Re: Колекция 1:43 - Porsche 911 GT3 Touring Package (991.II)

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Колекция 1:43 - Audi Quattro (Typ 85) '1980–83

Мнениеот domins » 30 Юли 2018, 18:24

Готин модел,а за автомобила той е си просто класика, ама не знам защо като видя Quattro, се сещам за една вече станала легендарна измъчена поговорка във автофорумите - " Колкото повече вярваш в силата на Quattro-то, толкова по-голям трактор, ще те вади ", колко е истина и колко не, не мога да кажа :)
Аватар
domins
 
Мнения: 253
Регистриран на: 17 Окт 2016, 19:50

Re: Колекция 1:43 - Audi Quattro (Typ 85) '1980–83

Мнениеот minitek » 31 Юли 2018, 01:37

Червеното и онова тъмно зелено са цветовете за тая кола. Моделчето представя червеното екстра! :)
Изображение
Аватар
minitek
 
Мнения: 2270
Регистриран на: 05 Сеп 2010, 19:03
Местоположение: Варна
Име: Мартин
Колекционирам: 1:18, 1:43, BMW 1:87

Re: Колекция 1:43 - Audi Quattro (Typ 85) '1980–83

Мнениеот Antara1 » 04 Авг 2018, 21:57

Голям красавец,страхотен цвят и снимки! :shake:
Аватар
Antara1
Диорама-любител
Диорама-любител
 
Мнения: 2845
Регистриран на: 23 Май 2014, 11:14
Местоположение: София
Име: Асен Гарджев
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Колекция 1:43 - Audi Quattro (Typ 85) '1980–83

Мнениеот taiko » 06 Авг 2018, 17:05

Най-готиното аудинце. :rocknroll: :twisted:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6929
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот rvalev » 11 Авг 2018, 13:29

BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75
AUTOArt 1/43

BMW 2002 Turbo е първият европейски турбо автомобил в серийно производство. Това е един от най-интересните модели на BMW и историята му си струва да бъде разказана.
През 1967 г. Хелмут Вернер Бьонш (директорът по продуктовото планиране на BMW) и Алекс фон Фалкенхаузен (дизайнерът на двигателя M10) слагат 2.0-литров агрегат в своите BMW 1602. Интересното в случая е, че нито един от двамата не знаел за извършената пакост от другия. И така, докато двамата не се срещнали случайно в местен сервиз. Родило се 2002. Бьонш и Фалкенхаузен били поразени от факта, че са създали една и съща кола, при това без да се наговарят. Бьонш бил наясно, че американският вносител Макс Хофман изпращал запитвания за подобен автомобил към BMW, защото смятал, че ще се приеме добре в Щатите. Бьонш и колегата му с по-сложно име предложили проекта на официална среща в централата на германската компания. Ръководството го одобрило и през 1968-а колата влязла в производство.
Сравнена със средностатистическия автомобил през 1968-а, BMW 2002 представлява голям скок в бъдещето. Колата тежи само 940 кг и има независимо окачване отпред и отзад. В зависимост от модификацията купето било оборудвано с 2.0-литров, надлъжно разположен двигател с мощност от 100 или 130 к.с., а управлението било повече от страхотно за времето си.
През 1973-а година в Европа се появява turbo. Базата е 2-литровия мотор oт 2002ti. През 69-а година същият, с вече с турбопълнене бил способен на 280 к.с. в модификацията си за Group 5. Серийното производство предвижда монтаж на турбокомпресор KKK на 0,55 бара, който надува мощността до завидните по това време 170 к.с. при 5 800 об/мин. Серийно идва с по-твърдо окачване, по-големи спирачки, 70-тарски състезателни окраски и потенциала да накаже почти всяко Porsche на пътя. Този автомобил взривява немската общественост. Идва в момент, когато назрява петролна криза, а все по-бързите коли водят до повече жертви на пътя. За първи път се въвежда ограничение по Landstrasse-то (първокласната, немагистрална пътна мрежа) от 100 км/ч и BMW си позволяват да поставят огледален надпис „turbo 2002“ oт двете страни на регистрационната табела отпред. В прессъобщението до медиите се споменава, че надписът служи като предупредителна мярка за по-бавните коли, които следва да бъдат „наказани“. Колко ни липсват тези времена.
Производството спира през 1975-а година с премиерата на BMW Серия 3 E21. Днес 2002 turbo е изключително рядка находка. За всички пазари са произведени едва 1972 бройки. Когато вземете предвид възрастта, характера и поведението на първото серийно турбо, и склоността на мотора към прегряване при продължително натоварване в зоната на турбото, може да се досетите, че животът за повечето от тях отдавна е приключил.
Технически данни: BMW 2002 turbo
Редови четирицилиндров двигател с турбокомпресор; мощност 125 кВт (170 к.с.) при 5800 об./мин; максимален въртящ момент 245 Нм; независимо окачване отпред и отзад; отпред дискови, отзад барабанни спирачки; тегло 1080 кг; разход на гориво 17 л/100 км; максимална скорост 211 км/ч; цена като нов през 1973 г.: 18 720 марки
Изображение
Последна промяна rvalev на 23 Мар 2019, 10:49, променена общо 1 път
Колекция 1:43
Продавам модели от колекция 1:43

"Има само едно нещо, което е по-хубаво от гърненце с мед… и това са две гърненца с мед."
Мечо Пух
Аватар
rvalev
 
Мнения: 1292
Регистриран на: 23 Мар 2015, 12:55
Местоположение: Русе
Име: Росен Вълев
Колекционирам: 1:43

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот commodore » 11 Авг 2018, 14:00

АУТОарт-а е безипречен,просто! :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9131
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот ico_naskov » 11 Авг 2018, 17:49

Така и не го взех навремето модела докато беше на достъпна цена и сега малко ме е яд :rocknroll: :rocknroll:
Изображение
ico_naskov
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 1034
Регистриран на: 23 Яну 2011, 00:52
Местоположение: бургас
Име: Ицо
Колекционирам: koeto mi haresva :)

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот Antara1 » 11 Авг 2018, 19:09

Красота! Такива модели заслужават точно такива снимки! :clap:
Аватар
Antara1
Диорама-любител
Диорама-любител
 
Мнения: 2845
Регистриран на: 23 Май 2014, 11:14
Местоположение: София
Име: Асен Гарджев
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот puma » 11 Авг 2018, 20:40

Красавец :cheers:
puma
Ретро фен
Ретро фен
 
Мнения: 6211
Регистриран на: 04 Апр 2008, 11:48
Местоположение: Sof/Mi
Име: Ивайло

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот taiko » 12 Авг 2018, 16:55

:rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6929
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот zaraza » 19 Авг 2018, 22:38

Уникално 2002 турбо . Случайно да го продаваш ?
ИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
zaraza
Победител в конкурси за модификации
Победител в конкурси за модификации
 
Мнения: 1729
Регистриран на: 16 Окт 2008, 20:45
Местоположение: БУРГАС
Име: иво
Колекционирам: модели 1;43

Re: Колекция 1:43 - BMW 2002 Turbo (E20) '1974–75

Мнениеот TheDevilTwin » 20 Авг 2018, 09:29

Много хулигански автомобил, който поставя началото на породата "джигитски" машини на БМВ :twisted:
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5661
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция 1:43 - Porsche 934 Turbo RSR '1976

Мнениеот rvalev » 24 Авг 2018, 17:43

Porsche 934 Turbo RSR '1976
Kyosho 1/43

Porsche 934, известно още като Porsche Turbo RSR, е състезателен автомобил, произвеждан в периода 1976-77 година и е базиран на тогавашната генерация 911 – Porsche 930. Според хомологацията за FIA частните отбори имат право да участват с този автомобил в Група 4 на Световния Шампионат до 1986, в първа дивизия на Немския Шампионат (DRM – Deutschen Rennsport-Meisterschaft) и в северноамериканските серии IMSA GT. Освен това в периода 1976-1982 Porsche 934 участва в надпреварата „24-те часа на Льо Ман”.
Първоначално 934 се представя много успешно в DRM и IMSA GT, завършвайки редовно на челните три позиции. След появата на по-мощното Porsche 935 обаче, 934 отпада като кандидат за общите победи, поради което е използван предимно от по-малки отбори, участващи в любителски състезания.
В началото на 70-те години Porsche планира да създаде автомобил, с който да участва в Група 4. Според регламента на FIA той е трябвало да бъде изключително лек, а за мотор е избран 3-литровият 6-цилиндров боксер от 911 Carrera RS 3.0, който е допълнително турбиниран. В последния момент FIA променя изискванията за минималното тегло, които влизат в сила от 1976 за Група 4, поради което автомобилът на Porsche би имал по-малки шансове за победа. Порше спира по-нататъшното развитие на проекта и вгражда двигателя директно в купето на Porsche 930.
Така всички следващи състезателни автомобили на Porsche за Група 4, са базирани на 930. Планирано е производство от поне 400 бройки, които да изпълнят хомологация за шампионата. Паралелно Порше работи върху 935 за Група 5 и 936 за Група 6, които първоначално са били предназначени само и единствено за фирмения отбор на Porsche. За разлика от тях още от самото начало 934 е проектиран за ползване от частни отбори, заради което изпълнява всички изисквания за състезателни автомобили в Група 4, европейския GT-шампионат, Световния Шампионат за Спортни Автомобили и други национални шампионати.
През 1976 автомобилът е представен с означението Porsche Turbo RSR в лимитирана серия от около 30 автомобила, всяка от които струва 108.000 DM. Целевата група са множеството отбори, участващи с Porsche 911 Carrera RSR 3.0, за които 934 се явява по-мощен заместник с турбомотор. Една година по-късно са произведени още 10 автомобила, предназначени за щатските отбори.
Според регламента на Група 4 промените по каросерията в сравнение със серийната версия 930, трябва да бъдат силно ограничени. Най-отличителният белег са раздувките на предните и задните калници, които разширяват автомобила с по 50 мм. от всяка страна. Престилката на предната броня е допълнително занижена и разполага с отвори за въздух отляво и отдясно за топлообменника вода-въздух и охладителната система. До тях от вътрешната страна са разположени два малки вътрешни отвора, които служат за охлаждане на предните спирачки, а в средата е монтиран масленият охладител. Предният капак, под който при серийното 930 се намира багажникът, при 934 е снабден с два кръгли отвора , които са част от системата за бързо зареждане. Под капака са разположени резервоар с капацитет 120 литра, пожарогасителна система и акумулатор. Масленият резервоар също е преместен в предната част на автомобила, за да се осигури по-добро разпределение на теглото. Тъй като регламента на FIA не позволява на състезателните автомобили в Група 4 да използват плексигласови прозорци, Porsche 934 разполага със стъкла от серийното 930. За да бъде увеличена здравината на купето, са монтирани няколко подсилвания. Porsche 934 е можело да бъде поръчано във всички серийни и специални цветове с изключение на цветове металик.
За да бъдат допуснати до участие в Група 5 на Световния Шампионат и за да използват по-голяма свобода при проектирането на автомобилите като например по-ниско минимално тегло, много отбори снабдяват своите 934-ки с подобрения за Група 5. За целта са били монтирани крила от 935, което се предлага директно от Porsche. Тези подобрени версии са означени като Porsche 934/5.
Интериорът на 934 в сравнение със серийния модел буквално е празен. За пилота е монтирано състезателно корито със 6-точков колан. Пасажерското място и задните места, както и подовата настилка са изцяло премахнати. За сигурност на пилотите и подсилване здравината на купето, са монтирани греди против преобръщане. На арматурното табло редом до серийните инструменти за оборотите на двигателя, температура на маслото и налягане на маслото, присъстват и налягане в турбото, както и мониторинг на горивната система.
Шасито на състезателния автомобил е трябвало до голяма степен да отговаря на това при серийния модел. Допустими са били промени в окачването, амортисьорите, осите и спирачките. Тъй като серийните 930-ки разполагат с доста стабилно окачване, при предната ос са използвани серийните лагери, а задната получава по-здрави Unibal шарнирни лагери.
Теглото на автомобила от 1120 кг. изисква по-твърди амортисьори, за да бъде осигурено по-добро поведение при висока скорост. На мястото на серийните пружини, са монтирани пружини, регулиращи се на височина.
Спирачната система заимства части от Porsche 917 – вътрешновентилирани и перфорирани дискове от стомана с 4-бутални алуминиеви апарати. Серийните главини на колелата са заменени от такива с централно заключване. Това осигурява не само по-бърза смяна на колелата, но и по-висока здравина. Отпред автомобилът разполага с гуми 275/60R16, а отзад с 325/62,5R16 и алуминиеви джанти BBS от три части с размери 10Jx16 отпред и 12,5Jx16 отзад.
Основата на двигателя на Porsche 934 е 3-литровият 6-цилиндров боксерен двигател от 930 Turbo 3.0. Този мотор е разработен благодарение на опита, натрупан от състезателния прототип 911 Carrera RSR Turbo 2.1. В сравнение със серийния мотор са увеличени всмукателните и изпускателните отвори и е монтиран нов разпределителен вал. Това е първият състезателен автомобил, при който е монтирана система за горивно впръскване – в случая Bosch K-Jetronic. За максимално рационална употреба на ограниченото място в двигателния отсек, радиаторът за охлаждане на мотора е монтиран хоризонтално. Турбината с байпас-клапан от Porsche 917, също както при серийното 911 Turbo, е монтирана под задната броня. Въздухът за турбината се охлажда от два топлообменника вода-въздух. Моторът е със степен на сгъстяване 6,5:1 и осигурява максимална мощност от 485 к.с. при 7000 об/мин. Тази мощност е почти два пъти по-висока от тази при стандартно 930 Turbo (260 к.с.).
В сравнение със серийната 4-степенна скоростна кутия са направени малко промени, въпреки че при конструкцията Porsche я прави достатъчно здрава, за да издържи на високи натоварвания. Синхронизацията е същата като при серийната кутия. За да бъде намалена температурата в скоростната кутия, е монтиран допълнителен охладител на маслото в задния спойлер. За ограничаване поднасянето на задните колела при ускоряване в завои, е монтиран диференциал с ограничено приплъзване (шпер), който осигурява максимален блокаж от 80%. Ходът на скоростния лост е намален, а благодарение на по-дългото предавателно число Porsche 934 достига максимална скорост от 303 км/ч.
През 1977 е увеличено налягането в турбината. Десетте автомобила, предназначени за САЩ, разполагат с максимална мощност от 540 к.с. при 7000 об/мин. След промените по двигателите, осъществени през 1979 година (обемът остава непроменен – 2,993 куб.см), моторът достига максимална мощност 600 к.с. при 7200 об/мин. Това е постигнато с по-големи всмукателни и изпускателни клапани, по-висока степен на сгъстяване (7,0:1 вместо 6,5:1) и увеличаване на налягането в турбото на 1,7 бара. За да бъде компенсирано по-голямото термичното натоварване на мотора, е монтиран по-голям маслен резервоар и маслен охладител. Със същата 4-степенна скоростна кутия и тегло 1130 кг. автомобилът развива максимална скорост от 305 км/ч.
На Световния Шампионат през 1976 Porsche 934 печели всички състезания в клас GT. Заедно с Porsche 935 на Martini Racing, Kremer Team и многото частни отбори с Porsche 934/5 марката успява да спечели шампионата за четвърти път след 1969, 1970 и 1971.
На „24-те часа на Льо Ман” през 1976 Porsche 934, пилотирано от Hubert Striebig, Anne-Charlotte Verney и Hughes Kirschoffer, завършва на 11-о място в крайното класиране. Автомобилите на Gelo Racing и Kremer Racing завършват на 16-о и 19-о място.
В първа дивизия на Немския Шампионат (DRM) Porsche 934 смазва конкуренцията с Porsche 911 Carrera RSR 3.0, Ford Capri RS 3100 и Opel Commodore. Побеждаващата дотогава Carrera RSR 3.0 с мощност 345 к.с. е детронирана. В 9 от общо 10 състезания победата отива при 934. Единствено на Kassel-Calden побеждава Carrera RSR 3.0, пилотирана от Jürgen Neuhaus. Въпреки доминацията на Porsche 934 в първа дивизия, пилотската титла отива при Hans Heyer, който участва с Ford Escort RS във втора дивизия.
В Европейския Шампионат за GT-автомобили 934 печели 6 от общо 7 състезания. За съжаление при 300-те километра на Nürburgring, където участват също и автомобили от Група 6, на първо място завършва Reinhold Joest с Porsche 908/4 Turbo. Европейски шампион е Toine Hezemans с 934 на Gelo Racing.
В щатските серии Trans-Am титлата взима George Follmer с Porsche 934. Победата отива при Порше в 3 от 8 състезания.
През 1977 след като Porsche продава няколко 935-ци на частни отбори, 934 вече не е конкурентноспособно, тъй като е с около 150 кг. по-тежко и с 90 к.с. по-маломощно. 934 започва да се използва предимно от малки отбори, които на дълга дистанция успяват да завършат единствено на места от порядъка 5 до 10-о. На „6-часовата надпревара на Mosport” Paul Miller и Ludwig Heimrath постигат обща победа с Porsche 934.
На „24-те часа на Льо Ман” през 1977 Bob Wollek, J. P. „Steve“ Wielemans и Philippe Gurdjian с Porsche 934 на Kremer Racing завършват на 7-о място в крайното класиране и подобряват успеха от предходната година.
След допускането на автомобили от Група 5 в 1-ва дивизия на немския шампионат, 934 не би могло да разчита да защити титлата си от предходната година. Всички победи в 10-те състезания за сезон 1977 са осъществени от Porsche 935. Най-доброто постижение за сезона постигат Edgar Dören и Volkert Merl на 4-о място в общо три състезания. Шампион за сезона става Rolf Strommelen с Porsche 935 на Gelo Racing.
В Trans-Am сериите 934 е дори по-успешно в сравнение с 1976-та. От 11 състезания 934 и 934/5 печелят десет пъти. Само на „6-часовото състезание на Watkins Glen”, при което е допуснато Porsche 935, победата отива при Jacky Ickx и Jochen Mass с 935/77 на Martini Racing. Шампионската титла печели канадецът Ludwig Heimrath със своето Porsche 934.

Технически характеристики:
Двигател: Flat-6 с въздушно охлаждане и KKK-турбочарджър
Разположение: задно, надлъжно разположен
Обем: 2.994 литра
Компресия: 6.5:1
Клапани: по 2 на цилиндър, едновалов (SOHC)
Пълнене с гориво посредством: Bosch K-Jetronic горивно впръскване
Купе/шаси: стомана
Спирачки: вентилирани дискове на четирите колела
Трансмисия: 4-степенна ръчна със шпер диференциал
Предаване: задно
Тегло: 1120 кг.
Мощност: 485 к.с. при 7000 об/мин.
Въртящ момент: 588.4 нютонметра при 5400 об/мин.
Съотношение мощност/обем на двигателя: 161.99 к.с. на литър
Съотношение мощност/тегло: 0.43 к.с. на кг.
Произведени бройки: около 40
Изображение
Последна промяна rvalev на 23 Мар 2019, 10:50, променена общо 1 път
Колекция 1:43
Продавам модели от колекция 1:43

"Има само едно нещо, което е по-хубаво от гърненце с мед… и това са две гърненца с мед."
Мечо Пух
Аватар
rvalev
 
Мнения: 1292
Регистриран на: 23 Мар 2015, 12:55
Местоположение: Русе
Име: Росен Вълев
Колекционирам: 1:43

Re: Колекция 1:43 - Porsche 934 Turbo RSR '1976

Мнениеот taiko » 24 Авг 2018, 22:16

Много добро. Оранжадата му стои естра. Аз предпочетах черното, ама това по-някак си по жизнето, по-радва. :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 6929
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Д-р К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Колекция 1:43 - Porsche 934 Turbo RSR '1976

Мнениеот commodore » 25 Авг 2018, 09:11

Много е реалистично! :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9131
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта