Vedette е модел, който започва историята си като Форд, произвеждан от 1947 г. от френския филиал на компанията майка. Форд създава дъщерното си дружество във Франция още през 1916 г., в Бордо започва да се сглобява Ford T. През 1937 г. решават да построят нов завод в Поаси, който е завършен през 1940 г. и почти веднага е окупиран от германските въоръжени сили. По време на войната новият френски завод се е управлявал от Кьолн, от където нареждат там да се сглобяват военни камиони и техника. За някои може да е учудващо, че американската компания не е спъвала разраствавето на немската автомобилна индустрия по време на войната, даже е точно обратното - както Форд, така и Джетерал Мотърс са сред основните движещи сили за възхода на германската военна промишленост и авиация през 30-те години, а и след избухването на войната също. Хитлер е смятал Хенри Форд за приятел и проводник на националистическите идеи отвъд Атлантика не само, защото го е виждал като гениален бизнесмен и индустриалец (какъвто безспорно е бил), но и заради гледната му точка по отношение на еврейския въпрос - Форд е бил антисемит и това е документирано, даже е бил осъждан и принуждаван да се извинява за клеветничество. Както е видно, за бизнеса няма скрупули, има единствено интереси. Все пак трябва да се отчете и че САЩ влиза във войната по-късно, през 1940 г. са все още в ролята на наблюдатели.
След Втората световна война Форд все пак започват производство на пътнически автомобили в Поаси, продажбите не вървят много заради големите двигатели, които се таксуват тежко от данъчните служби на Франция и в крайна сметка продават бизнеса на Симка през 1954 г. През същата година е показана втора генерация на Ford Vedette, която се продава като Форд в рамките само на един месец - от октомври до ноември 1954 г. На пазарите в Европа, където марката Симка не се е продавала или не е била популярна, колата остава като Форд за още известно време. Имало е четири версии преди обновяването през 1958 г. - базовата се е наричала "Trianon", по-луксозна от нея е била "Versailles" с двуцветно оцветяване, комбито се е означавало като "Marly", а топ изпълнението е било "Régence". Много често името "Vedette" е било пропускано, а е било ползвано някое от четирите наименования на изпълненията. Не се е целяла масовост на колата, използваният двигател на Форд V8 го доказва.
Simca Vedette Versailles (1955-1957) - Ixo / Altaya "Les belles années SIMCA" 







