Прототипи и състезателни автомобили - Toyota new7

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Quattro 1982

Мнениеот puma » 11 Фев 2024, 15:39

Тъй като възникна интерес към модела, кой и кога. Направен е от мой приятел италианец, познавам го лично, прави по 1-2 бройки, няма масово производство. Този за сега е 1/1

Поздрави на всички :cheers:
puma
Ретро фен
Ретро фен
 
Мнения: 6867
Регистриран на: 04 Апр 2008, 10:48
Местоположение: Sof/Mi
Име: Ивайло

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Quattro 1982

Мнениеот stoicho110 » 11 Фев 2024, 16:40

puma написа:Тъй като възникна интерес към модела, кой и кога. Направен е от мой приятел италианец, познавам го лично, прави по 1-2 бройки, няма масово производство. Този за сега е 1/1

Поздрави на всички :cheers:

Много се изненадах, като видях точно това Ауди в мащаб 1:43. Има го в мащаб 1:18, но никъде в нета не го намерих в по-малкия мащаб. Сега разбирам защо, радвам се че притежавам тази единствена бройка. :rocknroll: :clap: :cheers:
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 985
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Quattro 1982

Мнениеот emovalkov95 » 13 Фев 2024, 00:29

Чудна работа, дано да покажеш повече такива уникални модели. :)
Изготвям рег. номера за модели: Изображение

Колекцията ми: 1:43 / 1:18 | Flickr | Подбрани кадри в Pinterest | модели + 1:1
Събирам снимки на Mercedes CLS Shooting Brake от родните улици - моля, изпращайте ми на ЛС или в instagram: @cls.shootingbrake
Аватар
emovalkov95
 
Мнения: 3750
Регистриран на: 16 Фев 2008, 14:18
Местоположение: София
Име: Емануил Вълков

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Quattro 1982

Мнениеот taiko » 13 Фев 2024, 12:45

Според мен основата е на витес, ама може и на някои друг. Декали се правят или продават, джанти да не говорим. Изработката е добра, щом се касае за уникална кола - шампион, значи моделът си заслужава. Честито :rocknroll:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8419
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Quattro A2

Мнениеот stoicho110 » 17 Фев 2024, 12:21

Чудна дискусия се получи с предишния модел. Продължавам със следващото Ауди от рали колекцията. То е пак победител, от рали Монте Карло 1984 г.,с пилот Валтер Рьол. Модела е на CMR никак не е лош, дори в кейса има и декали на НВ.

Световният рали шампионат през 1984 г. беше 12-ият сезон на Световния рали шампионат (WRC) на Fédération Internationale de l'Automobile (FIA ). Сезонът се състоеше от 12 ралита , следващи същия график като предходния сезон. Стиг Блумквист победи защитаващия световен шампион и съотборник в Audi Хану Микола за титлата при пилотите . Audi взе втората си титла при производителите , пред Lancia и дебютиралия Peugeot .
Германският отбор Audi Sport събра четирима от най-добрите пилоти в света, като защитаващият световен шампион Хану Микола се завърна в отбора заедно със Стиг Блумквист . Мишел Мутон имаше договор на непълно работно време, а двукратният шампион Валтер Рьорл беше добавен от Martini Racing . Lancia Martini запази Марку Ален като свой основен пилот за сезона и също включи Мики Биасион и Атилио Бетега . Шефът на Lancia Чезаре Фиорио също подписа с Анри Тойвонен от Porsche, заявявайки, че "Audi ще има четирима топ пилоти през следващата година, така че ще бъде много трудно да се конкурира само с двама."
Блумквист и Микола доминираха през сезона с Audi Quattro A2 , като Блумквист се оказа най-добрият с пет победи в ралито. Audi установи ранна преднина, спечелвайки шест от първите осем състезания, включително заемайки подиума в първите две ралита. Микола трябваше да се задоволи с второ място в генералното класиране въпреки постоянно силния сезон, в който той взе осем класирания на подиума. Ален успя да стигне само до трето място, като спечели само една рали победа със своята Lancia Rally 037 .
В края на сезона Ари Ватанен се завърна на световната рали сцена с Peugeot 205 T16 , печелейки три от последните четири ралита и достигайки четвърто място в генералното класиране. Неговото представяне показа, че Peugeot Sport , ръководен от Jean Todt , има победител, който може да победи Audi, което щяха да направят в следващите години на доминация в група B.

Audi Quattro A2 #1 Winner Rally Monte Carlo 1984 - CMR

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Видео :rocknroll:
https://www.youtube.com/watch?v=jLBfgIm ... el=Autocar
Последна промяна stoicho110 на 18 Фев 2024, 14:32, променена общо 1 път
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 985
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Sport Quattro

Мнениеот taiko » 18 Фев 2024, 10:02

Много любим модел с много харесвани от мен навремето цигари ;) Нищо, че липсва логото. Казват, че пушенето е вредно... :cheers:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8419
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Sport Quattro

Мнениеот TheDevilTwin » 18 Фев 2024, 13:42

CMR са сбъркали надписа на поставката - Sport Quattro е късата база, която се появява през 1984-та и дебютира в Група Б чак в края на октомври 1984 на рали Кот д'Ивоар. Преди това Ауди участват с Quattro A1 (Монте Карло 1983 - Рали Сафари 1983) и Quattro A2 (Акрополис 1983 - RAC Рали 1984).

Бих казал нелош модел за цената си, но Minichamps и Trofeu го удрят в земята откъм изработка. Опитали са с една и съща матрица да направят различни модели, заради което двата отвора зад вратите са просто декали, а реално разликата между А2 и по-ранните състезателни Quattro-та е именно в по-раздутите калници ;)
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5866
Регистриран на: 07 Юли 2008, 11:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Quattro A2

Мнениеот Тихомир » 20 Фев 2024, 09:33

Похвално, че CMR са сложили декалите в кутията. Много се дразня на такива изпълнения на производителите,които не слагат цигарени декали, но всичко идва от законотворците.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Quattro A2

Мнениеот martinkasov » 24 Фев 2024, 18:39

Брутални коли! Жалко, че вече не се правят такива. Моделчето на Battax изглежда доста пипнато. Постарал се е човека :rocknroll:
Аватар
martinkasov
 
Мнения: 325
Регистриран на: 24 Яну 2017, 14:48
Колекционирам: 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Sport Quattro

Мнениеот stoicho110 » 03 Мар 2024, 12:02

Здравейте Колеги. Благодаря на Иво, за уточнението при предния модел. Продължавам със следващото Ауди Куатро, модела е на CMR.

От Инголщат осъзнават през сезонът на 83-та, че мощността на техният автомобил и сцеплението му няма да са достатъчни за да доминират в световния рали шапионат. В средата на 1984г. пристига в шампионата далеч по-подготвеното Пежо 205 Т16, което също разполага със задвижване на четирите колела. Освен това Т16 е с далеч по-малко купе от това на Quattro, което е дълго, тежко и разполага с доста сериозно недозавиване.
Основният проблем на Quattro обаче се крие в основите на дизайна на концепцията. Пет цилиндровият двигател бива разположен надлъжно, което прилага голяма тежест на предната ос. При Пежо този проблем липсва, понеже техният двигател е централно разположен, което прави колата доста по-балансирана и податлива. Немските инженери са били готови да работят в тази посока, като дори са обмисляли смяна на купето, но от борда на Ауди не са разрешили такава разработка поради желанието си автомобилът им да изглежда възможно най-близо до уличната му версия.
Така започва работата по Sport Quattro S1, чиито дебют е също през 1984г. Инженерите правят чудеса с новия автомобил, който разоплага и с инновативната технологията PDK на Порше за скоростната кутия. Най-интересната част обаче, е че решават да намалят разстоянието между предната и задна ос, което принципно влошава разпределението на теглото увеличавайки натиска върху предницата драстично. Въпреки този проблем, скъсяването на купето прави колата по нестабилна и за изненада увеличава скоростта и в завой. Така при правилно пилотиране се оказва, че проблемът с недозавиването може да бъде избегнат.
Sport Quattro S1 разполага с 2.1 литро, 20 клапанов, пет цилиндров, изцяло алуминиев двигател с мощност от 444 к.с. Купето бива изработено от карбон-кевлар с по-големи и широки калници от предшественикът си, за да може да побере новите по-широки гуми.
В сезонът на 1984г. от Ауди участват и с двата си автомобила едновременно, което им донася и титлата при производителите, заедно с титлата при пилотите за Стиг Бломквист.
Световният рали шампионат през 1985 г. беше 13-ият сезон на Световния рали шампионат (WRC) на Fédération Internationale de l'Automobile (FIA ). Сезонът се състоеше от 12 ралита , следващи същия график като предходния сезон. Тимо Салонен от Peugeot Sport победи Стиг Блумквист и Валтер Рьорл от Audi Sport за титлата при пилотите . Peugeot спечели първата си титла при производителите , пред Audi и Lancia.
Представеният модел завършва на второ място, в Рали Монте Карло 1985 г. след Ари Ватанен с Пежо 205 турбо 16.

Audi Sport Quattro S1 #3 Rally Monte Carlo 1985 - CMR

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Видео :rocknroll:
https://www.youtube.com/watch?v=qnUv8Zd ... =19Bozzy92
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 985
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Sport Quattro

Мнениеот Тихомир » 03 Мар 2024, 19:47

Класическа разцветка, изглежда добре моделчето на СМР. Експертите да се изкажат дали е достоверен, на мен ми допада.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Audi Sport Quattro

Мнениеот stoicho110 » 09 Мар 2024, 15:04

Завършвам мини колекцията, на Ауди Куатро в рали състезанията. Може би към нея ще добавя и нощният вариант на показания модел. И победителят от Пакс Пийк.

1985г. се оказва най-интересна за Ауди Quattro. Мишел Мутон взима участие в легендарното състезание по планинско изкачване „Пайкс Пийк“ в което заедно с Quattro S1 поставят нов рекорд на трасето. Междувременно в световния рали шампионат Рьол и Бломквист започват сезон с доста добри резултати със S1, но немците решават да извадят още един коз от ръкавът си през новият сезон. Именно на рали „Аржентина“ от Инголщат дебютират с най-радикалната си еволюция а именно митичното Ауди Quattro S1 E2.
Инжинерите са работили доста сериозно върху аеродинамиката на новата еволюция, както и са взети редица решения за по-добро разпределение на теглото на автомобила. Елементи като радиаторите, алтернатора и др. вече се намират в задната част на купето. С тези промени се е постигнал много добър баланс 49/51 в зависимост от настройките. Променен и е диференциала, който вече не подава през цялото време мощността 50 на 50 между двете оси. Сериозни промени има и по двигателя, който в S1 E2 е развивал около 590 к.с.
Сезонът на 85-та в световния рали шампионат не минава толкова гладко за Ауди, които въпреки че са постоянно на подиума във всяко състезание, не успяват да се справят с доминацията на Пежо. Тогава за френският тим са карали Тимо Салонен и Ари Ватанен, двама пилоти с доказана скорост на всякаква настилка. До края на сезона Салонен взима титлата при пилотите, а Пежо вдигат купата при производителите.

Audi Sport Quattro S1E2 #5 Winner Ralley San Remo 1985 - Altaya

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Видео :rocknroll:
https://www.youtube.com/watch?v=LriqiiF ... wCarSounds
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 985
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили- Audi Sport Quattro

Мнениеот Тихомир » 01 Апр 2024, 09:30

Много добре, само едни декали трябва да им лепнеш. :rocknroll:
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили- Audi Pikes Peak

Мнениеот stoicho110 » 07 Апр 2024, 12:14

Изкачването на хълма Пайкс Пийк е едно от най-страховитите предизвикателства в целия моторен спорт. Трасето се простира по дължина от 12 мили със завои и много от най-емблематичните автомобили в моторния спорт са изминали това разстояние. Един от тях е Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak от 1987 г. Управляван от рали легендата Валтер Рорл, автомобилът превзе събитието като буря и все още се смята за един от най-емблематичните, участвали някога в него.
Audi Sport Quattro S1 Pikes Peak се роди след ранното оттегляне на Audi от WRC в средата на 80-те години на миналия век и взе всичко, което бяха научили от рали автомобила S1, за да създаде още по-зрелищна и брутална версия. Това също така доказа на висшите служители в Audi Sport, че Quattro все още е автомобил, който може да царува.
Audi се оказаха в позиция, в която Quattro можеше да се развива с почти неограничена свобода. Това означава, че S1 E2 може да се развие отвъд това, което правилата по онова време биха позволили. Audi се зае да намали теглото на автомобила, като го намали до около 2200 lbs (998 kg) и създаде перфектния баланс на теглото 50-50 отпред и отзад. Audi също избра да запази късото междуосие на S1.
Напълно преработената система на окачване отвори управлението на Sport Quattro и му позволи да има по-агресивен рейк, за да се справи с допълнителната притискаща сила. Говорейки за това, двойният заден спойлер добави много притискаща сила, както и огромният преден спойлер. Пакетът E2 Quattro вече беше агресивен, но изданието Pikes Peak го издигна до нови висоти. Промените в аеродинамиката и окачването помогнаха за осигуряването на Pikes Peak S1 с по-стабилна платформа и също така позволиха по-високи скорости в завой. Това е въпреки факта, че по-дълго междуосие би подхождало повече на високоскоростните завои.
За силата на S1 Pikes Peak, Audi не промениха концепцията. Те взеха петцилиндровия двигател с турбокомпресор, който беше известен в техните рали автомобили от група B. Но той беше преработен от инженерите в Инголщат и официално постигна около 600 к.с. (592 к.с.). Реалността обаче е, че той можеше да направи повече, а мощността му го постави приблизително като E2, използван в рали Финландия през 1985 г. По-големият турбокомпресор K28 му позволи да вдишва повече въздух, докато колата преминаваше все по-високо и по-нагоре връх Пайкс.
Има някои твърдения, че S1 Pikes Peak може да е имал до 1000 к.с. (986 к.с.). Но самият Рорл би заявил, че има общо около 750 к.с. (740 к.с.). Дроселът на автомобила не беше прогресивен, като германската рали звезда твърди, че е по-скоро като превключвател за включване/изключване, благодарение на агресивната система против изоставане, която Audi е дала на колата. Трансмисията беше шестстепенна механична с активиране на съединителя Saxomat на скоростния лост.
Рорл направи сензационно изкачване на Пайкс Пийк, което се превърна в легенда. Неговото време беше завършено за 10:48.850, което го направи първият състезател, изкачил се нагоре за под 11 минути. Това беше решителна и доминираща победа над Peugeot, плюс това на практика отбеляза края на състезателната кариера на Audi Sport Quattro S1 .

Audi Quattro S1 Winner Pikes Peak 1987 - CMR

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Видео :)
https://www.youtube.com/watch?v=8lTHMVW ... Motorsport
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 985
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили- Audi Pikes Peak

Мнениеот Тихомир » 09 Апр 2024, 13:13

Стралище е това Ауди, всички коли от Пайкс Пийк са интересни защото са без ограничения. Нещо като Кан-Ам при пистовите.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта