Изкачването на хълма Пайкс Пийк е едно от най-страховитите предизвикателства в целия моторен спорт. Трасето се простира по дължина от 12 мили със завои и много от най-емблематичните автомобили в моторния спорт са изминали това разстояние. Един от тях е Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak от 1987 г. Управляван от рали легендата Валтер Рорл, автомобилът превзе събитието като буря и все още се смята за един от най-емблематичните, участвали някога в него.
Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak се роди след ранното оттегляне на Audi от WRC в средата на 80-те години на миналия век и взе всичко, което бяха научили от рали автомобила S1, за да създаде още по-зрелищна и брутална версия. Това също така доказа на висшите служители в Audi Sport, че Quattro все още е автомобил, който може да царува.
Audi се оказаха в позиция, в която Quattro можеше да се развива с почти неограничена свобода. Това означава, че S1 E2 може да се развие отвъд това, което правилата по онова време биха позволили. Audi се зае да намали теглото на автомобила, като го намали до около 2200 lbs (998 kg) и създаде перфектния баланс на теглото 50-50 отпред и отзад. Audi също избра да запази късото междуосие на S1.
Напълно преработената система на окачване отвори управлението на Sport Quattro и му позволи да има по-агресивен рейк, за да се справи с допълнителната притискаща сила. Говорейки за това, двойният заден спойлер добави много притискаща сила, както и огромният преден спойлер. Пакетът E2 Quattro вече беше агресивен, но изданието Pikes Peak го издигна до нови висоти. Промените в аеродинамиката и окачването помогнаха за осигуряването на Pikes Peak S1 с по-стабилна платформа и също така позволиха по-високи скорости в завой. Това е въпреки факта, че по-дълго междуосие би подхождало повече на високоскоростните завои.
За силата на S1 Pikes Peak, Audi не промениха концепцията. Те взеха петцилиндровия двигател с турбокомпресор, който беше известен в техните рали автомобили от група B. Но той беше преработен от инженерите в Инголщат и официално постигна около 600 к.с. (592 к.с.). Реалността обаче е, че той можеше да направи повече, а мощността му го постави приблизително като E2, използван в рали Финландия през 1985 г. По-големият турбокомпресор K28 му позволи да вдишва повече въздух, докато колата преминаваше все по-високо и по-нагоре връх Пайкс.
Има някои твърдения, че S1 Pikes Peak може да е имал до 1000 к.с. (986 к.с.). Но самият Рорл би заявил, че има общо около 750 к.с. (740 к.с.). Дроселът на автомобила не беше прогресивен, като германската рали звезда твърди, че е по-скоро като превключвател за включване/изключване, благодарение на агресивната система против изоставане, която Audi е дала на колата. Трансмисията беше шестстепенна механична с активиране на съединителя Saxomat на скоростния лост.
Рорл направи сензационно изкачване на Пайкс Пийк, което се превърна в легенда. Неговото време беше завършено за 10:48.850, което го направи първият състезател, изкачил се нагоре за под 11 минути. Това беше решителна и доминираща победа над Peugeot, плюс това на практика отбеляза края на състезателната кариера на Audi Sport Quattro S1 .
Audi Quattro S1 Winner Pikes Peak 1987 - CMR
Видео
https://www.youtube.com/watch?v=8lTHMVW ... Motorsport