Bugatti Type 41 Royale Coupe Napoleon (1931)

Включва единствено мащаб 1:43.

Maybach Zeppelin DS 8 (1930)

Мнениеот TDI Power » 19 Сеп 2022, 14:08

Следва да представя и един Майбах, една от най-мощните серийни предвоенни коли в света. Два модела носят неофициалното име "Цепелин" - DS 7 от 1929 г. и по-мощният DS 8 от 1930 г. Това прозвище произлиза от самолетните V12 двигатели на Майбах, които са се наричали "Zeppelin", и автомобилите им с 12-цилиндрови двигатели започват да се назовават от всички по същия начин.

Спрял съм се на миничампския модел, който се прави в различни цветове, в по-тъмен цвят като това бордо ми харесва повече от светлите цветове. Другата популярна алтернатива е Иксо Museum, има и журналка, която според мен също върши добра работа, не съм виждал на живо моделите на Иксо, но изглежда, че са им направили моторния отсек по-къс.


Maybach Zeppelin DS 8 (1930-1940) - Minichamps

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3004
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Maybach Zeppelin DS 8 (1930)

Мнениеот Тихомир » 19 Сеп 2022, 16:50

Прекрасен екземпляр от предвоенната ера.

Относно мощността, дори тогава е имало съревнование между марките.
Ако на някой му е интересно ето малко суха статистика за двиагтели без принудително пълнене.

Cadillac V16 обем 7.4 литра, 165- 185 кс
Rolls Royce Phantom II - I6 7.6 литра , 120 к.с.
Bugatti Type 57- I8 3.3 литра , 150 к.с.
Duesenbeg J - I8 7 литра, 265 к.с.
Mercedes 770 - I8 7.6 литра 150-155 к.с.

200-те к.с. сили при Майбах го поставят почти над всички освен Дюзенберг.
Проличава и геният на Етторе Бугати, чийто двигатели имат работен обем наполовина, но сходна мощност.
Type 41 Royale не е много редно да ги слагам защото имат обем 12.8 литра и мощност 300 к.с.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6884
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Maybach Zeppelin DS 8 (1930)

Мнениеот martinkasov » 19 Сеп 2022, 17:15

Красота! B)
Аватар
martinkasov
 
Мнения: 216
Регистриран на: 24 Яну 2017, 15:48
Колекционирам: 1:43

Horch 853A Sport Cabriolet (1938)

Мнениеот TDI Power » 21 Сеп 2022, 10:13

Време е и за гордостта на заводите в Цвикау - Хорх. Колегата puma дори наскоро показа в темата си същия модел, само че по-скъпото изпълнение от Ixo Museum, което в някои детайли бие моето. Джантите са му доста прецизно изработени, но като на голяма част от моделите на Иксо с такива джанти с пръчки - не много точни спрямо оригиналните на автомобила. Според мен алтернативата на Миничампс е с по-точни джанти. От журналното и по-скъпото Иксо на мен журналното ми хареса повече заради цветовия избор. Самият модел е лесен за намиране, а автомобилът прекрасно въплъщава елегантността на автомобилите от 30-те, дори и в тази си по-стандартна каросерия. Надявам се да паркирам някога до него и брат му 855 от Миничампс, за него отдавна съм си харесал сребристо-червената разцветка.

Това издание е мисля че от първата журнална серия, копираща линията Ixo Museum. Червеният ми Мерцедес 540K Spezial Roadster е от същата серия, както и още няколко модела, които също скоро ще се появят в темата. Серията се води "Най-красивите ретро автомобили", в Испания има издавана такава, във Франция също.


Horch 853A Sport Cabriolet (1937-1940) - Ixo / Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3004
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Horch 853A Sport Cabriolet (1938)

Мнениеот Тихомир » 21 Сеп 2022, 10:30

Прекрасна кола. :shake:

Horch 855 на Миничампс е минавал през мен на няколко пъти, спомням си че Владо-Torbalan имаше много красивата версия в златисто. Сега, до колко е съществувал такъв 855 в златисто е друга тема.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6884
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Bentley Speed Six Gurney Nutting Sportsman Coupe (1930)

Мнениеот TDI Power » 23 Сеп 2022, 08:31

Забягвам за малко към Албиона за друг виден представител на епохата. Запечатало ми се е в съзнанието едно изказване на Тишо за това Бентли, че стои като камион, или беше трактор, в сравнение с континенталните коучбилдърски творения и в частност френските. По-късно като проучвах темата, ми изникна и изказване на Еторе Бугати, може би леко от завист или от афект, кой знае, понеже Бентли и Бугати са конкуренти в състезанията за издръжлиност през 20-те, а Бентли печелят 4 пъти поред 24-те часа (1927-30). Еторе ги определя като "най-бързите камиони на света". Аз, тъй като показвах доскоро трактори, а и камиони, съм напълно съгласен, няма го финесът в излъчването, което съвсем не значи, че мисля колата за грозна. Лъха си на мощ отвсякъде.

Историята за "Le Train Bleu" предполагам е разказвана тук, все пак, накратко, Улф Барнато, английски богаташ, автоентусиаст, любител на високите скорости и член на клуба "Bentley Boys", състоящ се от неколцина други хора в подобно на неговото положение, на три пъти участва в 24-те часа на Льо Ман с Бентлита, и трите пъти печели. През март 1930 г. се обзалага, че ще стигне от Лазурния бряг до Лондон по-бързо, отколкото известния нощен луксозен "син влак" ще пропътува разстоянието от Кан до Кале. Прави го и печели 100 лири стерлинги, след което френските власти го глобяват за незаконни състезания по обществени пътища. Няколко месеца след това Барнато се връща във Франция и печели за трети пореден път "24-те часа". Дълго се смята, че купето с каросерия на Gurney Nutting е било колата, с която се е състезавал с влака, от което дошло и прозвището й, но се появяват докумунти, че получава купето през май 1930 г., а състезанието е било през март и колата, която е карал, е била с каросерия на Mulliner.

Моделчето, въпреки че е от евтините, на мен ми харесва. Жалко, че боите на голяма част от моделите от тази серия, които са на 15+ години, са се скапали, при това не само черните и другите тъмни цветове като британското зелено, но и по-светлите нюанси. А някои от тях са много солидно направени, тежки са и дъната, въпреки че нямат много детайли, са метални, което аз оценявам. Боята на това Бентли за момента се държи и засега не е мръднала от момента, когато си го купих. Харесва ми как са се справили с телените джанти, макар че са си пластмаса - обичайно е да ги претупват при журналките. Или пък може от тъмния цвят да не се набиват така на очи.


Bentley Speed Six Gurney Nutting Sportsman Coupe "Blue Train" (1930) - Ixo / Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3004
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Bugatti Type 41 Royale 4-door Berline (1928)

Мнениеот TDI Power » 24 Сеп 2022, 17:28

Исполинът на Бугати - Роял - не е нищо ново в колекцията ми, показвал съм три броя от три различни шасита и сега ще покажа още три каросерии. Моделът на Рио си остава класика за Роял в мащаба, виждал съм почти всички различни през годините каросерии на отделните шасита в 1:43 и трябваше да имам някое от техните неща. Стрелката на колелото на късмета се падна върху сектор с първото шаси, от което вече имам модел на Иксо под формата на Weymann Coach, което е последната му каросерия, преди Еторе Бугати да катастрофира с колата през 1931 г. Първото шаси на Royale #41100 получава 4 различни каросерии в рамките на 4 години, преди да се случи инцидентът. Първата каросерия е на Packard Torpedo, след нея през 1928 г. се поставя нова "Fiacre Coupé, имитираща леко каляска. След няколко месеца през същата година е сменена с 4-врата каросерия тип "Berline" с елипсовидни странични прозорци зад задните врати - тази каросерия представя моделът на Rio. Последната каросерия е споменатата от Weymann. Най-известната каросерия на Бугати Роял, Coupé Napoleòn, също е поставена върху шаси с обозначение като на катастрофиралото, но се смята, че това шаси не е същото като на първия автомобил. Може да го срещнете някъде и като пета каросерия на първото шаси. Беше направена страхотна реплика на първия Роял с каросерията на Пакар, за който автомобил създателите му твърдят, че е върху рамата на първия катастрофирал Роял, но дори и да е така, все пак той не се смята за оригинален, поради множеството неоригинални части. За серийния номер на първото шаси на Роял може би има някакви полемики, и като 41100, и като 41110 съм го срещал, аз бих приел първото от двете, а след катастрофата следващите шасита за Роял са малко по-къси, все пак, отново над 6 метра.

Цяла седмица ще показвам Бугатита, ще има и други освен Роял. :)


Bugatti Type 41 Royale 4-door Berline (Chassis No.1 #41100/41110; 3rd body - 1928) - Rio Models

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3004
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Bugatti Type 41 Royale 4-door Berline (1928)

Мнениеот taiko » 24 Сеп 2022, 18:03

Естествено RIO. Някак естествено им идва да правят готини стари модели.
Бентлито е дзвер, вероятно ще се взима. Абе направо последните няколко коли са супер. Една седмица да ме снема в БГ и ведната налазиха страхотните модели. :rocknroll:
Навремето Тишо имаше няккава пободна тема- стари и арт деко, ама незнам както стана после...
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 7897
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Bugatti Type 41 Royale 4-door Berline (1928)

Мнениеот TDI Power » 24 Сеп 2022, 18:25

taiko написа:Естествено RIO. Някак естествено им идва да правят готини стари модели.
Бентлито е дзвер, вероятно ще се взима. Абе направо последните няколко коли са супер. Една седмица да ме снема в БГ и ведната налазиха страхотните модели. :rocknroll:
Навремето Тишо имаше няккава пободна тема- стари и арт деко, ама незнам както стана после...


Тишовата тема, като за стара, доста често я посещавам, информативно, макар и снимките на моделите да са изпаднали. Все още е една от любимите ми в раздела. Знам, че доста от моделите, ги продаде вече, не знам кои си е оставил, той да сподели, ако желае. Моята колекция по темата е доста по-скромна откъм състав, не съм и търсил кой знае колко елит при подбора на модели. Въпросът е да радват собственика им и към момента изпълняват тази си задача добре. :)
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3004
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Bugatti Type 41 Royale 4-door Berline (1928)

Мнениеот milski » 25 Сеп 2022, 13:41

Хубави модели.Елегантни и елитни.Бентли-то има вид на "масъл кар" ;)
Аватар
milski
 
Мнения: 1442
Регистриран на: 03 Яну 2011, 23:19

Bugatti Type 41 Royale Coupe Napoleon (1931)

Мнениеот TDI Power » 26 Сеп 2022, 11:10

Продължавам с "Coupé Napoléon", от което освен оригинала в колекцията Schlumpf в музея в Мюлуз, има и прекрасно изработена реплика за Том Уийткрофт, който е човекът, възстановил пистата Донингтън през 70-те години на миналия век и я прави отново годна за провеждане на състезания. Репликата на Роял е карана от Джеймс Мей преди "аферата" му с Дж. Кларксън и Р. Хамънд, ето ревю, което се появи в youtube. Не знам къде е в момента тази реплика, но преди да затвори през 2018 г. дълго време е част от експонатите в музея Donnington Grand Prix Collection, част от комплекса Donnington Park и състояща се основно от болиди, но разпродадена след затварянето му.

Иначе историята на оригинала е ясна, шасито е със същия номер 41100 като на първия Роял, каросерията е монтирана през 1931 г. и е личният автомобил на Еторе Бугати до 1947 г. (неговата смърт). След това още известно време стои в семейството без да се използва, преди през 1963 г. братята Schlumpf да го купят и от тогава е част от тяхната колекция-музей близо до родното място на марката Бугати. Това е и най-голямият авто-музей в света, както и най-голямата колекция от класически Бугатита. Интересното на това шаси е, че никога не му е била сменяна каросерията, не е единственото такова.

"Купе Наполеон" може да се каже, че беше очаквана придобивка. Не очаквах да го спечеля за 1 евро, такива модели, които не са ми стрували на практика нищо, ги помня. Най-вероятно е взиман наведнъж с други модели от един и същи човек, това вече не си го спомням. Както и да е, журналката има доста пластмаса, тежи наполовина колкото Рио-то, но не е лоша алтернатива, освен това и както се вижда от снимките, напълно съвпада с мащаба на модела на Рио - нещо, в което не бях сигурен. Имах два Рояла с матрици на Иксо и двата са в различен мащаб, но това е точно. Колелата на Иксото са по-малки, само това е разликата в пропорциите. Иначе пътническото отделение си е наистина с доста нисък таван, предното стъкло също не е високо като на изцяло закритите каросерии на другите Рояли. Това е от малко по-новата алтайска серия с класически красавци за Франция, в която слагат и картончета с технически параметри и вече не се състои само от довоенни коли, а има и по-късни. И от тази серия като от другата имам да представям няколко неща.


Bugatti Type 41 Royale Coupé Napoléon (Chassis #41100/41110 (new); 1931) - Ixo / Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна TDI Power на 26 Сеп 2022, 11:16, променена общо 1 път
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3004
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Bugatti Type 41 Royale Coupe Napoleon (1931)

Мнениеот Тихомир » 26 Сеп 2022, 11:15

Роялите са страхотни коли и прекрасно показват характера създадетеля си Еторе Бугати.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6884
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Предишна

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта

cron