MRM MODELS back to paint

Модификации и ремонт в мащаби от 1:3 до 1:19.

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот JC_Явор » 24 Сеп 2015, 18:17

Евала, знам доста по-обикновени неща как се правят... говоря за търпение, нерви и сръчност разбира се..

Ще се цаня за стажант :P :)
Аватар
JC_Явор
Mercedes фен
Mercedes фен
 
Мнения: 473
Регистриран на: 25 Апр 2009, 15:32
Местоположение: София
Име: Явор Цветков
Колекционирам: Mercedes-Benz, offroad, състезателни и цивилни класики ! 1/18

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот Lucky13 » 02 Дек 2015, 07:22

Да продължим напред с това GTO. За сега ще е само едното, че нямам време да ги правя и двете едновременно.
След като кита е стегнал, всичко е изшлайфано и пръснато с двукомпонентен праймер. Аз използвам автомобилен такъв пръскан през аерограф. Има редица различни праймери, но двукомпонентния е почти задължителен ако има смесени чаркове за боядисване от пластмаса и метал. Идеята на праймера не е да "лепи" по-добре боята. Идеята на праймера е да предостави на боята еднаква база навсякъде, която да е достатъчно гладка. Когато се пръсне праймера, той също така и показва всички неравности и дефекти по повърхността. Също така и запълва по-финните драскотини.
След първиия слой праймер оглеждам модела (който беше много зле като свалих боята) и на много места наложих кит на ново.

Изображение

След това всичко беше отново изшлайфано за да е гладко

Изображение

На снимката се вижда след шлайфането как се виждат всички места където е имало неравности и проблеми, както и новите перфектни отвори в предницата.

Изображение

Сега всичко се измива хубаво с хладка вода и разреден препарат за чинии и се оставя да изсъхне от въздуха, след което ще сме готови за следващата ръка праймър.

Stay tuned…...
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1314
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот TheDevilTwin » 28 Дек 2015, 20:30

Страхотни проекти, винаги съм бил фен на моделите, които излизат от ръцете ти :clap:

Може ли да пуснеш снимки от процеса и крайния резултат при хамелеоновото Скалиети за Бат Геле?
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5581
Регистриран на: 07 Юли 2008, 12:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот Lucky13 » 27 Яну 2016, 23:17

TheDevilTwin написа:Страхотни проекти, винаги съм бил фен на моделите, които излизат от ръцете ти :clap:

Може ли да пуснеш снимки от процеса и крайния резултат при хамелеоновото Скалиети за Бат Геле?


Този коментар съм го пропуснал явно…..
За съжаление нямам нито една снимка от Скалиетито на Геле. А боята му беше някакъв експеримент (сполучлив), който и да искам не мога да повторя.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1314
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот Lucky13 » 27 Яну 2016, 23:31

А ето и малко прогрес…
Най-после намерих време (и воля) да предвижа малко напред 250 GTO-то от '64та.
Първо купето беше пръснато щедро с нова порция двукомпонентен праймър, след което беше изшлайфано на ново, да е перфектно гладко, но без да се показва метал. След това бяха пръснати тънки ръце Rosso Barchetta, докато всички части не получиха униформен, наситен цвят. Изчаках го да се "отгази" около час (което по принцип не е достатъчно) и му нанесох няколко ръце двукомпонентен лак. Всички материали, които съм използвал са PPG preffesional grade automotive.
Ето и резултатът до тук

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


На снимките боята е "суха", но не е "оздравяла". Въпреки, че може да се пипа, без да лепне, все още са активни химичните реакции на лака и втвърдителя му. Няма миризма, нито пък се вижда с просто око, но лакът изпуска газове. Важно е да не се пипа или да се шлайфа на този етап. Добре е да се остави за поне 24 часа на мира. Ако може на слънце, още по-добре, защото ултравиолетовите лъчи "изпичат" лака.
Аз лично обичам да оставям боята поне 48 часа.
Следващата стъпка ще бъде да се изшлайфа всичко първо с 1500, след това 2000 и накрая 3000 водна шкурка. Това ще извади всичките "бокклуци" които може да има в лака и ще елиминира всякакви неравности.

Stay tuned
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1314
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот sinister_shadow » 28 Яну 2016, 00:16

БОЯ! :rocknroll:
sinister_shadow
 
Мнения: 256
Регистриран на: 27 Дек 2009, 00:57
Местоположение: София/Стара Загора
Колекционирам: 1:24

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот avtolak-serviz » 28 Яну 2016, 00:47

sinister_shadow написа:БОЯ! :rocknroll:


като по учебник !!!!!! :rocknroll: :rocknroll: :clap: :clap: :hello: :hello:
"АВТОЛАК-СЕРВИЗ" - НАШИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ СА ПО-ГОЛЕМИ ОТ ВАШИТЕ ЖЕЛАНИЯ

FACEBOOK http://www.facebook.com/pages/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7/353553198083634?ref=hl
avtolak-serviz
Майстор на модификации
Майстор на модификации
 
Мнения: 912
Регистриран на: 16 Ное 2010, 00:02
Местоположение: Велико Търново
Име: Владо
Колекционирам: модели 1:24 и 1:64

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот Lucky13 » 28 Яну 2016, 10:56

На горните снимки не си личи особено, но това е цветът

Изображение

Идеята не е да правим СМС от този модел, а просто да имам представително изглеждащ модел във витрината с останалите GTOта
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1314
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот commodore » 28 Яну 2016, 11:10

Аз да попитам.С каква техника пръскаш?
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9054
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот Lucky13 » 28 Яну 2016, 20:57

commodore написа:Аз да попитам.С каква техника пръскаш?


Аерограф Paashe - single action
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1314
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот commodore » 28 Яну 2016, 21:54

Lucky13 написа:
commodore написа:Аз да попитам.С каква техника пръскаш?


Аерограф Paashe - single action


Вероятно и това има значение за добрият резултат,но определено се справяш блестящо с бояджийството! :hello:
Аз обикновенно се боря с някакви спреиове,пък бойте различно гъсти,пък дюзите едри,абе в повечето случай мъка.Мечтая си за къща с мой кът работилница,да има местенце и за аерографче и за машинки. :)
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9054
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот Lucky13 » 28 Яну 2016, 22:29

commodore написа:
Lucky13 написа:
commodore написа:Аз да попитам.С каква техника пръскаш?


Аерограф Paashe - single action


Вероятно и това има значение за добрият резултат,но определено се справяш блестящо с бояджийството! :hello:
Аз обикновенно се боря с някакви спреиове,пък бойте различно гъсти,пък дюзите едри,абе в повечето случай мъка.Мечтая си за къща с мой кът работилница,да има местенце и за аерографче и за машинки. :)


използваните материали оказват огромно влияние на крайния резултат. А в повечето случаи самите материали диктуват и техниката ковто се използва.
Няма място за сравнение между каквито и да е бои в спрейове и професионални авто бои. По принцип, на времето изоставих спрейовете преди всичко заради пластмасовите чаркове по моделите и заради праймърите. Но в последствие разбрах, че става дума за различни галактики направо при ползването на едните и другите.
А хубавото на аерографите е именно, че не ти е необходимо толкова пространство. При използването на кабинка за пръскане няма почти никакъв "прах" от боята наоколо и компресорите им са супер тихи и малки. Проблемът идва при двукомпонентните праймъри и лакове, защото втвърдителите на полиуретана са рядко опасни за здравето и трябва пълна изолация. Те нямат миризма и не се усещат. Попиват през очите, кожата и т.н. и в последствие стигат до белите дробове, където кристализират и остават за винаги там. Но пък познавам хора, които са авто боаджии от години и дишат тия работи всекидневно и нищо им няма. За това мен не ме е особено страх от тия материали, но не си ги вкарвам в къщата. Имам двоен гараж и в едната половина ми е паркирано "Зомбито", а другата половина е за стругчета, аерографчета и отливки. След като съм боядисвал от вратата се събличам и всичко в пералнята, а аз право под душа.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1314
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот avtolak-serviz » 29 Яну 2016, 00:06

И аз отдавна си мечтая за хубав аерограф, че с тия пистолети се измъчвам направо :lol:
Определено не е шега боядисването с авто бои.
Задължително предпазни средства! Но най-опасни са боите на водна основа. Те проникват през кожата и праят големи поразии в организма! За тях има специални костюми с които се боядисва. :)
"АВТОЛАК-СЕРВИЗ" - НАШИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ СА ПО-ГОЛЕМИ ОТ ВАШИТЕ ЖЕЛАНИЯ

FACEBOOK http://www.facebook.com/pages/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7/353553198083634?ref=hl
avtolak-serviz
Майстор на модификации
Майстор на модификации
 
Мнения: 912
Регистриран на: 16 Ное 2010, 00:02
Местоположение: Велико Търново
Име: Владо
Колекционирам: модели 1:24 и 1:64

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот Lucky13 » 29 Яну 2016, 00:33

avtolak-serviz написа:И аз отдавна си мечтая за хубав аерограф, че с тия пистолети се измъчвам направо :lol:
Определено не е шега боядисването с авто бои.
Задължително предпазни средства! Но най-опасни са боите на водна основа. Те проникват през кожата и праят големи поразии в организма! За тях има специални костюми с които се боядисва. :)


Напротив. Именно с цел да са по-безопасни са измислени боите на водна основа. ПО-опасно от полиуретана няма.
Аватар
Lucky13
 
Мнения: 1314
Регистриран на: 13 Юли 2015, 10:44

Re: MRM MODELS (как става)

Мнениеот avtolak-serviz » 29 Яну 2016, 00:54

За полиуретана си прав , но познавам доста колеги, с проблеми заради "водната" боя или така наречения ФАСАГЕН за коли . Акрилните и нитроцеулозните материали са химикали които организма не приема и изхвърля по един или друг начин (пот, храчки, сополи........) докато водните бои проникват в организма и той ги приема за свои и абсорбира. Стига се и до белодробна емболия. За това се пръска със специални костюми с вътрешна аспирация. И всички ги спрягат за ЕКО бои, и кое им е ЕКОто при положение, че акрилните и ацетонови отпадъци се събират в специални съдове и се запечатват, а водната боя, измиваш пистолета под чешмата и всичко отива в канала съответно в притодата!
"АВТОЛАК-СЕРВИЗ" - НАШИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ СА ПО-ГОЛЕМИ ОТ ВАШИТЕ ЖЕЛАНИЯ

FACEBOOK http://www.facebook.com/pages/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7/353553198083634?ref=hl
avtolak-serviz
Майстор на модификации
Майстор на модификации
 
Мнения: 912
Регистриран на: 16 Ное 2010, 00:02
Местоположение: Велико Търново
Име: Владо
Колекционирам: модели 1:24 и 1:64

ПредишнаСледваща

Назад към 1:18

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта