Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1:12 WiP

Модификации и ремонт в мащаби от 1:3 до 1:19.

Re: Alfa Romeo 8C 2900B 1/12 WiP - готов

Мнениеот Тихомир » 03 Апр 2023, 09:39

Твоята работа е просто на друго ниво (високо). Уникално. Как ми се иска да видя нещо такова на живо. Поздравления, майсторе. :shake: :clap:
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7379
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re:Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1/12 WiP

Мнениеот Ssasho0 » 01 Ное 2024, 17:18

Здравейте,

година и половина по-късно пак е време за ГОЛЕМИЯ мащаб. Mercedes Benz 300slr Uhlenhaut coupe едва ли има нужда от представяне в този форум, всеки от нас е пускал лиги по този автомобил и моделите му. Въпреки това, ако случайно някой е пропуснал или забравил:

Това е историята на един инженер, става дума за Рудолф Уленхаут. Неговият шедьовър? Mercedes-Benz 300 SLR Coupé, който ще се прочуе по целия свят като Uhlenhaut Coupé. Като ръководител на отдела за разработка на леки автомобили в Mercedes-Benz, който включва и състезателното подразделение, Уленхаут е бащата на 300 SL и W 196 R „Silver arrows“. Много анекдоти разказват за неговата особена склонност и усет към скоростта. Казват, че един ден шампионът във Формула 1 Хуан-Мануел Фанджо се оплакал на Уленхаут по време на общ обяд: автомобилът му не бил правилно регулиран. Уленхаут веднага станал от масата, седнал зад волана с костюм и вратовръзка и изминал пистата Нюрбургринг с три секунди по-бързо от Фанджо.

През 1955 г. Уленхаут създава 300 SLR Coupé - един ненадминат автомобил, който надхвърля техническите възможности на своето време. Това трябваше да се превърне във връх в делото на един гениален инженер, който упорито се стремеше към максимума; който се осмеляваше да превърне в реалност това, което съвременниците му дори не смятаха за възможно. „Ослепително изключение“ в автомобилната история, Uhlenhaut Coupé щеше да придобие статут на легенда през следващите десетилетия - мит, създаден от материал с 998 кг собствено тегло, с ръчна 5-степенна трансмисия и безпрецедентна мощност от 302 к.с. (222 kW), далеч надхвърляща стандартите на епохата.

Моделът 300 SLR - Super Leicht Rennsport - се основава на технологията на Silver Arrow W 196 R от Формула 1, като по този начин съчетава уникалното качество на спринтьор с издръжливостта на маратонец. Излъчващ завладяваща елегантност, този състезател е изцяло изграден около мощния си център: двигател, при който извеждането на мощността е през средата по протежение на осем цилиндъра от лека сплав с хромирани цилиндри.

Съществуват два състезателни прототипа на Mercedes-Benz 300 SLR Coupé, наречени „Червеният“ и „Синият“ според цветовете на интериора им. И точно както ценителите са в състояние да различат различните версии на известни произведения на изкуството въз основа на миниатюрни детайли, така и тези автомобили имат неповторими характеристики, които ги отличават един от друг. Например „Червеният“ се различава от „Синия“ по това, че наред с други неща има гърловина за зареждане с гориво, разположена под капака на багажника, която не е прекарана през задното стъкло. Заедно те предават едно напълно достоверно обещание: „най-бързият състезателен автомобил, който никога не е участвал в състезание“ е предшестван от мита за неговата непобедимост в една визия за едно превъзходно бъдеще, което никога не се е сбъднало - такова, в което Uhlenhaut Coupé би бил най-добрият състезателен автомобил на дълги разстояния за всички времена.

Въпреки отсъствието си от състезанията, 300 SLR Coupé не е обречен да гние в гаража. Напротив: Уленхаут е използвал най-бързия автомобил на своето време и епоха като служебен автомобил. Развивайки максимална скорост от 300 километра в час, той изпреварва всички - по времето, когато дори най-бързите германски спортни автомобили развиват едва 200 километра в час. Твърди се, че Уленхаут изминавал 220-километровия път между Щутгарт и Мюнхен за около час.

Достатъчно история, така и така всички я знаят :) сега за моделът! Стандартната за MFH комбинация от смола, бял метал, струговани части, фотоец и т.н. ТОзи път има и няколко дребни 3D принтнати чарколя. Всичко това в голяма, тежка червена кутия, красота! Първите стъпки са тръбната рамка на автомобила, всичко е бял метал като този път съм решил вместо да ползам лепило да запоявам, колкото се може повече части, в случая цялата рамка. Отнема ми много повече време сравнено с лепилото, но усещам, е ставам по бърз малко по малко. Предполагам, че към края ще е съвсем ОК. Има все пак части, които няма как да се запоят и там стандартно с лепило. Преди това почиствам всички част с дремела и метална четка, боядисвам след започването. Продължих с двигателя, при който големите части са от смола, а малките от бял метал. Това значи, че лепя много повече отколкото запоявам. Все още не е завършен, имам още две стъпки от инструкцията работа по него и после предната половина на рамката.
За сега това е, само на стъпка 5 съм от инструкцията

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Ssasho0
 
Мнения: 166
Регистриран на: 28 Авг 2016, 21:35

Re: Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1:12 WiP

Мнениеот Ивайло » 04 Ное 2024, 15:47

Страхотен проект - следя с огромен интерес. :clap: Не знаех за този тип китове в 1:12, още повече с рамка от бял метал и възможността да се запояват детайли. Представям си какво ще е теглото му накрая. Детайлността изглежда на високо ниво, а и е в правилните ръце. :shake:
Аватар
Ивайло
Администратор
Администратор
 
Мнения: 12606
Регистриран на: 12 Ное 2006, 11:56
Име: Ivaylo
Колекционирам: 1:18 / 1:72

Re: Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1:12 WiP

Мнениеот TDI Power » 05 Ное 2024, 15:16

Въпреки че ми е много извън мащабите, ще следя с огромен шнтерес. Кой от двата Уленхаута ще е финалният резултат, червения или синия салон?
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3339
Регистриран на: 21 Фев 2009, 15:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1:12 WiP

Мнениеот Ssasho0 » 06 Ное 2024, 18:18

Ивайло написа:Страхотен проект - следя с огромен интерес. :clap: Не знаех за този тип китове в 1:12, още повече с рамка от бял метал и възможността да се запояват детайли. Представям си какво ще е теглото му накрая. Детайлността изглежда на високо ниво, а и е в правилните ръце. :shake:

Това са най-добрите модели, а теглото е в килограми :)
За сега мисля да е червеният салон :)
Адски се забавлявам с този модел, работя по снимки и се опитвам да се придържам колкото се може по-близо до реалната кола що се отнася до състаряване и детайли.
Завърших предната част на рамката, почти цялото окачване и почти целия двигател. Все още има какво да се добавя обаче, но приключа ли с предницата ще направя една детайлна фотосесия!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Ssasho0
 
Мнения: 166
Регистриран на: 28 Авг 2016, 21:35

Re: Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1:12 WiP

Мнениеот zlatkoo » 08 Ное 2024, 11:52

Това твоето си е изкуство.
Нема начин да нема начин.
zlatkoo
 
Мнения: 1512
Регистриран на: 03 Юли 2014, 13:37
Местоположение: България София
Име: Златко Григоров
Колекционирам: Рена

Re: Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1:12 WiP

Мнениеот Ssasho0 » 27 Ное 2024, 11:07

Благодаря!
Един от любимите ми моменти от целия процес са джантите. Има нещо, което просто ги прави удоволствие за окото, не случайно хората дават луди пари за тях. Този модел не е изключение, още повече, че всяка джанта се наплита, а всяка спица е от две части. За някой може и да е изпитание, но за мен си е удоволствие. Мисля си за нещо съвсем друго и докато се усетя всичко е готово. Изработката на една отнема около час и половина до два, така че ги завърших за няколко дни. Има разлика в широчината на предните и задните и имат различен централен hub, схемата на наплитане иначе е една и съща от шест стъпки. Това което ме дразнеше беше, че трябваше да повторя всяка дупка за спиците със свредло 0.5мм. Не ги пробивах до край, а само правех дупката по-дълбока с 2-3 завъртания на свредлото. Това беше досадно! Установих, че най лесно ми е първо да поставя дългия елемент от спицата на съответната стъпка, да добавя късия и после да премина към следващата.
Освен това завърших резервоара за гориво и за охладителната течност, свързах горивопроводите с двигателя, както и радиатора. Добавих още малко детайли, кабели, тръбички и т.н.
Както винаги въпроси, градивна критика и всякакви коментари са добре дошли!

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Ssasho0
 
Мнения: 166
Регистриран на: 28 Авг 2016, 21:35

Re: Mercedes 300SLR Uhlenhaut Coupe 1:12 WiP

Мнениеот iceman0666 » 27 Ное 2024, 20:54

Това е занаятчийска предцизност, особено джантите! Следя!
iceman0666
 
Мнения: 141
Регистриран на: 10 Авг 2016, 10:46
Име: Любо
Колекционирам: 1:24 / 1:43 / 1:64

Предишна

Назад към 1:18

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron