1970 Lotus 72C - Jochen RINDT - Winner France (RBA) (1)
Gold Leaf е марка цигари на британската тютюнева компания Imperial Tobacco Group, и е считана за първия комерсиален спонсор в историята на Формула1. За пръв път болид с цветовете и логото на Gold Leaf , се появява в Испания през 1968-а година, но формално прървият спонсорски бранд се случва едно състезание по-рано, и отнво цигари, южно-африканските GUNSTONE спонсорират Брабъм в домашното Гранд при. Този модел ще го представя след известно време.Моделът е включен и в каталога на SPARK за тази година, но е без цигарени декали.
Карл Йохен Ринт (на немски Karl Jochen Rindt) е роден на 18-и април 1942 г. в Майнц, Германия, но се състезава за Австрия въпреки, че не приема австрийско гражданство. Световен шампион във Формула 1 за 1970 г. Той е единственият станал посмъртно световен шампион . На 5 септември 1970 г. загива на Монца, но в оставащите кръгове никой не може да го изпревари в генералното класиране. В 62 състезания той има 6 победи, 3 втори места, 4 трети, 6 четвърти и по 1 пето и шесто (общо 107 точки). Дебютира във Формула 1 през 1964 г, като първата победа постига през 1969 г. в Гран при на САЩ на пистата Уоткинс Глен. Постига успехи и в други видове автомобилни състезания. Печели 24-те часа на Льо Ман през 1964 пилотирайки Ферари 250LM заедно с американския състезател Мастен Грегъри.




1970 March 701 - Chris AMON , Spanish GP (SMTS) (2)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Firestone
Марч е създаден през 1969 г. от Макс Моузли, Алан Рийс, Греъм Коукър и Робин Хърд. Първите букви от имената им (M (Max Mosley), A и R (Alan Rees), C (Graham Coaker) и H (Robin Herd) дава наименованието на тима на латиница. МАРЧ съществуват на 3 етапа във Формула 1. Първият е от влизането си през 1970 г. до 1977 г., когато Макс Моузли напуска и Робин Хърд остава сам. През този период са най-големите успехи на тима, често свързани с финансови затруднения. През 1977-ма, тимът няма клиенти на които да дава колите си и се оттегля от Формула 1, но продължава да произвежда болиди за други шампионати. През 1981 г. се завръща, но само за два сезона. МАРЧ пуска акции на борсата с цел да финансира завръщането си и през 1987 г. и отново влиза във Формула 1. Всичко това се свързва с името на нов спонсор, който закупува тима и така негов собственик става Акира Акаги. Отборът е преименуван на Лейтън Хаус - на името на спонсора. След финансов скандал през 1992-ма, управлението преминава в ръцете на Кен Марбъл, който връща името МАРЧ. За съжаление поради финансови проблеми това е и последният сезон за отбора. В историята на Формула 1 Марч ще остане като отбор с много иновативни идеи, както и млади и талантливи специалисти и пилоти, сред които е и Ейдриън Нюи - един от най-добрите дизайнери в историятя на Формула1. За свойте 16 сезона в ГП, записва три победи, пет полпозишъна и 21 подиума. Най-доброто постижение на отбора е през 1970-та година, когато се класира трети при конструкторите. Днес ви представям болида от второто състезание в историята на Марч в Испания 1970-а, където Амон стартира шести, но отпада поради повреда в двигателя.


1971 Lotus- Emerson FITTIPALDI- BRITISH GP (3)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Firestone


1971 March 701 - John LOVE ( Team GUNSTON) South Africa GP (4)
Gold Leaf е считан за първия комерсиален спонсор в историята на Формула1. За пръв път болид с цветовете и логото на Gold Leaf , се появява в Испания през 1968-а година, но формално пръвият спонсорски бранд се случва едно състезание по-рано, и отново цигари - GUNSTONE спонсорират Брабъм в домашното Гранд при. Този модел ще го представя след известно време. Моделът е включен и в каталога на SPARK за тази година, но е без цигарени декали. GUNSTONE са южно-африкански цигари собственост British American Tobacco (BAT) и са били изключително популярни за времето си. Те присъстват като спонсор във Формула1 до 1975-а и тяхното лого се вижда също така и върху колите на Lotus, LDS, Surtees и Cooper.

1972 Lotus- Emerson FITTIPALDI (5)



1972 Lotus – Dave CHARLTON (Quartzo) (6)


1973 ISO-MARLBORO IR01- Gijs Van LENNEP (Netherlands - 6th) (7)
Iso-Marlboro е италиански отбор взел участие в 30 състезания през 1973-а и 1974-а. Тима е приемник на бритаският Politoys - (много рядко срещан модел, който ще представя скоро в другата ми тема) и е основан по идея на Франк Уилямс, а собственици стават Филип Морис и Ренцо Риволта. Най-доброто класиране на отбора е четвъртото място на Мерцарио в Италия през 1974-а. С Iso-Marlboro прави своя дебют във Формула 1 и един от най- харесваните френски пилоти Жак Лафит, но може би най-важното за отбелязване е , че това е на практика първият истински Williams, 74-a носи името Iso-Marlboro FW (Frank Williams) , а през 1975-а се преименува на името на легендарния британец.
1973 Tyrrell 004 - Eddie KEIZAN(South African GP) (8)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear






1975 Parnelli VPJ4 – Mario ANDRETTI (9)
Това е най-дълго търсения, чакан и търсен от мен модел, заради спонсора VICEROY. За жалост не мога да установя кой е производителят, но в случая това най-малко ме вълнува.




1976 Hesketh 308D Guy EDWARD - GermanGP (TAMEO) (10)
Engine: Ford Cosworth
Tyre: Goodyear
Днес ще ви представя един от най-интересните и редки модели през 70-е. Хескет-а на Guy EDWARD попада в класацията на списание Ф1 РЕЙСИНГ, като един от десетте най-ексцентрично брандирани болида в цялата история на Формула1. След напускането но Хънт в посока МакЛарън, британския тим се отдалечава от лидерите, но колите им остават изключително атрактивни , като визия и са постоянно под светлините на прожекторите.
1976 Ligier JS5 - Jaques LAFFITE – Brazil GP (MG MODEL) (11)
Лижие е френски отбор, създаден от Гай Лижие през 1976 година. Отборът взема участие във впечатляващите 326 състезания, като успява да запише 9 победи- една двойна, 50 подиума, девет полпозишъна, както и девет най-бързи обиколки. Най-доброто постижение е второто място при конструкторите през 1980-а. Още в дебютната си година, Лафит постига три подиума и нарежда Лижие на шесто място при конструкторите.




1976 Ligier JS5 - Jaques LAFFITE , Belgium GP (Spark)(12)

