Lamborghini Sesto Elemento (2010)

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Lotec Sirius (2000)

Мнениеот chevyimpala » 13 Ное 2020, 13:24

Тук се заформя доста интересна колекция :clap: А за моделите в 1:50 ще чакам. Видях, че имаш такава тема и ще е добре да я ъпдейтнеш :D
chevyimpala
 
Мнения: 1660
Регистриран на: 30 Окт 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Lotec Sirius (2000)

Мнениеот taiko » 13 Ное 2020, 17:41

Много екзотичен модел. Харесва ми. :clap:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 7317
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Lotec Sirius (2000)

Мнениеот ms_power » 16 Ное 2020, 00:14

Наистина вълнуваща серия, и аз като теб си спомням част от тези автомобили от детството ми. Тази например е много голяма икона, но никога не съм се замислял каква е историята й - доста е тъжно, че не се е случил този проект. Ако беше може би много различно би изглеждала днешната хиперкар сфера. :)

Моделът също е интересен. Аз в моята колекция винаги гледам да спазвам просто правило - цветовете на моделите ми да съответстват на такива, съществуващи при реалната кола. Да си призная (по спомени), наруших това правило само два пъти. Първият ми модел в 1:43 е матовочерна Lamborghini Jota SVR. В 1:1 колата е изработена само в една бройка и тя е червена. Неслучайно след няколко години (и доста перипетии покрай модела) се сдобих и с червено моделче. Другият случай: Lamborghini 400 GT Monza на Looksmart. Колата (отново единствена бройка) е изработена във виненочервен цвят. Преди години обаче чрез форума успях да се сдобия със сребрист модел, за което въобще не съжалявам по две причини - много приятен цвят е наживо, а и червеният модел на Looksmart последно като го търсих се търгуваше на цени, които аз не мога да оправдая за модел в 1:43. :)
Аватар
ms_power
Lamborghini фен
Lamborghini фен
 
Мнения: 4384
Регистриран на: 05 Юли 2008, 11:34
Местоположение: София
Име: Денис
Колекционирам: 1:43

Ford GT40 Concept (2002)

Мнениеот TDI Power » 17 Ное 2020, 21:20

Следва един модел за пълнеж от типа за разваляне на серии от хубави модели, но все някога щeше да му дойде времето, така че сега ще е. Нямам по-добър, защото не съм и търсил, а това го видях в някой от хипермаркетите тук и ми стана интересно става ли като евтина алтернатива. Е, и сами може да прецените, но поне с евтините модели хубавоо е, че ако ги продавам, и да съм на загуба, ще е минимална. Нямам намерение и да пиша за историята на искинската кола като смятам да го оставя като си взема по-добра алтернатива, а това ще стане някога, но по-вероятно да е серийната версия. Само ще спомена, че от Форд са искали да ползват името на колата от 60-те години GT40, но по времето на разработване на новата кола не са били в притежание на правата върху това име и така остава само GT. Форд не искали да плащат исканата сума от фирмата Safir GT40 Spares за прехвърляне на правата и двете страни стигат до споразумение оригиналното име да се ползва само за прототипа.

Ford GT40 Concept (2002) - MotorMax

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2387
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Ford SVT F-150 Lightning (1999)

Мнениеот TDI Power » 19 Ное 2020, 15:29

Следва един разбивач на статуквото, че пикапите са преедназначени само за да бъдат работни коне и не стават за забавление. F-серията на Форд е твърдо най-продаваният пикап от много много години насам. Първото поколение датира още от далечната 1948, а тази година беше показана четиринайсетата за моделна година 2021. Продажбите на познати и тук модели като Toyota Hilux, Ford Ranger, Mitsubishi L200 и Nissan Navara в световен мащаб бледнеят пред тези на този бестселър, въпреки че почти 100% от тях са пласирани в САЩ и Канада. В началото на 90-те Форд създават поделението си Special Vehicle Team (SVT), което доработва серийни модели до степен, в която да се превърнат в уникати и идеята да се създаде спортен пикап е точно такава. Версията Lightning на пикапа на Форд е представена с деветото поколение през 1992 г. и се произвежда сравнително за кратко до 1995 г., поради което и е по-рядка от F-150 Lightning от десето поколение. В дизайна на деветото и десетото покелине има доста сериозни промени, като по-тежките версии от F-250 нагоре външно нямат много общо с по-лекия F-150. Lightning е възроден през 1999 г., за да добави екзотичен привкус в иначе масовия пикап. След смяната на поколенията при пълноразмерните пикапи на Форд, нов Lightning не е представен. Днес също има доста мощни пикапи с американската парка като например F-150 Raptor, но за мен истината е, че през последните десетина години в линията пикапи на Форд навлезе голям брутализъм в дизайна и версия насочена изцяло за улично шофиране просто не се връзва. Десета и единийсета генерация са тези с най-загладени форми, поради което и такъв тип версии имаха смисъл.

В тази си версия F-150 се предлага само с къса двуместна кабина Regular Cab, като дължината e около 5,30 м, а масата надхвърля 2 тона. Полезният товар обаче е бил твърде малък за такъв клас автомобили от само 363 кг. За стандартите на американските пикапи, този Форд всъщност е доста компактен. Неслучайно го пускам след Ford GT, тъй като задвижването на последния произлиза именно от двигателя ползван тук. Той е нискооборотен 5,4-литров V8 Triton с по 2 клапана на цилиндър, който с помощта на суперчарджър Eaton постига 360 к.с. и вътрящ момент от близо 600 Нм. От 2001 г. мощността му става 380 к.с., а вътрящият момент 610 Нм. След 2001 г.полезният товар е увеличен на 612 кг.

Разработеният от SVT F-150 неслучайно се нарича "Мълнията" - за времето си на производство е най-бързият сериен пикап в света като ускоението от 0 до 60 мили в час е било за малко над 5 секунди, а максималната скорост е стигала 147 мили в час (236,5 км/ч). Мощността се предава само съм задните колела посредством 4-степенна автоматична скоростна кутия. Този Форд подтикна от Крайслер да пуснат на свой ред версията SRT-10 на Dodge Ram с двигател от Viper.

Сега за модела - Ансон нямат много в 1:43 и всички са издания преди около 20 години. Аз съм виждал следните техни модели - BMW X5, Ford F-150 Lightning, Ford F-350, Lincoln Navigator, Cadillac Escalade, Cadillac Escalade EXT пикап (много рядък), Ford Expedition, Ford Excursion, Chevrolet Silverado (също много рядък). Както и при Маисто с моделите им в 1:43, и тук имам желание да ги събера всички, тъй като са сравнително малко. От тях Фордовете ги имам всички, но ще се показват по-натам, а BMW-то няма да го задържа, защото си го намерих на Minichamps, а този на Ансон за съжаление малее, макар че моделът е доста приятно изработен и има хубава стойка.

Цветовете, в които са издавали F-150, са жълто, червено и черно, от тях жълтото е измислица, защото колата не се е боядисвала фабрично в такъв цвят. Има го и като издание на DelPrado - същият модел. Anson имат склонността да правят моделите си в по-дребен мащаб, макар че официално се водят 1:43, но при F-150 мащабът е наред. Имам го още преди да го пуснат от Грийнлайт и не бих го сменил заради активните му части. Имам го и на Бураго в сребърен металик, и бих го пуснал и него, но не съм го снимал.

Ford SVT F-150 Lightning (10th generation; PN-96; 1999-2004) - Anson

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2387
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Ford SVT F-150 Lightning (1999)

Мнениеот TheDevilTwin » 20 Ное 2020, 14:16

Готин пикап, който си остава безсмъртна класика най-вече заради участието в първата част на Бързи и яростни :rocknroll: :clap:
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5771
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Ford GT (2016)

Мнениеот TDI Power » 21 Ное 2020, 20:39

Да, тук в Европа този тип возила са доста по-непознати отколкото зад океана и конкретно този Форд повечето го свързват именно с "Бързи и Яростни" от времето, когато тази кинотематика все още имаше какво ново да предложи на зрителите. Не е тайна, че последните филми от поредицата са разтягане на локум, който вече е изяден и из...такован и според мен просто се възползваха от това, че Пол Уокър загина и филмите нашумяха допълнително и решиха да изкарат колкото пари могат от излишни продължения. Не че не съм гледал всички, вече и аз им забравих бройката, знам само, че скоро трябва да има нов, но просто за да видя какви коли ще карат, сюжетът ми е абсолютно изтъркан вече.

Аз не бих казал, че съм фен на американските коли, включително и на масълкарите им, но пикапите и джиповете им винаги са предизвиквали у мен някакво страхопочитание, вероятно заради внушителните им размери. Но модата да се карат такива машини и в града, а не по предназначение, дойде точно от Щатите. Засега обаче мисля да продължа с показването на автомобили, които рядко могат или въобще не могат да се срещнат по улиците, за пикапи и джипове ще има време също по-натам.

Новият Форд GT беше създаден по случай 50-ата годишнина от спечелването на 24-те часа на Льо Ман от GT40 с цел да повтори успеха на легендарната машина по състезателните трасета. Точно това и направи, печелейки класа си GTE-Pro на пистата Сарт през лятото на 2016 г. Колата бе показана пред публика за пръв път на Автомобилния салон в Детройт в началото на 2015 г., като веднага се усети , че е била проектирана с идеята да бъде състезателен автомобил, а не просто като суперкар, какъвто без съмнение е. Използваните материали са леки, най-характурният елемент в каросерията са въздушните тунели между задните калници и моторния отсек. Целият аеродинамичен пакет, в т.ч. вентилационните отвори, задния дифузьор, подвижното задно крило, дупките за отвеждане на въздух в стоп-светлините и т.н. предразполага към максимално голямо притискане на колата към асфалта и скорост.

Сред опциите за задвижване са били 8 и 12-цилиндрови агрегати, но в крайна сметка заради по-малките си размери и тегло е избран 3,5-литров EcoBoost V6, който с помощта на две големи турбини генерира 647 к.с., а след ъпдейта си през 2020 г. 660 к.с. - достатъчни, за да ускорят колата от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди. Разположението на мотора е надлъжно между монокока и задната ос, а задвижващите колела са задните.

Заглеждах се по модела на Иксо откакто го пуснаха, чудех се дали да изчакам да го заредят и него на по 10 евро в моделисимо като другите модели от Суперкар-серията на Панини, защото излезе и там, но в крайна сметка ми попадна нормално Иксо на горе долу същите пари, за колкото биха пуснали и журналката и не се подвоумих. Тук се е коментирало, че има твърде дебели гуми и висока стойка, но моделът на Трускейл ми е скъп за момента, а и освен гумите, Иксото не е никак лошо.

Ford GT (2016-) - Ixo Models

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2387
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Ford GT (2016)

Мнениеот ms_power » 21 Ное 2020, 22:29

Моделът по мое мнение си е доста добро предложение. Колата обаче така и не ми се хареса - твърде много и сложни линии има по мое мнение и като цяло не съм впечатлен. Мислех си, че е от снимките, но уви - и наживо също не ме трогна. За фенове на колата обаче моделът на Иксо предлага много. :cheers: Действително Тру Скейл е малко по-облизан, но и ценовата разлика не е за подценяване.
Аватар
ms_power
Lamborghini фен
Lamborghini фен
 
Мнения: 4384
Регистриран на: 05 Юли 2008, 11:34
Местоположение: София
Име: Денис
Колекционирам: 1:43

Lamborghini Miura P400 (1965)

Мнениеот TDI Power » 24 Ное 2020, 01:10

И отново съм на Европейска територия и предстои средноголяма серия от породисти говеда, която ако съм по-експедитивен, може да свърша и до края на годината :twisted: .

Първият модел от нея е майката на всички суперкари със средноразположен двигател Миура, от която този ми е единственият модел (ако не броя прототипа от 2006 г.), да се надяваме, че и още ще добавя в бъдеще - модели и производители има предостатъчно. Естествено и моделът на АА ми влиза в сметките, но там и цената ще изиграе роля. Тази журналка си я взех за сверка... и защото е на 5 евро (впрочем не знам още ли е на тези пари). Иначе моделът ми харесва доста и според мен дава предостатъчно за тези пари. Проблемът е, че шансът да се попадне на бройка с олющена боя е доста голям при повечето модели от тази серия. Моята за съжаление е от тях и има една драскотина на носа, но честно казано не ми се занимава да си давам парите да още 1 или 2 и да се насявам да е ок, защото гаранция-Франция. Просто ще се оглеждам за нещо от друг производител, не че това моделче не ме задоволява към момента.


Lamborghini Miura P400 (1965-1969) - Leo Models / Hachette

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2387
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Lamborghini Miura P400 (1965)

Мнениеот taiko » 26 Ное 2020, 09:13

Една от най-любимата ми коли. :rocknroll:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 7317
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Lamborghini Miura P400 (1965)

Мнениеот Тихомир » 26 Ное 2020, 10:37

И на мен ми е много любима, от 5-6 които имах нито една не си оставих. :D

Имал съм моделът на АутоАрт, за мен в златисто е най-красив защото металикът е съобразен с мащаба и е още една екстра към модела. Изключително прецизен модел, единствено стойката една идея по-нагоре. Но при толкова детайли и екстри, затварям си очите. Друг хубав модел е Хота/Миура-та на Киошо, класика в мащаба, а и със заден отваряем капак. Имах и Миурата на на шаха на Иран. Изключително красив модел от Looksmart, но доста скъп. Ако не държиш да имаш най-детайлният модел, бих ти препоръчал да търсиш този на Миничампс. Намира се за 40-60 лв, наскоро гледах P400 за към 20 паунда, в перфектно състояние.

Журналката не е лоша, ползва матрицата на Иксо май? През годините така и не съм притежавал модела на Иксо, но пък имах кабрио версията, която също е добра изработка.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6364
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Lamborghini LM002 (1986)

Мнениеот TDI Power » 26 Ное 2020, 23:12

Най-вероятно е някакво Иксо. Има го издавано и като Атлас от същата серия, от която колегата track в темата си в раздела показа Facel Vega преди няколко дни.

Тук мислех да пусна 2 Кунтача след Миурата, но ще снимам единия наново, защото не ми хареса как са станали снимките и може би ще ги оставя за някъде около Коледа. Вместо Кунтач ще пусна нещо подобно... отчасти. Ползва същия двигател. Останалото е по-скоро в духа на корените на марката с производството на трактори. :D

Така де, сега да не се обиди някой, ако е фен на колата, но истината е, че няма друг аналог на нея в историята на марката. От време на време се намира някой да твърди, че Urus е съвременният му наследник, било то и духовен такъв. Абсолютно нищо общо освен емблемата и двойното задвижване. Разработването на високопроходим 4x4 автомобил Ламборгини започва през 70-те, когато е показан Cheetah. Той е създаден в САЩ и ползва американски мотор от Chrysler. Ламборгини са се надявали да спечелят конкурс за снабдяване на американската армия с високопроходими машини, а и са се надявали да ги продават и в Близкия Изток, но губят, след което започват да се ориентират към серийно производство. Между Cheetah и представянето на серийния LM002 има още два автомобила - отново военен прототип с име LM001 от 1981 г., както и LMA002 от 1982 г. Последният вече използва V12 двигател на Countach LP500S. Окончателната версия е показана през 1986 г., след което поръчките бавно започват да прииждат една след друга и до 1993 г., когато производството приключва, са произведени повече от 300 автомобила като точната бройка се е изгубила в историята, но се твърди, че е мегду 301 и 328. От тях най-вероятно по-малко от 300 са съществуващите и днес.

Задвижването както споменах идва от Countach в лицето на 5,2-литров V12 с 444 к.с., но по поръчка е можело да се монтира 7,2-литров V12, оригинално предназначен за моторни лодки. Има дори произведен автомобил с дизелов двигател VM Motori, който се е оказал прекалено слаб за тежащия 2,7 тона офроудър. И въпреки огромния 169-литров резервоар, някои от купувачите през годините са се оплаквали, че бензинът им е свършвал докато са карали.

Днес колата се е превърнала в икона и макар цените да не са чак толкова стряскащи, самата поддръжка е почти невъзможна. Ужасно високият разход на гориво е ясен и не би трябвало да е проблем за този, който може са си го позволи, но намирането на части и гуми е вече съвсем различна тема. Гумите Pirelli Scorpion са специално разработени за този модел и са огромни, широки са 325 или 345 мм, с 10 до 15 сантиметра по-широки от тези на повечето серийни автомобили, освен това са много много трудни за намиране. Има и една бройка със закрит товарен отсек, произведена през 90-те за султана на Бруней. Колата ще остане в историята и с прозвището си "Рамбо-Ламбо".

Моделчето на Иксо притежава общо взето всичко, за да ме привлече да си го купя, които и направих - сравнително ново издание, предлага доста добра детайлизация, достъпен е, в момента е и евтин и е червено. За съжаление който го е избрал (без значение дали това, или пък сребристия Уайтбокс, или жълтата журналка), трябва да се примири с непропорционалните гуми и джанти, сравнени с тези на истинската кола. Без тях иначе бруталният външен вид не получава завършен вид. Според мен Иксото, поне това издание, е на приблизително същото ниво като по-стария Миничампс в детайлите, но в излъчването отстъпва. Тъй като моделът е доста едър, не е имало как да го сложат леко на една страна, както захващат обикновено моделите си. Затова са пробили допълнителна дупка в поставката, за да го вместят в кейса.

Между другото аз успях да си намеря и Uhlenhaut Coupe на Миничампс. Мерцедесите ще ги ползвам за лирично отклонение от темата, както стана със сребърните стрели преди няколко страници. Така че след Ламботата може да има отново някоя малка серия Бенцове.

Lamborghini LM002 (1986-1993) - Ixo Models

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2387
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Lamborghini LM002 (1986)

Мнениеот Тихомир » 27 Ное 2020, 10:17

Признавам си, аз се кефя на ЛМ002. Никога не съм имал модела на Миничапс, но често съм го засичал за около 40-50 лв в ибей. Моделът на Иксо май го имах за кратко и най-дразнещото бяха джантите, които не отговарят на истинските.

Относно твърденията, че Урус е наследник на ЛМ002, това е една добра шега. Урус не е нищо повече от Audi Q7/Q8 с боди кит на Ламборгини. Кола за перчене пред кифлите и паркиране пред вървежни заведения. :roll:
Последна промяна Тихомир на 27 Ное 2020, 10:21, променена общо 1 път
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6364
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Lamborghini LM002 (1986)

Мнениеот taiko » 27 Ное 2020, 10:21

То като кола въпросния модел е гола вода. И за Уруса си прав, групата само брандира, но черупката си е една и съща.
Моделчето е готино, в червено много му отива.
Тишо, на мене продаде журналката, тя ми стига... B) Като ги гледам, двете са си лика прилика, вкл. джантите и гумите, т.е. една матрица са.
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 7317
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Lamborghini LM002 (1986)

Мнениеот TheDevilTwin » 27 Ное 2020, 12:59

Брутално изглежда този офроудър, като излъчване може да се сравнява единствено с Hummer H1, но е далеч по-луксозен.
Моделът на Minichamps определено е по-добър като излъчване най-вече заради джантите и гумите. Аз обаче винаги съм си го представял бял ;)
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5771
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта

cron