LA SCUDERIA - The Dark Horses

Включва мащабите от 1:3 до 1:19.

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 26 Сеп 2016, 05:03

Докато сме на френска вълна, да добавим един от емблематичните болиди във Формула 1. За мен лично една от най-красивите формули, които олицетворяват спорта, както много малко машини могат.

През не толкова далечната 1980г. се провежда може би последния сезон от Формула 1 шампионата в който да има само едно правило - Направи най-бързата кола. Златната ера във Формула 1. Тогава на пистите по света мерят сили, отбори с болиди задвижвани от шест, осем или дванадесет цилиндрови двигатели. С различни архитектури на моторите, шаситата и аеродинамиката.
Вторият кръг от шампионата се провежда в Бразилия, на пистата Интерлагос в Сао Паоло. Въпреки протестите на няколко от пилотите, че пистата е опасна и негодна за състезание заради неравната й настилка, надпреварата се провежда. При старта Жил Вилньов прави невероятен старт и повежда от трета позиция, но надморската височина (850м) дава предимство на Гордини турбо моторите в Рената на Жан-Пиер Жабуй и Рене Арну, които и без това имат около 60к.с. повече от Ферарито на канадеца.
Само пет обиколки след старта Жабуй вече води, въпреки слабия си старт. За съжаление на двадесет и петата обиколка турбото му издъхва и той отпада. Съотборникът му - Рене Арну обаче наследява челаната позиция и печели състезанието. Това е първата победа в кариерата на Рене Арну, втората победа във Формула 1 за Рено и втората победа за болид с турбо мотор.
Успехът на Рено и Гордини моторите им поставя началото на легендарната Турбо Ера в спорта, която трае близо десетилетие.

СПЕЦИАЛЕН ПОЗДРАВ ЗА NASO43

RENAULT RE20 - Rene Arnoux - Winner Brazilian GP 1980 - Exoto

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 27 Сеп 2016, 05:47

Когато Ники Лауда се появява на състезателната сцена във Формула 1, първият му съотборник е Клей Регацони - вече доказал се пилот в спорта. Швейцарецът играе и инструментална роля при назначаването на Лауда във Ферари. Това се случва през 1975г. - последният сезон на "кумините" преди да бъдат забранени.
Ферари 312Т за мен лично, олицетворява Ферари Ф1 и цяла една ера в спорта.

1975 FERRARI 312t - Clay Regazzoni - Minichamps (модифициран)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 28 Сеп 2016, 10:22

1975г., първата на Ники Лауда във Ферари, е и годината на първата му шампионска титла във Формула1. В първите състезания за '76-а, Ферари използва същата машина от предишния сезон, с някои минимални подобрения. ФИА обаче забранява "кумините" и отборите намират алтернативни решения за въздухозаборници. Ферари дава на Лауда 312t2 - общо взето просто фейслифт на предишния модел, с който да защитава шампионската си титла. Това е колата с която той почти губи живота си на Нюрбургринг, в разгара на надпреварата му в шампионата с Джеймс Хънт.

1976 FERRARI 312t2 - Niki Lauda - Nurburgring GP - Mattel

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Thunderbolt » 28 Сеп 2016, 14:26

легендарни машни, карани от легендарни пилоти.

Матела е доста приличен, но за пореден път Екзото обират точките. и двата са чудесни модели, между тях можеш да сложиш и един МакЛарън М23 70тарската картинка ще е пълна :P
Изображение
The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer
Аватар
Thunderbolt
Глобален модератор
Глобален модератор
 
Мнения: 6518
Регистриран на: 14 Яну 2007, 19:33
Местоположение: София, Гето Милев
Име: Борис Желязков
Колекционирам: Alfa Romeo,McLaren F1 Team, 1:18

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 29 Сеп 2016, 01:08

За съжаление, в този мащаб нямам нито един Макларен.
А иначе се пробвах да придам вид и на снимките като от '70те.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот paralesko » 29 Сеп 2016, 20:40

Тези 3 болида са разкошни, :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll: с реното направо ме срази , страхотно е- как е направено :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll: :cheers:
paralesko
 
Мнения: 704
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 30 Сеп 2016, 05:36

paralesko написа:Тези 3 болида са разкошни, :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll: с реното направо ме срази , страхотно е- как е направено :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll: :cheers:


Благодаря!
Това рено ми е един от любимите модели извън Фераритата ми.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 30 Сеп 2016, 05:39

И двете Ферарита заедно.....

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Последна промяна Lucky13 на 02 Окт 2016, 19:11, променена общо 1 път
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот paralesko » 01 Окт 2016, 22:12

джантите са чук :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll: :shake:
paralesko
 
Мнения: 704
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот ivanofff » 20 Окт 2016, 23:37

"Красива история на колела " :clap:
Аватар
ivanofff
Фен на камиони
Фен на камиони
 
Мнения: 3824
Регистриран на: 08 Май 2012, 23:18
Местоположение: София
Колекционирам: Herpa камиони 1:87

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 13 Юли 2017, 21:24

Може да се спори, че каталогът от победи в портфолиото на Ферари от началото на века, е могъл до голяма степен да бъде изпълнен от повечето добри пилоти, като се имат предвид болидите, отбора, неограничения бюджет и специалните гуми с които Шумахер е разполагал след 2000г.. Това обаче не е така, когато Шумахер обявява, че напуска Бенетон една година преди да му е изтекъл договора. Той дава като причина за напускането си, предизвикателството, което Ферари представлява, както и вредата за репутацията му, която Бенетон нанася.
Когато Михаел тества с Феррари за пръв път през зимата на 1995г, той е две секунди на обиколка по-бърз от редовните пилоти на Скудериата Алези и Бергер. Тимът не е печелил титлата почти 20 години, а победите в последните години не са много. Нито една през 1991,'92,'93г., една през '94а и една през '95г.
За съжаление за Шумахер, болидът с който да започне кариерата си във Феррари е много зле, с огромни недостатъци в сцеплението, баланса и даунфорса. Това е болид, който никога не е трябвало да печели състезание, демонстрирано от "постиженията" на Еди Ървайн същата година. Михаел Шумахер обаче, както всички велики пилоти, намира начин да преудолее всичките недостатъци на машината и да я замъкне на сила на най-високото стъпало на подиума.
От всичките му постижения през 1996г., победата в Испания блести най-ярко. Цял ден вали като из ведро. В наши дни, това състезание никога е намало да бъде стартирано. През далечната '96а обаче, стартът е даден и Деймън Хил повежда от пол позишън. В невероятния дъжд той се завърта два пъти за първите девет обиколки. Михаел стартира от трета позиция, но има много лош старт и изостава. След тринадесетата обиколка обаче, вече е задминал Хил и съотборника му Жак Жилньов и е първи. От там нататък не поглежда назад, като редовно регистрира обиколки с пет секунди по-бързи от всички останали. ПЕТ СЕКУНДИ!!
Това е един от тези редки случаи, когато един пилот се издига до ниво недостижимо за останалите и до ден днешен остава като един от най-добрите мокри перформанс на всички времена.

Изображение

Изображение

Изображение

FERRARI F310 - Michael Schumacher - Winner Spanish GP 1996 - Minichamps

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Тихомир » 13 Юли 2017, 22:56

Дори гумите са за мокро. :rocknroll: Шумахер може да е всякакъв и да има изцепки в спорта обаче ей такива истории показват от какво тесто е замесен. (Шампионско) :)
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 5598
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: 1920-1939 и Ferrari

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 14 Юли 2017, 04:55

Болшинството велики пилоти са били гадове на пистата. Това е просто защото първичният им стремеж за успех и надмощие преодолява разума им. За това са легендарни пилоти, а не просто шампиони.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот JC_Явор » 15 Юли 2017, 00:40

Страхотно ферари !!!Ф1 беше доста зрелищно преживяване през онези години :)
Аватар
JC_Явор
Mercedes фен
Mercedes фен
 
Мнения: 495
Регистриран на: 25 Апр 2009, 15:32
Местоположение: София
Име: Явор Цветков
Колекционирам: Mercedes-Benz, offroad, състезателни и цивилни класики ! 1/18

Re: LA SCUDERIA

Мнениеот Lucky13 » 15 Юли 2017, 00:48

JC_Явор написа:Страхотно ферари !!!Ф1 беше доста зрелищно преживяване през онези години :)


Това са годините, когато съм следял шампионата като сектант. Сега вече ми се губи тръпката. А мога да си представя какво е било '70те и '80те години.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1369
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:18

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bi-BiB и 4 госта