GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Включва единствено мащаб 1:43.

GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 02 Авг 2014, 17:07

И така - това е втора част от моята колекция, където съм поставил акцент на всички цигарени или съпътстващи тютюневата индустрия спонсори във Формула1. Признавам си, че като започнах колекцията дори не подозирах за колко бранда става въпрос , а за да не ви затормозявам и вас ще ви ги напиша предварително - Marlboro, Camel, Rothmans, Gitannes, Gold Leaf, IMPERIAL, RIZLA+ , LM, John Player Special, Lucky Strike, Viceroy, Mild Seven, 555, EMBASSY, BARCLAY, LARK, Chesterfield, Gauloises, Lexington, Tabatip(Villiger), WEST, Winfield, GUNSTON , Skoal и Benson and Hеdges. Възможно е и да съм пропуснал някой, така че ако се сещтате ще съм благодарен да споделите. Може би и сега е момента да кажа, че най-любимият ми отбор за колекциониране е Лижие. Изобщо събирам всичко от всякакви мащаби на френският отбор. Който желае може да посети и страничката ми във Фейсбук( grandprix-models), където съм подредил моделите по отбори, а също така ще пускам модели от други мащаби, камиони или диорами. Умишлено няма да пускам сега всички модели, тъй като виждам, че повечето от колегите правят така. Приятно разглеждане.



1970 Lotus 72C - Jochen RINDT - Winner France (RBA) (1)
Gold Leaf е марка цигари на британската тютюнева компания Imperial Tobacco Group, и е считана за първия комерсиален спонсор в историята на Формула1. За пръв път болид с цветовете и логото на Gold Leaf , се появява в Испания през 1968-а година, но формално прървият спонсорски бранд се случва едно състезание по-рано, и отнво цигари, южно-африканските GUNSTONE спонсорират Брабъм в домашното Гранд при. Този модел ще го представя след известно време.Моделът е включен и в каталога на SPARK за тази година, но е без цигарени декали.
Карл Йохен Ринт (на немски Karl Jochen Rindt) е роден на 18-и април 1942 г. в Майнц, Германия, но се състезава за Австрия въпреки, че не приема австрийско гражданство. Световен шампион във Формула 1 за 1970 г. Той е единственият станал посмъртно световен шампион . На 5 септември 1970 г. загива на Монца, но в оставащите кръгове никой не може да го изпревари в генералното класиране. В 62 състезания той има 6 победи, 3 втори места, 4 трети, 6 четвърти и по 1 пето и шесто (общо 107 точки). Дебютира във Формула 1 през 1964 г, като първата победа постига през 1969 г. в Гран при на САЩ на пистата Уоткинс Глен. Постига успехи и в други видове автомобилни състезания. Печели 24-те часа на Льо Ман през 1964 пилотирайки Ферари 250LM заедно с американския състезател Мастен Грегъри.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1970 March 701 - Chris AMON , Spanish GP (SMTS) (2)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Firestone

Марч е създаден през 1969 г. от Макс Моузли, Алан Рийс, Греъм Коукър и Робин Хърд. Първите букви от имената им (M (Max Mosley), A и R (Alan Rees), C (Graham Coaker) и H (Robin Herd) дава наименованието на тима на латиница. МАРЧ съществуват на 3 етапа във Формула 1. Първият е от влизането си през 1970 г. до 1977 г., когато Макс Моузли напуска и Робин Хърд остава сам. През този период са най-големите успехи на тима, често свързани с финансови затруднения. През 1977-ма, тимът няма клиенти на които да дава колите си и се оттегля от Формула 1, но продължава да произвежда болиди за други шампионати. През 1981 г. се завръща, но само за два сезона. МАРЧ пуска акции на борсата с цел да финансира завръщането си и през 1987 г. и отново влиза във Формула 1. Всичко това се свързва с името на нов спонсор, който закупува тима и така негов собственик става Акира Акаги. Отборът е преименуван на Лейтън Хаус - на името на спонсора. След финансов скандал през 1992-ма, управлението преминава в ръцете на Кен Марбъл, който връща името МАРЧ. За съжаление поради финансови проблеми това е и последният сезон за отбора. В историята на Формула 1 Марч ще остане като отбор с много иновативни идеи, както и млади и талантливи специалисти и пилоти, сред които е и Ейдриън Нюи - един от най-добрите дизайнери в историятя на Формула1. За свойте 16 сезона в ГП, записва три победи, пет полпозишъна и 21 подиума. Най-доброто постижение на отбора е през 1970-та година, когато се класира трети при конструкторите. Днес ви представям болида от второто състезание в историята на Марч в Испания 1970-а, където Амон стартира шести, но отпада поради повреда в двигателя.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

1971 Lotus- Emerson FITTIPALDI- BRITISH GP (3)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Firestone


Изображение

Изображение


1971 March 701 - John LOVE ( Team GUNSTON) South Africa GP (4)
Gold Leaf е считан за първия комерсиален спонсор в историята на Формула1. За пръв път болид с цветовете и логото на Gold Leaf , се появява в Испания през 1968-а година, но формално пръвият спонсорски бранд се случва едно състезание по-рано, и отново цигари - GUNSTONE спонсорират Брабъм в домашното Гранд при. Този модел ще го представя след известно време. Моделът е включен и в каталога на SPARK за тази година, но е без цигарени декали. GUNSTONE са южно-африкански цигари собственост British American Tobacco (BAT) и са били изключително популярни за времето си. Те присъстват като спонсор във Формула1 до 1975-а и тяхното лого се вижда също така и върху колите на Lotus, LDS, Surtees и Cooper.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1972 Lotus- Emerson FITTIPALDI (5)

Изображение

Изображение

Изображение


1972 Lotus – Dave CHARLTON (Quartzo) (6)

Изображение

Изображение


1973 ISO-MARLBORO IR01- Gijs Van LENNEP (Netherlands - 6th) (7)
Iso-Marlboro е италиански отбор взел участие в 30 състезания през 1973-а и 1974-а. Тима е приемник на бритаският Politoys - (много рядко срещан модел, който ще представя скоро в другата ми тема) и е основан по идея на Франк Уилямс, а собственици стават Филип Морис и Ренцо Риволта. Най-доброто класиране на отбора е четвъртото място на Мерцарио в Италия през 1974-а. С Iso-Marlboro прави своя дебют във Формула 1 и един от най- харесваните френски пилоти Жак Лафит, но може би най-важното за отбелязване е , че това е на практика първият истински Williams, 74-a носи името Iso-Marlboro FW (Frank Williams) , а през 1975-а се преименува на името на легендарния британец.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1973 Tyrrell 004 - Eddie KEIZAN(South African GP) (8)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1975 Parnelli VPJ4 – Mario ANDRETTI (9)
Това е най-дълго търсения, чакан и търсен от мен модел, заради спонсора VICEROY. За жалост не мога да установя кой е производителят, но в случая това най-малко ме вълнува.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1976 Hesketh 308D Guy EDWARD - GermanGP (TAMEO) (10)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear

Днес ще ви представя един от най-интересните и редки модели през 70-е. Хескет-а на Guy EDWARD попада в класацията на списание Ф1 РЕЙСИНГ, като един от десетте най-ексцентрично брандирани болида в цялата история на Формула1. След напускането но Хънт в посока МакЛарън, британския тим се отдалечава от лидерите, но колите им остават изключително атрактивни , като визия и са постоянно под светлините на прожекторите.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1976 Ligier JS5 - Jaques LAFFITE – Brazil GP (MG MODEL) (11)
Лижие е френски отбор, създаден от Гай Лижие през 1976 година. Отборът взема участие във впечатляващите 326 състезания, като успява да запише 9 победи- една двойна, 50 подиума, девет полпозишъна, както и девет най-бързи обиколки. Най-доброто постижение е второто място при конструкторите през 1980-а. Още в дебютната си година, Лафит постига три подиума и нарежда Лижие на шесто място при конструкторите.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1976 Ligier JS5 - Jaques LAFFITE , Belgium GP (Spark)(12)

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 24 Окт 2015, 00:57, променена общо 7 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 02 Авг 2014, 17:25

1976 SURTEES TS19 Brett LUNGER (TRON)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear

Съртис Рейсинг Организейшън (Surtees Racing Organisation) е тим от Формула 1, основан от бившият световен шампион Джон Съртис, през 1970 година. Най-голям успех постига през 1972-а година, когато Майк Хейлууд завършва на второ място в Голямата награда на Италия. Отбора записва още един подиум и в Австрия през 1973 с третото място на Карлос Паче. Тук спонсор е Chesterfield, които са били изключително популярна марка цигари за времето си. Много интересен факт, е че в началото на 50-те тяхно рекламно лице е бил не кой да е, а бъдещият президент на Щатите - Роналд Рейгън - пускам и една негова коледна реклама през 1951-ва!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

1976 Surtees TS19 (Matchbox) (13)

Изображение

Изображение


1976 Tyrrell 007 – Ian SCHECKTER , South African GP (Spark) (14)

Изображение

Изображение

Изображение


1977 HESKETH 308 B, Rupert KEEGAN ( CP MODEL) (15)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



1977 Lotus 78 – Gunnar NILSSON (Quartzo) (16)
Imperial Tobacco Group PLC е британскa мултинационaлна тютюнева компания със седалище в Бристол, Великобритания. Тя е и четвъртата по големина цигарена компания в света, измерена по пазарния дял (след Philip Morris International, British American Tobacco и Japan Tobacco ), и най-големият в света производител на пури, финно нарязан тютюн и тютюнева хартия. Нещо като Булгартабак, ама не съвсем. В различни периоди от своето основаване компанията произвежда цигари с марките, Gold Leaf , John Player Spetial, Camel, Davidoff, WEST, Embassy, Gitannes, Gauloises, Imperial International и много други.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1977 March 761B - Ian SCHECTER (17)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1977 McLaren M26 - James HUNT (Western Models) (18)

Изображение

Изображение


1977 Shadow DN8 - Alan JONES , Austrian GP – Winner (Spark) (19)
Villiger е швейцарска тютюнева компания създадена още през 1888г. и специализирана в производството на пури. Компанията сключва три годишен спонсорски договоp с Shadow през 1977-а, като промотира и една от най-известните търговски марки на компанията - Tabatip. Алан Джоунс печели в Австрия, което е и единствената победа в историята Shadow.

Изображение

Изображение

Изображение


1978 Ensign - Brett LUNGER, USA GP (Claudio Villa Models) (20)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1978 Lotus78 - Mario ANDRETTI (RBA) (21)
След първите пет старта съвсем изненадващо, лидерството е за Патрик Депайе с Тирел. Той има 23 точки пред Ройтеман (Ферари) и Андрети (Лотус) с по 18 точки, Лауда (Брабам-Алфа Ромео) с 15 точки и Петерсон (Лотус) с 14 точки.
За пореден път Колин Чапман гениално се издига над останалите отбори: Лотус 79 се появява в Белгия и отборът прави две поредни първи места. Тази кола е първата "кола-крило", която използва аеродинамичния граунд ефект, за да притиска колата към пистата по време на завиване. Болидът доминира през останалата част от сезона. Андрети печели 6 пъти, а неговият съотборник Петерсон завършва втори на четири от състезанията. Шведът има още две победи и едно трето място - на домашното за него състезание. Тогава Брабам представя новия си BT46. Това е кола с вентилатор в задната част, която всмуква въздух и създава граунд ефект, наподобяващ по функционалност ефекта, използван от Лотус. Колата обаче не след дълго бива забранена, като за причина е изтъкнат фактът, че машината "хвърля камъчета" назад. Истинският мотив, всъщност е, че болидът е прекалено бърз. Колата използва и много датчици и дисплеи, които често се развалят от вибрациите.
Откакто Лотус 79 се появява на пистите, единствено на ГП на Великобритания и ГП на Швеция не побеждава. За съжаление Петерсон чупи своя болид на "Монца" по време на тренировките и за състезанието използва модел 78. В началото на надпреварата става голям инцидент с много коли. Петерсон загива, а германецът Ханс Щук получава сътресение на мозъка.
Италианският пилот Витторио Брамбила получава тежки контузии на главата и сътресение на мозъка след катастрофа в същото състезание. Шампионската титла е ясна, никой не може да надмине американеца Андрети, също и поддръжника му Петерсон, заемащ втората позиция в шампионата посмъртно.

Изображение


1978 McLaren M23 - Brett LUNGER , USA GP (22)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear

Много сполучлива и рядка конверсийка на болида на Брет Лънгър от ГП на САЩ 1978-а.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1978 Merzario Ford A1 - Arturo MERZARIO (CP Model) (23)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear

Италиански отбор, създаден от Arturo Merzario през 1978г. Взима участие в 10 състезания(1978-80), като не записва нито едно завършване. Доставчик на двигaтели и в трите сезона е Ford Cosworth. Моделът е ръчно сглобен - бял метал. Ето това е най-любимият ми модел в цялата ми колекция изобщо. Производител е Паскуале Катанез, за когото стана въпрос в първата част от презентацията ми.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1978 Shadow DN9 - Clay REGAZZONI (SRC)(79)
Още един мой любим отбори и модел разбира се,. Ще повторя инфото за спонсора, ако някой е пропуснал модела от 1977-а
Villiger е швейцарска тютюнева компания създадена още през 1888г. и специализирана в производството на пури. Компанията сключва три годишен спонсорски договоp с Shadow през 1977-а, като промотира и една от най-известните търговски марки на компанията - Tabatip. Алан Джоунс печели в Австрия, което е и единствената победа в историята Shadow.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1979 Ligier JS17 – Jacques LAFFITE (Yaxon) (24)
Популярен модел на Yaxon, който е и сниман със страхотен комплект на Polistil, но камионите и другите подържащи модели извън мащаба може да следите в страничката ми във фейсбук.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1980 Alfa Romeo 179 Bruno GIACOMELLI (SPARK) (25)
Engine: Alfa Romeo
Tyre: Goodyear

Бруно е пилота записал най-много участия за Алфа Ромео – 49, но печели само един подиум в цялата си кариера. В Лас Вегас завършва трети, а там печели и единствения си пол позишън.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1980 Alfa Romeo 179 – Patrick DEPAILLER (Polistil) (26)

Изображение

1980 Ligier JS11 - Didier PIRONI (Tenariv) (27)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear

1980-а е най-успешната година в историята на славния френски тим. Отбора записва две победи и общо девет подиума и се класира втори при конструкторите, в сезон, в който Уилямс не оставя никакви шансове на конкуренцията. Както съм отбелязвал и друг път, това е моят любим за колекциониране отбор. За голямо съжаление тази година на 23 август на 85 годишна възраст се разделихме с основателя на отбора Гай Лижие - една истинска легенда във Формула1.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

1980 Williams FW07 – Rupert KEEGAN, ITALIAN GP (Minichamps) (28)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear

Този модел е тук само заради Rizla+ производител на хартия за тютюн.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 01 Яну 2016, 23:59, променена общо 10 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 02 Авг 2014, 17:37

1981 Alfa Romeo 179C – Mario ANDRETTI ( Top Models) (29)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1981 Ligier JS17 Jean-Pierre JABOUILLE (Spark) (30)
Engine: Matra
Tyre: Michelin


Изображение

Изображение


1981 Ligier JS17 - Jaques LAFFITE, Winner Austria GP (Spark) (31)
Engine: Matra
Tyre: Michelin

Както отбелязах в първата част на моята колекция, 1981-ва е изключително драматична и оспорвана - първите пет пилота завършват шампионата, вместени в само седем точки разлика- Лафит печели две състезания и още пет подиума, но това е достатъчно за едва четвъртото място. Много си го харесвам този модел, което се и подразбира, щом става въпрос за Лижие.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1983 Ligier JS21 - Jean-Pierre JARIER (HI-FI Models) (32)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Michelin


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1983 Ligier JS21 - Raul BOESEL (HI-FI Models) (33)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Michelin

1983-та е най-голямото разочарование до този момент за френския тим. Раул завършва два пъти седми – в Австрия и Франция, и това като че ли е всичко за отбелязване. Отбора не печели нито точка и дори не фигурира като класиране при конструкторите. За сметка на това какъв модел само – в личната ми класация е определено в топ 10

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

1984 Ligier JS23, Andrea De CHESARIS (Meri Kits) (34)

Изображение

Изображение

Изображение


1985 Zakspeed 841 - Jonathan PALMER (Tameo) (35)
Engine: Zakspeed
Tyre: Goodyear

Това е първата година и първият отбор спонсориран от WEST. Много любим мой отбор и производител,като твърдо съм решил да събера всички модели на немския тим.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

1986 McLaren MP4-2C Alain PROST (TENARIV)
Engine: TAG Porsche
Tyre: Goodyear

Втора световна титла за Прост, спечелена чак в последното състезание след много оспорвана надпревара с Менсъл и Пикет.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1986 Zakspeed 861 – Jonathan PALMER (TAMEO TMK) (36)
Engine: Zakspeed
Tyre: Goodyear

Този модел заслужено намира място сред най-любимите ми от моята колекция, а съчетанието WEST , TAMEO и аутсайдер в шампионата го прави изключителна закачка за събиране на всички модели на малкия германски тим....засега са само три, но останалите ще ги представя малко по-късно. Това е първият отбор в шампионата спонсориран от WEST, още от 1985-а. Тук ще си позволя да пусна и една зверски красива снимка на Мартин Бръндъл от ГП на Бразилия.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1987 Ferrari F187 - Michele ALBORETO (Onyx) (37)

Изображение


1988 Lotus 100T Satoru NAKAJIMA (Onyx) (38)

Изображение

Изображение


1988 McLaren MP4/4 – Alain PROST (Onyx) (39)
Докато през миналата 1987 година доминира дуото на Уилямс, то през тази на върха най-често са пилотите на Макларън - Айртон Сена и Ален Прост. С новото правило, ограничаващо налягането в турбо компресорите на двигателите до 2,5 bar, всички очакват битката между турбо и атмосферните агрегати да бъде много голяма.
Макларън създават изключителна кола, снабдена с мощен и икономичен двигател Хонда. Проектираният от Гордън Мъри Макларън MP4/4 през 1988 година се оказва най-успешният болид в историята на Формула 1. Пилотите се наслаждават през целия сезон, печелейки 15 от общо 16-те надпревари. Отборът представя болидите си 10 дни преди началото на годината и поразява опонентите си, като са с почти две секунди по-бързи от всички останали на тестовете в Сан Марино.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1988 McLaren MP4/4 – Ayrton SENNA (Onyx) (40)
Айртон Сена става световен шампион с 90 точки, като печели 8 Гран при и записва 3 втори места. Ален Прост остава вицешампион с 87 точки, 7 победи и 7 втори места. В действителност точките на двамата съотборници през сезона са 94 за Сена и 105 за Прост, но за класирането в шампионата се вземат предвид 11-те най-добри резултата и така Сена печели титлата, въпреки че има по-малко точки от общият им брой през сезона. В конструкторския шампионат Макларън постига рекорд от 199 точки. След този успех следват четири последователни конструкторски и пилотски титли.
Ето и няколко любопитни факта от 1988-а
- На въпроса какво иска като подарък за състезание номер 100 Пикет отговаря: "Двата макларъна да се ударят един друг... така състезанието ще бъде мое..."
- С победата си в ГП на Япония Айртон Сена бележи нов рекорд от 8 победи в сезон;
- С пол позишъна за ГП на Австралия Сена отново бележи рекорд от 13 пол позишъна в сезон;

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 29 Яну 2016, 19:16, променена общо 7 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот niko.911 » 02 Авг 2014, 17:52

много впечатляваща колекция.изключително ми е приятно присъствието на логото на тютюневите компании
Изображение
niko.911
Porsche фен
Porsche фен
 
Мнения: 1024
Регистриран на: 08 Яну 2009, 22:53
Местоположение: Vidin
Име: Nikolai Nikolov
Колекционирам: Porsche 1/43

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 02 Авг 2014, 17:52

1989 Dallara 189 Alex CAFFI (Onyx) (41)
Dallara Automobili е италиански производител на шасита на различни серии моторни състезания. През 1988 г. компанията става конструктор във Формула1, след като е наета от BMS Scuderia Italia да изгради тяхното шаси. Отборът успява да запише едва два подиума (1989г. в Kанада и 1991г.в Сан Марино) и скромният актив от 15 точки за своите 78 старта в ГП. Последното състезание на отбора е в през Австралия 1992 година.

Изображение

1989 Dallara 189 Andrea De CESARIS (Onyx) (42)

Изображение

Изображение


1989 Lola LC89 – Michele ALBORETO (Onyx) (43)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1989 Tyrrell 018 – Jean ALESI, France GP (Meri Kits) (44)
През 1989-та, и по-специално във Франция, прави своя дебют един от любимите ми пилоти - Жан Алези. Началото е повече от упешно - Жан финишира четвърти и e последният от завършилите в обиколката на победителя Ален Прост. За жалост печели само една победа за цялата си кариера (в Канада през 1995-та)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 24 Окт 2015, 01:12, променена общо 3 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 02 Авг 2014, 18:01

1990 Ferrari 641- Alain PROST (Onyx) (45)

Изображение


1990 Ferrari 641 – Nigel MANSELL (Onyx) (46)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1990 Lotus 102- Derek WARWICK (Onyx) (47)

Изображение


1990 Mclaren MP4-5B – Ayrton SENNA (48)

Изображение


1990 Minardi 091 - Pierluigi MARTINI (Onyx) (49)

Изображение

Изображение

Изображение


1991 Benetton B191 - Michael SCHUMACHER (Minichamps) (50)
След като прави своя дебют в Белгия, Шумахер подписва с Бенеттон, което бележи началото на знаменитата му кариера. Записва две шести и едно пето място в оставащите шест старта, а тимът на Бриаторе завършва четвърти при конструкторите.

Изображение

Изображение


1991 Benetton B191 - Nelson PIQUET (Onyx) (51)
Пикет печели в Канада и общо три подиума за Бенетон. При пилотите се класира шести.

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 24 Окт 2015, 01:16, променена общо 2 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 02 Авг 2014, 18:17

1992 Ferrari F92A – Jean ALESI, Sudafrica GP (BBR) (52)
Разочароваща година, както за Ферари, така и за Алези. Французина се класира седми при пилотите, а скудерията записва едва 21 точки при конструкторите.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1992 Jordan 192 - Mauricio GUGELMIN (Onyx) (53)
Тук спонсор е Barclay – бранд на Бритиш Американ Табако.
Всъщност Barclay са във Формула1 още от 1986-та година, когато спонсорират Ароуз. Освен Джордан и Ароуз са подкрепяли и Уилямс.

Изображение

Изображение

Изображение


1993 Ligier JS39 - Martin BRUNDLE, Japanese GP (Onyx) (54)

Изображение

Изображение

Изображение


1993 Williams FW15C - Damon HILL (55)
Engine: Renault
Tyre: Goodyear


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



1994 Williams FW16 - Ayrton SENNA (Minichamps) (56)
Тази година е белязана от черния уикенд на Имола. Айртон Сена, носителят на три световни титли, загива на 1 май 1994 в състезанието за Голямата награда на Сан Марино, след удар в предпазната стена на завоя Тамбурело със скорост около 240 км/ч. Сена получава тежка мозъчна травма и умира на път за болницата. Надпреварата е спрянa за повече от половин час, в който лекари и технически персонал правят всичко възможно да спасят трикратния световен шампион, но травмите са тежки и той изпада в кома още на пистата. Има доста тези за обстоятелствата около смъртта му. Най-широко разпространената е, че предният носач на автомобила е пробил визьора на каската му

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1995 Ligier JS41 - Oliver PANIS (Quartzo) (57)

Изображение

Изображение

Изображение


1995 McLaren Mercedes MP4-10 Mika HAKKINEN (Minichamps)
Engine: Mercedes
Tyre:Goodyear


И така ето го и второто ми моделче, което щракнах на Хокенхайм, при посещението ми преди около месец :cheers:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



1996 Ligier JS43 - Olivier PANIS (BBR) (58)
Engine: Mugen Honda
Tyre: Goodyear

Последна година на славния френски отбор във Формула1 , както и единствената победа в кариерата на Оливие Панис. Предполагам не малко от вас още помнят поройния дъжд и драматичното състезание в Монако, където финишират едва три болида. Съвсем скоро ще представя и сетчето с Педро Диниз.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1996 Ligier JS43 - Pedro DINIZ (BBR) (59)
Едно моделче от златният фонд и любимият ми отбор за колекциониране.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1996 Ligier JS43 - Pedro Diniz - Olivier PANIS (BBR)
Engine : Mugen Honda
Tyre: Goodyear

Ето го и сетчето на Лижие за 1996-а година.

Изображение

Изображение

Изображение


1996 Williams FW18 - Damon HILL (Minichamps) (60)
Сезон 1996 започва на 10 март 1996 година и завършва на 16 октомври. Календара се състои от 16 старта. Световен шампион при пилотите е британеца Деймън Хил с Уилямс. Хил постига 9 пол-позишъна, 8 победи, 10 подиума, 5 най-бързи обиколки и 97 точки, като завършва сезона с 19 точки разлика от втория в класирането. Световен шампион при конструкторите е Уилямс. Деймън Хил е син на двукратния световен шампион Греъм Хил. Греъм печели титлите през 1962 и 1968 години. Спечелвайки титлата през 1996 година, Деймън поставя рекорда за първата двойка баща и син - световни шампиони във Формула 1.
През 1996 година се въвежда и правилото за 107%, което означава, че всички коли трябва да бъдат в диапазона от до 107% от времето на спечелилия полпозишън, за да се наредят на стартовата решетка. Променена е също и системата за номериране на болидите. Преди тимовете запазваха номерата си от сезон на сезон, като се сменят само за шампионския отбор от предишния сезон. Тази година номерата се базират на представянето на отборите от предишния сезон и позициите им в конструкторския шампионат.
Тук ще пусна и една много хубава снимка на Деймън, когато е бил на една година (1961) в компанията на половин дузина легенди от Формула1 – от ляво на дясно - Брус Мaкларън, Стърлинг Мос, Тони Брукс, баща му Греъм, Джо Бониер и Волфган фон Трипс.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1997 Ferrari F310B – Eddie IRVINE (61)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1997 Jordan 197 - Ralf SCHUMACHER (minichamps) (62)

Изображение

Изображение

Изображение


1997 Mclaren MP4-12 Mika HAKKINEN test car (Minichamps) (63)

Изображение

Изображение

Изображение


1997 Prost Mugen Honda JS45 - Oliver PANIS (Minichamps) (64)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1997 Prost Mugen Honda JS45 – Shinji NAKANO (Minichamps) (65)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 04 Юни 2016, 19:07, променена общо 10 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 02 Авг 2014, 18:28

1997 Williams FW19 – Jacques VILLENEUVE (Minichamps) (66)
Годината изглежда безпроблемна за Жак и той печели титлата с 39 точки преднина пред съотборника си Френтцен. ДА - макар и не сред топ звездите, Френтцен с една победа и общо 8 подиума е вице шампион. Тъй като Жак Вилньов(за разлика от баща му Жил) не е сред любимите ми пилоти, ще спомена само един по-любопитен факт за него. Жак е единственият пилот в съвременната Формула 1, който не пожелава да му бъде изработен дубликат на световната купа!!! Договорите на всички пилоти ( правило, което важи и до днес) включва клауза, която ги задължава, всички спечелени оригинални трофеи да остават за отбора, а състезателят получава точно лицензирано копие на дадената купа.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1998 Ferrari F300 Michael Schumacher (Minichamps)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1998 McLaren MP4-13 David CULTHARD (67)
Engine : Mercedes
Tyre: Bridgestone


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


1998 Williams FW20 - Heinz-Harald FRENTZEN (Minichamps) (68)
Френтцен записва един подиум в Австралия, а Уилямс изненадващо води борба с Джордан за едва третото място при конструкторите.
Winfield е марка на цигари, която е популярна в Австралия и в Нова Зеландия. Те също се продават на други пазари в Европа, Канада, Южна Африка и Азия. Произведени са по лиценз на British American Tobacco Australia (BATA) и са генерален спонсор на Уилямс в сезон 1998 и 1999г.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

1999 BAR PR01 - Jaques VILLENEUVE (Minichamps)
Engine: Supertec
Tyre: Bridgestone

Малко парадоксално, но наследника на легендарния Тиръл успява да постигне цели 15 подиума за седемте сезона във Формула 1 и въпреки това не постига нито една победа. Въпреки това през 2004-а изгрява звездата на Бътън, който се класира трети при пилотите, а отбора се класира втори при конструкторите. Това по мое скромно мнение е един от най-креативно брандираните отбори изобщо в цялата история на кралските гонки, като през 99-а са вместили цели два цигарени спонсора на колата си.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


2001 Jordan EJ11 – Jean ALESI Japanese GP- Last F1 Grand Prix 14 octobre ( Hot Wheels) (69)

Изображение

Изображение


2001 McLaren MP4 16 - Mika HAKKINEN (Minichamps)(78)
Engine: Mercedes
Tyre:Bridgestone

Последна година в на знаменитият финландец във Формула1. Две победи и едно трето място записва в този противоречив сезон
(цели 7 отпадания) слагат край на забележителната кариера на Мика.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


2002 McLaren MP4-17 - Kimi RAIKKONEN (Minichamps) (70)

Изображение

Изображение

Изображение


2003 Ferrari F2003-GA Michael Schumacher (Minichamps) (71)

Изображение

Изображение

Изображение


2003 BAR HONDA 005 - Takuma SATO (Minichamps) (72)
БАР (British American Racing) е британски отбор, създаден (включва се на мястото Тирeл) през 1999-а от Крейг Полък и Жак Вилньов. За своите седем години в надпреварата. БАР не печели победа, но уcпява да постигне 15 подиума, както и два полпозишъна. Най-доброто постижение на британците е второто място при конструкторите през 2004-а година. През 2006-а, Хонда придобива цялата собственост на БАР и отборът престава да съществува.

Изображение


2004 BAR HONDA 006 – Takuma SATO Chinese GP (Minichamps) (73)
Тук спонсор е бранда на Бритиш Американ Табако 555. Първоначално цигарите са произвеждани в Обединеното кралство от тютюневата компания Ardath Tobacco Company, но през 1925-а Бритиш Американ Табако придобива правата върху марката.
Цигарите са изключително популярни в Китай и Япония, поради което 555 измества логата на Lucky Strike в азиатските надпревари.

Изображение

[img]http://storage4.album.bg/f1c/2004_bar_honda_006_takuma_sato_chinese_gp_minichamps_2_00d5f_31526603.jpg[/img

Изображение

Изображение


2004 BAR HONDA - Concept car Jenson BUTTON (Minichamps) (74)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

2004 BAR 006 - Anthony DAVIDSON, Brazil GP (75)
Engine: Honda
Tyre: Michelin

Антъни Дейвидсън не оставя особена следа, като пилот във Формула1. В своята кариера взима участие в 24 състезания, като най-доброто му постижение е завършването на 11-то място в ГП на САЩ, Канада и Испания през 2007-а (Супер Агури). За БАР записва едва един старт в ГП на Малайзия през 2005-а, а през останалото време е използван за тестове и спонсорски промоции пилот от британския тим. Представям ви една изключително рядка конверсиика на болида от петъчните тренировки в Бразилия през 2004-а.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


2005 Jordan EJ15B – Tiago MONTEIRO ( Minichamps) (76)
Монтейро записва единствения подиум в кариерата си, именно през 2005-а в Америка - състезание, в което стартират единствено Ферари, Джордан и Минарди. Всички останали отбори бойкотират надпреварата, поради проблеми със сигурността на гумите. Това е и последната година на Джордан във Формула 1, от следващата тима се нарича Мидланд.

Изображение

Изображение


2005 Renault R25 (Minichamps) (77)

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 06 Ное 2016, 18:06, променена общо 6 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот bat_mitco » 03 Авг 2014, 09:35

Забележително...И много идейно...С голям кеф разгледах и си преговорих материала от времето( преди около 35 години... ;) )когато събирах цигарени кутии...Тогава(...И СЕГА...) бях силно в ралитата и интереса ми към Формула 1 беше второстепенен, но имах любими пилоти и тимове...Убийте ме, но в момента не мога да кажа пет имена на действащи пилоти и не знам кой е действащия световен шампион... :oops: Защо ли ?
Последна промяна bat_mitco на 03 Авг 2014, 21:23, променена общо 1 път
Аватар
bat_mitco
Рали фен
Рали фен
 
Мнения: 451
Регистриран на: 08 Юли 2011, 12:15
Местоположение: Елена
Име: Димитър Димитров
Колекционирам: класически рали автомобили, футболни фланелки,автографи

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот nedelchev » 03 Авг 2014, 13:05

С голямо удоволствие често преглеждам темата. Прекрасна колекция от прекрасни модели, представена по прекрасен начин. :clap:
Аватар
nedelchev
Jaguar фен
Jaguar фен
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 27 Яну 2011, 13:11
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Име: ДЕЧКО НЕДЕЛЧЕВ
Колекционирам: F1,JAGUAR,TAXI 1/43

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 03 Авг 2014, 21:13

Много благодаря! Цигарените спонсори и за мен се очертаха като много интересна и водеща тема в колекцията ми.Оставил съм пет непоказани бранда за по-късно,както и други модели по темата. :cheers:
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 12 Ное 2014, 03:07

1984 Ligier JS23, Andrea De CHESARIS (Meri Kits)

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 14 Окт 2015, 00:39, променена общо 1 път
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот Mr.Mercedes-Benz » 17 Ное 2014, 19:09

Имаш страхотна колекция Геле. Преди време бях залитнал и аз по болидите, всички болиди, но след някоя и друга година, видях, че не остават финанси за това разклонение на колекцията ми и реших да спра. Останаха само болиди с двигател Мерцедес. При положение, че имах мерак да вървя в тази посока, сега няма как да не се радвам на подобни колекции като твоята и на Дечко разбира се. :clap: :clap: :clap:
Изображение Изображение :signmercedes: :signmclaren:
Аватар
Mr.Mercedes-Benz
Mercedes фен
Mercedes фен
 
Мнения: 11223
Регистриран на: 17 Апр 2007, 00:46
Местоположение: София
Име: Краси
Колекционирам: Scale 43 - Mercedes-Benz only

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 17 Ное 2014, 19:11

1985 Zakspeed 841 - Jonathan PALMER (Tameo)
Engine: Zakspeed
Tyre: Goodyear

Това е първата година и първият отбор спонсориран от WEST. Много любим мой отбор и производител,като твърдо съм решил да събера всички модели на немския тим.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна angel toshev на 18 Сеп 2015, 00:22, променена общо 2 пъти
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Re: GRANDPRIX - MODELS (TOBACCO MEMORIES)

Мнениеот angel toshev » 18 Ное 2014, 12:56

Благодаря Краси, няма да скромнича и аз много си я харесвам колекцията, а тази седмица пристигат и новите попълнения, така че скоро ще се виждаме пак за снимки. Сега...една малка корекция към последното моделче си ми качил и две снимки на Zakspeed 1986-a на Палмър (номер 14), а него сме го пускали вече по назад. :cheers:
angel toshev
 
Мнения: 184
Регистриран на: 17 Апр 2010, 00:37

Следваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: stoicho110 и 9 госта