льо Ман. Тези победи са постигнати с автомобили 365 GTB/4 Competitizione Daytona като от техническа гледна точка моделът никога не е бил предвиден за състезателен, но частни отбори го преработват и използват с помощта на завода на компанията.

Когато моделът Дайтона е заменен със 365 GT4 BB със средно разположен двигател , новата кола става логичния избор за състезателен автомобил в клас GT. Заводският отбор е напълно фокусиран над автомобилите от Формула 1 и няма време и желание да помага при разработката на състезателна версия за частните отбори. Така за първи път откакто Ферари правят автомобили, нямали участник на Льо Ман. Това става през 1976 година. През 1977 автомобил 365 GT4 BB използван от НАРТ финишира на 5то място на Льо Ман.

През това време, Ферари представят на изложението в Париж модела 512 BB през 1976, който замества 365 GT4 BB. Дизайнът на 512 BB е подобен, но двигателят е увеличен от 4.4 литра до 5.0 литра. За Льо Ман през 1977 , три от най-лоялните частни отбора използващи Ферари ( Поци от Франция, Гараж Франкошампс от Белгия и отборът на Луйджи Чинети НАРТ от САЩ) модифицирали 4 от новите 512ки. Нито една от тези 4 не финишира като само един автомобил с марка Ферари завършва и това е вече използвано 365 GT4 BB на НАРТ.

След като постига две пилотски титли и три конструкторски във Формула 1 за периода 1975-1977, Ферари отново решава да участва и в други състезания. Ферари обявили, че ще направят заводска състезателна версия на 512 BB. Дизайнът на купето е възложен на Пининфарина като основното изискване е новата форма да е стабилна при високите скорости, които се развиват на дългите прави на Льо Ман. Ферари поставят шасито на диета като успяват да свалят почти 100 килограма. Новата форма на купето, която била значително по-широка обаче върнала тези около 100 килограма към масата на колата. Боксеровият мотор бил снабден с бензинов инжекцион Лукас и мощността достигнала 460 -480 к.с. Към края на програмата мощността вече била 500 к.с.

Порше и скоростната кутия на 512 BB попречили на колата да постигне някакви сериозни успехи. Ферари монтират скотостната кутия под двигателя като той остава прекалено високо и по този начин управлението на колата се влошава значително. Втори проблем бил здравината на скоростната кутия, която доста слаба. Кутията не се справяла с увеличената мощност.

Докато клиентите на Ферари използвали 480+ к.с. автомобили, Порше имали на разположение 935 с над 700 к.с. При първото участие на 512 BB LM на Льо Ман, Порше заемат първите 4 места, а Ферари на отбора Гараж Франкошампс се класира чак на 12то място. През следващите години колата е развивана като се увеличава мощността и се поставят по-добри предавателни кутии, но успехите са минимални. Най-запомнящият се момент е победата в класа през 1981 на Льо Ман, когато отборът на Поци успява да победи значително по-добрите Порше 935. Към 1984 512BB LM става неизползваемо заради новите правила, а Ферари поглеждат към GT състезанията чак след още 20 години.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5492
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Предишна

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта