Alpine A106 (1955)

Включва единствено мащаб 1:43.

Simca Vedette Versailles (1955)

Мнениеот TDI Power » 13 Мар 2023, 02:32

Vedette е модел, който започва историята си като Форд, произвеждан от 1947 г. от френския филиал на компанията майка. Форд създава дъщерното си дружество във Франция още през 1916 г., в Бордо започва да се сглобява Ford T. През 1937 г. решават да построят нов завод в Поаси, който е завършен през 1940 г. и почти веднага е окупиран от германските въоръжени сили. По време на войната новият френски завод се е управлявал от Кьолн, от където нареждат там да се сглобяват военни камиони и техника. За някои може да е учудващо, че американската компания не е спъвала разраствавето на немската автомобилна индустрия по време на войната, даже е точно обратното - както Форд, така и Джетерал Мотърс са сред основните движещи сили за възхода на германската военна промишленост и авиация през 30-те години, а и след избухването на войната също. Хитлер е смятал Хенри Форд за приятел и проводник на националистическите идеи отвъд Атлантика не само, защото го е виждал като гениален бизнесмен и индустриалец (какъвто безспорно е бил), но и заради гледната му точка по отношение на еврейския въпрос - Форд е бил антисемит и това е документирано, даже е бил осъждан и принуждаван да се извинява за клеветничество. Както е видно, за бизнеса няма скрупули, има единствено интереси. Все пак трябва да се отчете и че САЩ влиза във войната по-късно, през 1940 г. са все още в ролята на наблюдатели.

След Втората световна война Форд все пак започват производство на пътнически автомобили в Поаси, продажбите не вървят много заради големите двигатели, които се таксуват тежко от данъчните служби на Франция и в крайна сметка продават бизнеса на Симка през 1954 г. През същата година е показана втора генерация на Ford Vedette, която се продава като Форд в рамките само на един месец - от октомври до ноември 1954 г. На пазарите в Европа, където марката Симка не се е продавала или не е била популярна, колата остава като Форд за още известно време. Имало е четири версии преди обновяването през 1958 г. - базовата се е наричала "Trianon", по-луксозна от нея е била "Versailles" с двуцветно оцветяване, комбито се е означавало като "Marly", а топ изпълнението е било "Régence". Много често името "Vedette" е било пропускано, а е било ползвано някое от четирите наименования на изпълненията. Не се е целяла масовост на колата, използваният двигател на Форд V8 го доказва.


Simca Vedette Versailles (1955-1957) - Ixo / Altaya "Les belles années SIMCA"

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Simca Vedette Versailles (1955)

Мнениеот taiko » 13 Мар 2023, 12:40

Интересен модел, има си вид на щатски автомобил. Малко и на опел бие...
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8083
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Simca Vedette Chambord (1957)

Мнениеот TDI Power » 13 Мар 2023, 16:54

Приличат, да, все пак са разработени от Форд, които опипват европейския пазар, който след войната се е сринал, за възможно уеднаквяване на европейската и американската им продукция, но след като става ясно, че това няма да се случи, наливат пари само в английския и немския филиал, а френския продават. Симка получават готов автомобил и двигател, трябвало е единствено да успеят да го продадат. Разбира се, нужно е било да правят подобрения и промени в дизайна през годините (Опел например почти всяка година между 1950-1960 променят с нещо Капитен, който е директен конкурент на Симка Ведет, въпреки че в десетилетието след войната европейските автомобилни пазари не са развити, има вносни мита и във всяка държава се карат предимно произведените в нейните граници коли). През 1957 г. Simca правят ъпдейт по колата, запазват двигателя и производството продължава още 4 години във варианти с различни имена - Ariane, Beaulieu, Chambord на мястото съответно на Trianon, Versailles и Régence. Само комбито запазва името Marly. Моделите след 1957 г. се познават най-лесно по предната решетка, която вече не е вертикално оребрена, а е мрежеста. Междувременно Крайслер придобиват мажоритарен дял от Симка през 1960 г., малко след това се взима решение за спиране на голямата лимузина и прехвърляне на производството в Бразилия за местния пазар. В Европа остава по-малката Aronde. Симка напуска сегмента на луксозните лимузини, оставяйки Ведет да бъде последната серийна френска кола с V-образен 8-цилиндров двигател. Между 1955 и 1961 г. над 160 000 коли от всички версии са произведени.

Това е пак журналка Алтая, но от друга серия, не знам каква. Според мен са се справили доста приятно,


Simca Vedette Chambord (1957-1961) - Ixo / Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Simca Presidence (1957)

Мнениеот TDI Power » 14 Мар 2023, 20:17

На върха на гамата на Vedette е Simca Présidence, удължена с 15 см спрямо другите версии лимузина и с резервно колело, разположено външно зад багажника и покрито с капак по подобие на Линкълн Континентал. Версията е показана през 1957 г. и е била предназначена за политическия елит на Франция. Задната броня спрямо Chambord е променена и в нея са поместени краищата на двете изпускателни тръби. Вътрешното изпълнение можело да е с две отделни предни седалки (Classique) или с една обща с голяма облегалка (Grand Tourisme). Единственият възможен цвят е бил черен, а боята е била полирана ръчно след полагането.

На базата на Présidence е построена специална открита версия за генерал Дьо Гол за парадни шествия, която се нарича Présidentielle.


Simca Présidence Classique (1957-1961) - Ixo / Altaya "Les belles années SIMCA"

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Simca Presidence (1957)

Мнениеот Тихомир » 15 Мар 2023, 00:35

Доста елементи от големите Форд-ве виждам в тези. Преди доста години вече съм виждал Ведет 1:1 с V8 в Стара Загора. Дано още се движи тази екзотика.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7080
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Simca 1300 Break "La Poste" (1965)

Мнениеот TDI Power » 18 Мар 2023, 22:52

Приятно направен модел, грешката е в предната решетка, където хоризонталните пръчки са били 11, а не само 7. Интересно, че пантите на вратата на багажника са отдолу като борд на бордови автомобил.


Simca 1300 Break "La Poste" (1965-1966) - Universal Hobbies

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Simca 1300 Break "La Poste" (1965)

Мнениеот martinkasov » 19 Мар 2023, 00:34

Последната Симка много ми допада. Цветът е супер и ми прилича на нещо средно между пежо 304 и жигула комби :oops:
Имаш ли и другите модели от серията?
Аватар
martinkasov
 
Мнения: 285
Регистриран на: 24 Яну 2017, 15:48
Колекционирам: 1:43

Peugeot 404 Break (1962)

Мнениеот TDI Power » 21 Мар 2023, 11:03

martinkasov написа:Последната Симка много ми допада. Цветът е супер и ми прилича на нещо средно между пежо 304 и жигула комби :oops:
Имаш ли и другите модели от серията?

От 1300/1500 май имам само това, поне ако имам друго, не мога да го намеря и не съм си записал в отчета, който си водя. Да нямаш предвид 404, вместо 304, което отпред е подобно на 204 и 504?

Него го имам и като комби.


Peugeot 404 Break (1962-1975) - Ixo / Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Peugeot 404 Break (1962)

Мнениеот martinkasov » 21 Мар 2023, 23:28

Ако не се бъркам UH имаха цяла серия с тази разцветка и между тях имаши един седан, може би пак 1300 и една по-стара - Аронд.
Аватар
martinkasov
 
Мнения: 285
Регистриран на: 24 Яну 2017, 15:48
Колекционирам: 1:43

Re: Peugeot 404 Break (1962)

Мнениеот TDI Power » 22 Мар 2023, 02:11

martinkasov написа:Ако не се бъркам UH имаха цяла серия с тази разцветка и между тях имаши един седан, може би пак 1300 и една по-стара - Аронд.

Аха, сега схванах, да, знам я серията - май нямам друго от нея, или поне не се сещам да имам. Имам няколко други пощенски модела, но са май все на Deutsche Bundespost / Deutsche Post. Може и да имах нещж на Royal Mail.
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Peugeot 204 (1965)

Мнениеот TDI Power » 28 Мар 2023, 01:56

Peugeot 204 Berline (1965-1976) - Ixo / Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Peugeot 204 Berline (1965)

Мнениеот taiko » 28 Мар 2023, 12:20

След фиатките, вероятно ще подхвата пежаците и ситриоените. Много любими модели.
Сега особено се надъхвам, че покрай тазгодишните изващения на Оскарите отново минах на старо френско кино, което така или иначе си обожавам. :roll:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8083
Регистриран на: 07 Фев 2009, 09:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Peugeot 204 Berline (1965)

Мнениеот martinkasov » 28 Мар 2023, 14:52

Ех, едно време Пежо правеха красиви автомобили...Много приятен модел ;)
Аватар
martinkasov
 
Мнения: 285
Регистриран на: 24 Яну 2017, 15:48
Колекционирам: 1:43

Alpine A106 (1955)

Мнениеот TDI Power » 04 Апр 2023, 17:53

Два месеца го търсих и не го откривах, чак се бях притеснил, че може да се е загубил при пренасянето миналото лято.

Първият Алпин под ламарините е Рено 4CV.

Изобщо не бях обърнал внимание на побеляването и на задното стъкло, преди да си го купя преди 3-4 години.

Alpine A106 (1955-1961) - Ixo / Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3136
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Alpine A106 (1955)

Мнениеот Тихомир » 05 Апр 2023, 09:02

Красива малка кола, разбзира се А110 за мен е по-красив автомобил.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7080
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта