На финалната права съм, последни няколко италиански червени модела, след което ще видим какво.
Моделчето не е лошо, фаровете и решетките куцат като детайл, производителят има и по-добри, води се "Prova" - тестов автомобил, но вероятно същото шаси е ползвано и в състезанието, провело се през 1967 г. в Белгия, регион Валония близо до градчето Флерон, област Лиеж, от където идва и името на колата. Това е и първата победа за Alfa Romeo Tipo 33 в състезание, а въпросното е било сравнително късо планинско изкачване. В по-дългите състезания след това Алфата обаче се оказва, че не е издръжлива и има слаби резултати.
Името е до известна степен объркващо, защото един и същ автомобил може да се срещне като Tipo 33 и като Tipo 33/2, второто просто обозначава обема на двигателя (2 литра V8), не че е втора серия, фейслифт, техническо обновяване или друго подобно нещо.
Накратко, това е първата Alfa T33, има си и перископ (въздуховод), от където пък идва друго нейно прозвище, което може да се срещне като "Periscopio", "Periscopica" и под други имена на различни езици от италиански. Важен модел за мен.
Alfa Romeo Tipo 33/2 Fléron "Periscopio" Prova (test car; 1967) - M4 / Metro





