Андреа Загато поема управлението на семейната компания в началото на '90те години и не се бави преди да създаде модел базиран на Ферари Тестароса. Въпреки първоначалните планове за лимитирана серия, колата си остава единична бройка. Това обаче събужда невероятно желание в Загато да възроди връзките си с Ферари, с които фирмата има дълга история.
"Ние чакахме за подходящия момент да направим Ферари"- казва Андреа Загато. "Искахме нещо специално и уникално, което да се появи когато никой не го очаква. И точно тогава се появи поръчка от японски клиент - Мистър Хаяши, който искаше да му бъде направено 12 цилиндрово Загато Ферари. 2006а година също така отбелязваше и 50 годишнина от първото ни Ферари - 250GTZ и това представи една добра възможност" - споделя Загато.
С ентусиазиран клиент зад гърба си, Андреа се свързва с Маранело и фокусира презентацията си върху дългогодишните връзки между двете компании, които започват още с успехите на Скудериа Ферари с автомобили на Алфа Ромео разработени от Загато в ранните години на Скудериата.
" Те бяха много любопитни да видят ново Ферари Загато." - казва Андреа. "След като видяха концепцията, ни разрешиха да използваме емблемите на Ферари и колата да бъде официален модел на марката." Това радва неимоверно много Загато, тъй като той много добре разбира, че има огромна разлика между значимостта и правдоподобността на автомобил санкциониран от Ферари и носещ тяхната автентична марка и просто автомобил на клиент с поръчково купе. "Ние знаехме, че само отличен продукт като съдържание, качество и емоция може да бъде одобрен от Ферари" - добавя той - "Ние постигнахме тази цел и Ферари бяха фантастични в работата си." От Маранело изискват единствено 575GTZ да не бъде представяно на Женевския Автосалон 2006, защото на него Ферари откриват новия си модел 599. Те обаче работят заедно със Загато по представянето на 575GTZ и дори им помагат с организирането на представянето на оригиналното 250GTZ на Женевския Автосалон като пред-премиера на новия модел на Загато, който дебютира малко след това на Villa d'Este Concour d'Elegance 2006.
Значимостта на този модел е не само уникалния дизайн и официалния му статут на фабрично Ферари, но и ролята му на последния модел от цялото поколение 550/575.
FERRARI 575 GTZ sn127394 - Mattel Elite











