Type 41 бил заплануван като свръхлуксозен автомобил предназначен единствено за кралските особи, от където идва и името, с което е по-популярен моделът - Royale. Еторе Бугати обаче не предвижда Великата депресия, която настъпва след началото на производството и липсата на поръчки за автомобила му. Произведени са само 7 от планираните 25 коли, от които една (прототипът) е унищожена лично от Бугати. Всички останали шест обаче съществуват и днес, доработени след създаването им от различни коучбилдъри. Оказва се, че всъщност нито един Type 41 не е бил продаден на кралско семейство. Дори е отказана поръчка на албанския крал Зог заради това, че според Еторе Бугати нямал маниерите на такъв. Поръчаните от испанския и румънския крал коли пък така и никога не са доставени.
Случаят с този мръснобял Роял е, че е един от трите продадени автомобила докато производството все още тече. Това е третият произведен модел с шаси #41121, купен от немския акушер Йозеф Фухс, който след идването на нацистите на власт бяга от Европа и след своеобразно околосветско пътешествие, преминало през Китай, от 1937 г. се установява в САЩ, вземайки колата със себе си. Докато е все още в Германия обаче дава празното шаси на мюнхенския коучбилдър Лудвиг Вайнбергер, който конструира кабриолет и автомобилът е боядисан в черно и жълто.
През 1938 г. зимата в САЩ била много студена, от което цилиндровият блок на двигателя се пропукал и така този рядък автомобил бил осакатен и обездвижен за следващите няколко години. Интересен момент е как колата е била крита от фанатици, претопяващи стари автомобили за метал и производство на оръжия по време на Втората световна война. Не по-малко интересно е как останалите Бугати Роял са били укривани от нацистите в Европа, например в Парижката канализация. Има материали из интернет, ако ви е интересно, можете и да се разтърсите.
Шаси 41121 впоследствие било захвърлено за скрап, но през 1943 г. е закупен от Чарлс Чейн, тогава главен дизайнер на Buick, а по-късно и вицепрезидент на General Motors. На него се приписва пребоядисването на колата в бяло, подмяната на цилиндровия блок и други модификации. Изобщо човекът е бил запален колекционер и ентусиаст и възстановява колата в продължение на 4 години. През 1958 г. я дарява на музея Хенри Форд в Диърборн, Мичиган, където и до днес е постоянен експонат.
Ето няколко линка към по-подробна информация за автомобила:
https://www.bugattirevue.com/revue58/junkyardbug.htm
https://www.thehenryford.org/explore/blog/1931-bugatti-type-41-royale-convertible-unmatched-style-and-luxury
Ето и един постер от конкурса за елегантност в Пебъл Бийч от 1985 г., когато за пръв път са събрани заедно и шестте съществуващи Type 41:

Моделът беше част от българските журналки, като е идентичен с модела, издаван в журналките на ДелПрадо, затова и що годе става. Предполагам, че всичките шасита на Роял ги има издавани от различни производители, за това бялото знам, че го има и на Рио. Има издаван и модела в оригиналния му черен цвят, попадал съм на такова издание от Иксо като жерналка. Имам желание да събера и още някое шаси на модел.
Bugatti Type 41 Royale "Weinberger Cabriolet" (1931) - AmerCom / DelPrado






