Тук ще се върнем малко обратно на F12 TDF,по простата причина, че получих модела на BBR.
Аз бях една седмица на ваканция и нямах време да го снимам, въпреки, че е при мен от десетина дни. За истинската кола мисля е изписано достатъчно и за това ще направя подробно ревю на този дългоочакван модел от BBR, който маркира завръщането им в дайкаст маркета и активните елементи. Предишните им метални модели, както всички знаят, са всъщност правени от Кайошо. Този път ВВR са потърсили ослугите на Миничемпс.
FERRARI F12 TDF - BBR (Diecast)Опаковката е повече Миничемпс отколкото BBR, но естесствено в малко по-полиран вид.


Стандартен стиропорен кламшел, малка пластмасова щангичка за отвааряне на вратите и инструкции за предния капак, който се отваря като се натисне копче под модела.


Няма илюзии къде е правен моделът.


Моделът се усеща доста лек. За мен лично, това не е проблем и няма никакво значение. Като цяло, репликата е прекрасна. Много добре планиран модел, който въпреки някои сложни форми не показва никакви излишни линии или зглобки. Дъното му е постно и окачването му не е активно. Задните колела са на една ос. Поне от това, което се вижда, няма амортисьори или какъвто и да е детайл зад спирачките. Боята на модела е по-близо до Миничемпс отколкото до BBR, което за мен лично е леко разочароващо, но от друга страна, нещо което се очаква от дайкаст.





Стойката на колата е перфектна и има реалистично излъчване, което е най-важното. Решетката и други детаили са финно изработени или фотоец. Най-ме кефи, че не са му сложили номер отпред.


С натискането на копче под предницата (подобно на това на Кайошо и Мател за фаровете), предния капак се открехва. Тук чувствата ми са много смесени.

Като изключим финния карбон и начина по който е лакиран, под капака не е нищо особено. Честно казано, като детайл самият мотор е типичен миничемпс и този в F12 на Мател елит е по-добър. След това идва въпросът с пантите на капака, които са доглег. Аз лично нямам никакъв проблем с това и не ме притеснява, но доста хора мислят, че за тия пари е нодопустимо. Като цяло, двигателния отсек изглежда реалистично и определено демонстрира качество. Коментарът ми в никакъв случай не трябва да се приема като недоволство от този модел, а по-скоро като комплимент към високото качество на Мател Елит, което остана някак недооценено по време на производството им.


Едно от най-трудните неща да се пресъздадат в мащаб на модерните автомобили са фаровете и други светлини. Тук BBR определено са една глава над Мател. Карбонът на фаровете е перфектен и стъклата им са толкова тънки и перфектно поставени, че отначало помислих, че липсват. Въпреки, че карбонът на смолния ми модел е по-красив и ефектен, този на дай-каста е може би по-реалистичен, поради липса на друго определение. Направията е перфектна.







Кабрбонът, от който има в изобилие е много фин и един от най-естествените за мащаба. Това което впечатлява е използването на карбон в интериора, който е матов за ралика от карбона по купето, който е лакиран. Създаването на реалистично изглеждащ карбон в 1:18, който е матов е много трудно, но тук са се справили перфектно. Интериорът на смолния модел е една идея по-добър от този тук, но въпреки това, за мен хита на този модел е именно интериора. Всичко е черно вътре, но различни части имат различен блясък, което имитира разликите в материалите при истинския автомобил. Червените акценти и шевове навсякъде също имат много приятен ефект. Особено в комбинация с матовия карбон.




Багажникът не е нищо особено, но има своя чар. Пред него има полица за багаж на която се виждат колани с червени шевове, което е много приятен детайл. Панелът под стъклото също се вдига и могат да се видят светлините в багажника, както и табелката със серийния номер на колата. Също се вижда и, че гърбовете на седалките са също покрити с карбон.


Не са пропуснали и щампите на малките прозорци, а аеродинамичните вени под тях са финно изработени.

Спирачките и джантите са добре направени, но не впечатляват, честно казано. Тези на смолния модел са по-добри. Гумите не са маркирани и като ги пипнеш са твърди и почти пластмасови, но изглеждат добре.

Отдолу, моделът впечатлява с направията на дифюзъра....

...но не оставя и грам съмнение чие производство е...



Като цяло моделът е много добре направен и според мен лично си заслужава парите. В интерес на истината, нещата към които съм отправил критика са дребни и общо взето да търсим под вола теле. Отново ще отбележа, че не не се опитвам подценявам качествата на модела, а просто да бъда максимално обективен. Ако поставим двата модела на BBR - смолния ми жълт и червения дайкаст един до друг на рафта, жълтият е безспорно по-добър. Но ако вкараме в микса цените им и активните елементи на дайкаста, победител определено ще е червения.

Aко имате възможност, горещо препоръчвам да си го вземете. И вместо да плащате глупавите двойни цени на популярните магазини, си го поръчайте диреkтно от BBR, докато все още ги имат.
