Един много интересен и рядък модел на състезателно Порше. След като заводския отбор прекратява състезателната си програма, редица техни 908-ци са продадени на privateers/частни отбори.
Порше се ориентират към състезателни коли на базата на 911, като се появяват моделите 934 и 935, а частните отбори с 908 започват да поставят нови аеро пакети и купуват 2.1 турбо мотора от 934 и го монтират на 908-ци.
Порше разработват прототипа 936, който официално не се продава на клиентски отбори. 936 остава в историята като една от най-успешните коли и се възползва в пълна сила от натрупания опит на марката с двигателите с принудително пълнене. Написах, че официално Порше не продават 936, но и а изключения защото съществува 908/80 на Joest Racing. Години по-късно ще се окаже че е 936 дегизирано с име на 908, за да се покрие официалната политика на Порше да не продава модела. А
След появата на 936, 908-ците започват да изглеждат взаимстват детайли от външния вид, точно такъв е случая и с този модел, който прилича на бебе 936.
В интернет е написано, че колата е от състезание Щутгарт , но кое е точно това състезание не успях да открия. Конфигурацията не е запазена до наши дни, тоест има нещо подобно, но не е същото като модела. Знам че всичко на всичко 4 броя 908 получават турбо двигателите - шасита 006, 008, 011 и 013. 011 към днешна дата е с голям централен въздухоотвод и окраска Мартини.
Моделът е масивен и доста детайлен. Не съм го виждал в друга колекция и го считам за редките Поршета в мащаб.
Porsche 908/03 Turbo Spyder Best Italy 1:43











bar symbol on keyboard