FROM GOOD TO GREAT

Модификации и ремонт в мащаби от 1:3 до 1:19.

FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 14 Яну 2019, 11:05

Когато получих металния модел на Ferrari F12TDF на BBR, той остави в мен смесени чувства. Това ме накара за ентен път да се замисля за това как някои модели са надценени, както в съотношението цена/качество, така и в очите на колекционерите. Това неминуемо доведе до въпроса - може ли да се направи модел с качеството на BBR на достъпна цена? Реших да направя експеримент и да се доближа максимално до BBR като тематика, мащаб и стил.
За целта започвам с модел на KK Scale. Цена - $69

Изображение

Моделът е дайкаст метален, но е запечатан, като смолните на BBR. Освен това е старо класическо Ферари, което не само се вписва перфектно в тематиката ма моята колекция, но е и модел, който еправен и от BBR.

Изображение

Какво съм получил за $69?
-Боя, която е равно и добре нанесена, но й липсва дълбочина и блясък, с лека портокалова кора.
-Непостоянство в материалите. Например рамките на стъклата са хромирани, но на фаровете са просто сребърна боя.
-Джантите са най-големият недостатък на модела. Размерът им е верен, но видът им е просто ужасен.
-Емблемите по модела са също проблем и са странна смесица между принт, декали и нещо подобно на фотоец.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Както всеки друг проект, всичко започва с внимателно разкостване на целия модел.

Изображение

Изображение

Изображение

Stay tuned.....
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Ивайло » 15 Яну 2019, 13:48

Много добра идея за проекта, да включиш и фактора стойност на доработките. Освен материали, смяташ ли и времето за труд? Ще следя темата - благодаря за детайлните снимки. :shake:
Аватар
Ивайло
Администратор
Администратор
 
Мнения: 12686
Регистриран на: 12 Ное 2006, 12:56
Име: Ivaylo
Колекционирам: 1:18 / 1:72

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот paralesko » 16 Яну 2019, 09:50

Запали ме, ще следя развитието :cheers:
paralesko
 
Мнения: 703
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 16 Яну 2019, 18:51

Ивайло написа:Много добра идея за проекта, да включиш и фактора стойност на доработките. Освен материали, смяташ ли и времето за труд? Ще следя темата - благодаря за детайлните снимки. :shake:


Ами тогава ще добавям и времето. До тук, времето което ми е отнело супер внимателно да го разкостя е може би половин-един час. Ама това е с биричка и докато си лафя с жената и децата. Тоест без много зор.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 17 Яну 2019, 11:03

Ето още има няма един час работа....
Първо започвам с интериора.
Таблото е просто грешно с това "дърво" по него. От всичките такива Ферарита, не съм виждал табло с дърво по него. Освен това истинското табло има черни копчета, които са просто сребърни точки на декала тук, три уреда и радио под тях, които пък тотално липсват.

Изображение

За целта декалите са премахнати до колкото може, на мястото на копчетата са пробити дупки и всики видими следи от двете половинки на отливката са изшкурени.

Изображение

Следите по седалките също са изшкурени. От дясно е седалката в оригиналния й вид с молив подчертаващ линиите, които са махнати на седалката от ляво.

Изображение

Тук идва ред на две големи изненади. Първо, аз се страхувах, че страничните стъкла са залепени за купето и ще е много трудно да се махнат, без да са наранени. Обаче се оказа, че целите страни на интериора, заедно със стъклата са една отливка, която гелиално се захваща под тавана и в дъното на интериора, без да е залепена никъде. Когато се отвори модела, двете страни просто изпадат.
Втората изненада е, не само, че отливката е цялата от прозрачна пластмаса, но цветът на интериора е всъщност пръснат от обратната страна. Тоест Откъм страната която се вижда в интериора, всъщност има прозрачна пластмаса, зад която прозира цвета. Това е важно, защото означава, че тези части могат да бъдат боядисани без притеснение за реакция с предишна боя. (чертата на едната кора с молив е където я счупих на две и я залепих. Прозрачната пластмаса е винаги лесно чуплива)

Изображение

Тези стари Ферарита са двуместни, но освен багажника си имат и полица за багаж зад седалките. Тази част от интериора е обикновено облицована в кожа и има "релси", които пазят багажа да не драска кожата, тъй като багажа обикновено е специално направен от същата кожа. Тези "релси" са никелирани и при този модел ги има на полицата, но не на гърба й. Добавени са от тънки ленти пластмаса.

Изображение

"Дървото" на конзолата също не е правилно при истинските коли.

Изображение

За последно през този час, зашкурих цялото купе. Тук има няколко различни опции, които зависят както от бюджета, така и от уменията на този който избере такъв проект.
1. Ако ви харесва цвета, но не сте доволни с качеството му, просто лекичко се матира с "желязна вълна" (майка ви си мие тенджерите с нещо подобно) и отгоре се пръска лак. Автомобилен спрей, Тамия, или автомобилен полиуретан през аерограф. На който каквото му по джоба и уменията. Перфектен резултат може да се постигне скойто и да е метод, стига да се работи внимателно и чисто. Просто пазете декалите.
2. The All Out Way. Имате аерограф. Имате достъп до материали. Имате умения. Имате опит. И искате друг цвят. Тогава потапяте цялото боди в любимия ви пейнт стрипър. След това полиуретанов праймър, шкурене, боя, полиуретанов лак и полиране.
3. Вариант номер 2 може да се направи и без аерограф, само със спрейове.
4. Това е моят подход в случая, който е нещо междинно. Аз искам червен, но много по-тъмен цвят и не ми се занимава с тотално сваляне на боята и нов праймър. Ако се смъкне цялата оригинална боя, луфтовете на вратите и капаците ще са много по-подчертани. При пребоядисване с металик, това би било задължително. В моя случай става дума за солиден тъмен цвят и аз ще използвам оригиналната боя като праймър. Това ще ми спести време, материали и труд и така омразното основно почистване на аерографа.

Изображение
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 18 Яну 2019, 11:17

Ще използвам този ъпдейт да спомена, че проектът тук се движи в реално време.
Както повечето хора, имам нормална работа през деня и след нея ангажименти към семейството си. За това отделям по около час средно всеки втори ден. Понякога малко повече, по някога по-малко. Някой път не пипам нищо пет дни, а пък друг път се занимавам три дни подред. Идеята ми е, че всеки би могъл да отдели тук таме малко време за подобен проект и не са необходими нито кой знае какви средства, нито кой знае колко време.
Ето и какво свърших за около час време днес:
Първо за да боадисам таблото без да унищожа декалите на инструментите, те трябваше да бъдат маскирани. За целта любимото ми нещо, което използвам е "течна маска", която по принцип е за RC бодита. Това е на практика течен Латекс (на водна основа е). Нанася се с четка като много гъста боя и като изсъхне става на нещо като гума или по-скоро силикон. Запечатва перфектно, пази срещу всякаква боя, включително и горещи автомобилни лакове и после се бели супер лесно. В Европа може би ще е по-лесно да се намери продукта на Хумброл, който е същото нещо, но друг цвят и доста по-рядко.

Изображение

Аз лично го използвам при случаи като предните мигачи на този модел, които не могат да се махнат без да бъдат наранени. В слутая трябва да се маскират преди да се боядиса модела, но почти няма място от вътрешната им страна и ми трябва много тънък и лесен за нанасяне материал. В такива случаи използвам Хумброл, защото е по рядък.

Изображение

След това страничните стъкла са маскирани и целия интериор е пръснат с праймър на Тамия директно със спрея им.

Изображение

Купето беше пръснато с винено червено, а пък интериорът със стандартното Ферари червено. От снимките не си личи, но купето е значително по-тъмно от ярко червения интериор.

Изображение

Изображение

Stay tuned......
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 11 Фев 2019, 09:02

Най-после намерих време да поработя над модела.
Този път му отделих около час и половина-два.
Първо исках да освежа седалките. Два детайла липсват от седалките на модела. Хромираните лайсни около целите облегалки и хромираните триъгълници в основите им, които крият пантите за облегалките. Тези триъгълници изобщо няма да се виждат от страната на седалките откъм вратите, а от вътрешната им страна са почти тотално скрити от тунела на кардана. За това реших въобще да не се занимавам с тях. За лайсните около облегалките обаче, реших, че са възможност да вдигна качеството на интериора. За целта отрязах две парчета тънък калай.

Изображение

Калаят е мек и лъскав като никел. С лоста на отверка сплесках калая за да стане като плоска лайсна и след това го залепих по ръба на седалката.

Изображение

Резултатът е много тънък, но ефектен.

Изображение


Следващата стъпка беше да вдигна нивото на таблото.
За уредите в центъра на таблото намерих подходящи инструменти в декали от пластмасови модели които имах. За никелираните им рамки използвах фотоец за 1:24.

Изображение

За седемте бутона на конзолата използвах мънички кърфички, а за скоростния лост нормална кърфица с пластмасова "шапка". Всичките ги забивам в стиропор за да отрежа на желаната дължина. По този начин мога да държа страната която ми трябва, а острата част да остане в стиропора без да хвърчи из стаята.

Изображение

Във фотоец сет за '32 Ford в 1:24 намерих и последния детайл който ми трябваше - радио. Сега имах всичките елементи.

Изображение

Последва боядисването на хрома зад кормилото.

Изображение

Лайсните зад седалките и пепелника също бяха "хромирани" и дръжките за прозорците бяха залепени обратно на корите на вратите, като бяха и пипнати с черна боичка. Стелките и праговете бяха също боядисани с черен мат. Скоростния лост, педалите и ръчната спирачка са залепени и дръжката на ръчната също е "хромирана".

Изображение

Бутоните на конзолата бяха поставени и боядисани в черен гланц. Радиото беше отрязано в правилната форма и лицето му боядисано заедно с копчетата му, които са просто мънички парченца кръгла пластмаса. В последния момент реших да добавя и копчето на жапката, което парче от фотоец отпадък с ецвана ключалка от сета на '32 Форда.

Изображение

Та за час и половина нивото на интериора спокойно може да мери сили с BBR.

Изображение

Това е за сега.
Ако някой има въпроси за материали, инструменти и техники, да се чувства поканен да пита. Болшинството от материалите и техниките са елементарни да се постигнат с минимални инвестиции, да не кажа без пари.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Thunderbolt » 11 Фев 2019, 19:00

това с калая е хитра хрумка, лесно ли се лепи ?
Изображение
The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer
Аватар
Thunderbolt
Глобален модератор
Глобален модератор
 
Мнения: 6534
Регистриран на: 14 Яну 2007, 19:33
Местоположение: София, Гето Милев
Име: Борис Желязков
Колекционирам: Alfa Romeo,McLaren F1 Team, 1:18

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 12 Фев 2019, 02:19

Thunderbolt написа:това с калая е хитра хрумка, лесно ли се лепи ?


Аз го лепя с цианоакрилат (superglue). Това което го прави супер лесен за работа с него е, че огъва много лесно и държи формата си. Няма никакви пружиниращи свойства, за разлика от фотоеца например, който винаги се опитва да се изправи ако не е сгънат.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот GIOSS » 12 Фев 2019, 18:45

Мокет ще има ли?
Аватар
GIOSS
 
Мнения: 27
Регистриран на: 09 Дек 2018, 22:16
Местоположение: Бургас
Име: Атанас Терзиев
Колекционирам: Porsche,Ferrari и цивилни модели на състезателни легенди

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 13 Фев 2019, 02:59

GIOSS написа:Мокет ще има ли?


Не. В конкретния случай пресъздавам кола на известна личност. Оригиналът има гумени стелки. В случаят това което остава около тях, не се вижда след като моделът се сглоби и е безсмислено. Освен това тъй като моделът е запечатан, не ми се играе да го разфасовам всеки път когато някое мъхче реши да се лепне на съклото, защото се наелектризирало докато го бърша. В случаи като този, гледам най-практичното решение. Следващия проект ще е кабрио и там например, мокетчето ще е задължително.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 13 Фев 2019, 06:51

Тук можеби ще е подходящия момент да обърна внимание на материалите.
Интериорът беше измит с препарат за чинии и оставен да изсъхне, след зашкурванията тук и там. Праймерът е Тамая и е пръскан директно със спрея. Тук идва моментът с ефекта на кожа в салона. При този модел, тъй като е запечатан и повърхностите на интериора не се виждат директно, съм използвал просто автомобилна боя във Ферари червено. Повечето автомобилни лакове съхнат матови, докато не се наслоят повечко и стават нещо като полугланц. Тук червеното беше пръснато по-отдалеч и с по-ниско налягане през аерографа ми, за да се постигне този "кожен" ефект. Има по-лесни начини, но са по-скъпи, тъй като аз вече имах тази червена боя. За всички никелирани детайли в интериора използвам MOLOTOW CHROME маркер. Тези маркери не са евтини за $12 парчето, но действително създават страхотен кромиран ефект. Идват в три размера като дебелина. Някои моделисти ги изпразват и пръскат съдържанието им през аерограф, което според мен е най-добрия кром ефект на пазара. Аз лично го харесвам повече от Алклад.
Същият тип PPG автомобилна боя, но в Rosso Barchetta е използван и за купето и този цвят, както и Rosso Corsa-та за интериора, дойдоха от запаса ми с оригинални Ферари цветове. Не зная какви са цените в България, но тук за една кутия боя (достатъчна за сигурно трийсетина модела в 1:18) ми струва нещо от рода на двайсетина долара. Ако някой има нужда от кодовете за определен Ферари цвят, моля да пита. С правилния код всеки автобояджийски магазин може да свали формулата и да ви забърка правилния цвят, буквално за пет минути.

*******

Днес прекарах още един час над модела, но трябва да си кача снимките, за което не ми остана време. Общо взето подготвих и лакирах купето.

Stay tuned :rocknroll:
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот paralesko » 13 Фев 2019, 11:18

:clap: :clap: :clap: Удоволствие е да наблюдавам продължението на проекта . :cheers: :cheers: :cheers: ,Този труд заслужава уважение :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
paralesko
 
Мнения: 703
Регистриран на: 13 Юни 2015, 23:07
Местоположение: София
Колекционирам: Бус vw и рали модели

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 14 Фев 2019, 01:52

paralesko написа::clap: :clap: :clap: Удоволствие е да наблюдавам продължението на проекта . :cheers: :cheers: :cheers: ,Този труд заслужава уважение :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:


Благодаря. Радвам се, че някой го харесва и се надявам да помогне за започването на още много други проекти от други колекционери. :cheers:
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: FROM GOOD TO GREAT

Мнениеот Lucky13 » 14 Фев 2019, 02:24

Ето и снимките от няма и един час работа вчера.
Първо, купето беше добре инспектирано дали някъде не е пропусната боя, неравности и т.н.

Изображение

След това цялото беше леко минато с 2000 водна шкурка. Идеята е да се помоглне за слепването на лака за боята, за да се избегнат мизерии по-нататък. Освен това и да се изглади максимално повърхността която ще се покрие с лак, което ще подобри крайния резултат на боята.

Изображение

На оригиналния модел лайсните по дължината на купето са боядисани сребърни. Не особено добър вариант в сравнение с ецваните на BBR. Aз умувах за Bare Metal Foil, маскиране и боядисване с Молотов, както и т.н. В крайна сметка реших, че няма нищо по-добо за пресъздаване на метал от истински метал. Съответно изшкурих и полирах лайсната на отливката, което създаде перфектен ефект, по-добър от фотоеца на BBR. Бързо, ефтино и безплатно. По-добро от това, здраве му кажи.
когато се шкури такава непокрита с лак боя, трябва обаче много да се внимава, защото се протрива през нея много лесно. В случая аз нарочно не се старах особено и не внимавах много, особено при шкуренето на лайсните, за да демонстрирам резултата от "бързата работа".

Изображение

Изображение

При солидни цветове като този, на този етап от боята, такива грешки не са нещо за което си струва да се притесняваме, но при металици са недопустими.
След като "наранените" места бяха поправени, отлятите мигачи в предните калници получиха малко BMF, което беше внимателно изрязано и след това покрито с прозрачно оранжево на Тамая. На този етап и малките светлини на носа са отмаскирани, преди всичко да е лакирано заедно. Аз бих предпочел, ако можеше да ги махна преди да боядисам купето, но за съжаление при този модел не беше възможно.

Изображение

Изображение

Изображение


Ето го и купето вече лакирано. Тази снимка я направих днес, след близо 24 часа престой. На този етап, лакът е сух на пипане и моделът може да бъде държан, но боята все още не е напълно "зарастнала". Аз използвам двукомпонентен автомобилен полиуретанов лак. Той работи на принципа на смолата. Не съхне чрез изпаряване на разредител в него, а от химическата реакция между двата компонента. Аз мога да го изшкуря и полирам още сега, но предпочитам да постои още ден два.

Изображение

ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНО е при работа с такива лакове да се вземат най-сериозни мерки за предпазване от него. Сериозна маска, изцяло покрита кожа и максимално проветрение. Тези лакове нямат миризма, но попиват през кожата, косата и очите и когато стигнат до дробовете, дали чрез вдишване или по кръвен път, кристализират в тях и остават там за винаги.
Kойто има въпроси да пита. :cheers:
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1373
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Следваща

Назад към 1:18

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта