Mercedes 300SL "Gullwing"

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: F1: Mercedes AMG F1 W07 Hybrid L.Hamilton (2016)

Мнениеот vesartstudio » 14 Сеп 2020, 13:38

Аз няма да се съглася за системите и тн. Първо, с системите на Ферари са и други отбори, които се птедставят доста добре. Друго, ок, двигателя е слаб, НО какво да кажем за чупещите се спирачни апарати, летящи детаили, слаби смени на механиците в боксовете и какво ли още не. Да не говорим, че Фетел няма никакво желание да кара. Да, Льоклер е нахъсан, но слушайки радио комуникацията му с бокса, и той не разбира какво се случва. Също, за мен тази година е една от интересните. Всеки отбор има много по-големи шансове. Предните години се знаеше - Мерцедес, Ферари и Редбул, но сега поне още три са в мача.
Аватар
vesartstudio
 
Мнения: 338
Регистриран на: 05 Фев 2014, 20:41
Местоположение: Плевен
Име: Христо Христов
Колекционирам: Мащаб 1:72

Mercedes W196R "Type Monza"

Мнениеот TDI Power » 15 Сеп 2020, 22:31

Май скоро ще имам и още един болид за показване, но докато дойде, ето един такъв без състезателни номера. Мерцедес влизат във Формула 1 през 1954 г., но колата им не е готова за началото на сезона. На основния пилот в отбора Хуан Мануел Фанджо му е разрешено да се състезава с Мазерати, както бях писал и преди за Аскари и Ланча, въпрос на договорка с отбора е било пилот да кара за друг отбор в състезание, в което отборът, с който е обвързан, не участва. Фанджо печели и двете си състезания с Мазерати през 1954 г. и за четвъртия старт от сезона на пистата в Реймс Мерцедесът е готов, а аржентинецът е водач в класирането с 2 победи от 3 старта (всъщност Фанджо стартира в 2 от тези 3 старта, третият е на Индианаполис и там по традиция участват съвсем различни, само американски отбори и пилоти, но въпреки това "500-те мили" са в календара на Ф1).

Традиционно колите във Формула 1 са били от типа "open-wheel" без калници още от началото на провеждане. Мерцедес използват два вида каросерии на автомобила си в стартовете през 54 и 55 г., първият използван е т.нар. "closed-wheel" едноместен автомобил с по-дълго и по-широко шаси и аеродинамична каросерия, подходящ за писти с дълги прави и дълги завои, позволяващи да бъдат взети с висока скорост. Вторият тип каросерия е от традиционен тип "open-wheel" с късо шаси за по-бавни писти с остри шикани. W196R "closed-wheel"се превръща в първият и единствен до момента автомобил от този тип, печелил състезание във Формула 1, което се случва в 3 от 4-те старта, в които е използван. Прозвището му "тип Монца" идва от победата му на тази писта през 1954 г., която се повтаря и през следващата година, и двата пъти с Фанджо зад волана.

През 1955 г. "стриймлайнерът" се използва само в едно състезание - на Монца. В общо 12 състезания, в които Мерцедес участва през 1954 и 55 г. са спечелени 9 победи, 3 от тях са с "Type Monza" и ако Мерцедес не взимат решението да излязат от моторните спортове след зловещия инцидент на Сарт в 24-те часа на Льо Ман през 1955 г., e можело доминацията на Мерцедес да се случи още в зората на тази автомобилна надпревара, но това са само догадки. Двигателят, който решават да използват, е редови 8-цилиндров атмосферен с обем 2,5 литра и максимална мощност от 257 к.с. при първото участие във Френского Гран При през 1954 г. до близо 300 конски сили в по-нататъшните стартове (правилата на Ф1 по това време разрешават и използване на двигател с принудително пълнене и суперчарджър, но с работен обем не повече от 0,75 л., което се оказва по-неефективен вариант, докато за атмосферни мотори максималният работен обем е 2,5 л.). Мерцедес имат по-усъвършенстван двигател в сравнение с конкурентите си за времето си, единствено те използват директно впръскване, като прилагат технологии от V12-двигателя на изребителите Messerschmitt BF109 от Втората световна война.

Иначе за величието на Фанджо свитетелстват не само петте му титли, които остават ненадминати в продължение на 45 години. Фанджо може да кара еднакво добре във всеки отбор, само 2 от тези 5 титли са спечелени с един отбор и това е именно Мерцедес. Освен това през 50-те е доста възрастен за стандартите, които се установяват по-нататък, първата му титла идва на 40-годишна възраст. Едва ли някой ще надмине процентът му на спечелени спрямо стартирали състезания. Естествено след 60-те години скоростта на колите нараства значително и е трудно да се правят съпоставки, но управлението на болид не става нито по-лесно, нито по-безопасно, както се вижда и ог големия брой жертви.

Моделът е нормално Иксо, не е журналка, сравнително ново издание и производство в Бангладеш. Забележки нямам, единствено джантите, макар да са доста прецизно изработени, са и доста различни от действително използваните в състезателния автомобил. Скоро си го взех, спечелих го в ибей доста по-евтино, отколкото върви в моделисимо зааедно с дълго чакания Uhlenhaut Coupe. Единствено съжалявам, че не си взех състезателния 300SLR от 1955.


Mercedes-Benz W196R "Stromlinie/Streamliner/Type Monza" (1954-55) - Ixo Models

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2329
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Mercedes W196R "Type Monza"

Мнениеот Тихомир » 16 Сеп 2020, 08:29

Моделът в хубав, една от любимите ми коли. Не знам обаче защо им трябваше и на Иксо да я издават, предвид че я има на Миничапс и Спарк. МЧ се намира сравнително лесно и евтино (не и за 30 лв като Иксо в момента). Почти същото важи и за Уленхаут.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6245
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Mercedes 300SL "Gullwing"

Мнениеот TDI Power » 19 Сеп 2020, 23:10

Ще покажа още няколко сребърни стрели, първата е моделче на кола, която едва ли има нужда от представяне. Няма да се спирам на историята ѝ, писано е доста в раздела. Общо взето дори и да се колекционира само една определена марка, която не е Мерцедес, ако един колекционер реши да има поне едно моделче на Трилъчевата звезда, трябва да е 300SL. Безспорно една от най-най-култовите машини правени изобщо.

Доста време се чудех какъв модел да си избера за този красавец, нямам проблем да си взимам евтини журналки, но точно на 300SL Coupe почти веднага бяха отписани. Моделът на Миничампс е чудесен и доста фин, има го издаван и на Иксо в тъмносин цвят със син салон, който също според мен изглежда доста добре, но джантите му ми малеят. Все пак реших да се спра на модел, който показва най-характерната черта на колата, заради която получава и прозвището си - вратите с панти на тавана. Има избор на производители, който го правят с активни врати, спрях се на Шуко и не съжалявам. Като цена ми изпадна изгодно, защото картонената кутия не беше в перфектно състояние, а поставката е огъната по средата откъм надписаа, вероятно вследствие на държане на слънце, но моделът беше безупречен, може би е бил държан извън кутията. Единственото, което не ми харесва в модела, е задната емблема, но определено с отворени врати Шукото става доста по-атрактивно от Миничампс например. И не на последно място, важното е, че е в правилния цвят, както и с червен салон.

Mercedes-Benz 300SL Coupé "Gullwing" (W198 I; 1954-1957) - Schuco

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2329
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Mercedes 300SL "Gullwing"

Мнениеот emovalkov95 » 21 Сеп 2020, 12:08

Малко груб на моменти, все пак този модел стои много приятно! :thumbsup2: Колата е емблема :rocknroll:
Моята колекция: 1:18 / 1:43 | Flickr | Подбрани кадри в Pinterest

Събирам снимки на CLS Shooting Brake от родните улици - моля, изпращайте ми на ЛС или в instagram: @cls.shootingbrake

ИзображениеРег. номера за модели
Аватар
emovalkov95
 
Мнения: 3178
Регистриран на: 16 Фев 2008, 15:18
Местоположение: София

Re: Mercedes 300SL "Gullwing"

Мнениеот TheDevilTwin » 21 Сеп 2020, 19:34

Много приятен модел, наистина! С активните врати определено е едни гърди пред алтернативите :rocknroll: :clap:
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5748
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Mercedes 300SL "Gullwing"

Мнениеот Тихомир » 22 Сеп 2020, 10:49

Към списъка с модели в мащаб 1:43 на 300 SL бих добавил още два производителя. Банг също го правят с отваряеми врати и интересния поне за мен Somerville, който е от бял метал. Шукото е много приятно моделче, поздравления. :)
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6245
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Mercedes 300SL "Gullwing"

Мнениеот taiko » 22 Сеп 2020, 21:43

Ами това е най-добрия модел. И цветът ми харесва.
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 7262
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Mercedes 300SL "Gullwing"

Мнениеот puma » 23 Сеп 2020, 14:41

Класика :cheers:
puma
Ретро фен
Ретро фен
 
Мнения: 6543
Регистриран на: 04 Апр 2008, 11:48
Местоположение: Sof/Mi
Име: Ивайло

Предишна

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 44 госта