Продължавам със серията с едно особено значимо за мен моделче - единствената в 1:43 Astra J комби във фейслифт вариант!
Нищо в хобито не може да донесе такъв кеф, като радостта да преживееш изграждането и завършването на уникален модел.
Точно днес отбелязвам 4 години и 40 хил. км пълен кеф. Когато продадох предишната:
, нямах представа каква кола си представям за следваща. Един ден в тихата пролет на 2020 г. пред мен се появи:
.
Първо - каква визия само! След като се повозих за три минутки, попрочетох малко за колата, друго не оставаше освен да намеря моята бройка. Месец по-късно набелязах една бяла фейслифтова от Кюстендил и скоро след това я докарах в новия ѝ дом в София.
И така серията от любимата марка на моето детство се възобноявява - след героите от миналото
Малко впечатления от изминалите 3 години:
Дизеловият двигател с обем 1.6 л е съвсем нов и се монтира от фейслифта (2014 г.) насам, както и в следващия модел астра К -
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Diesel_engine. При пробега който имаше колата, като единствен голям ремонт се наложи превантивно смяна на верига, което изисква сваляне на целия двигател. Отделно от това съм сменил две свещи и дребни консумативи. От миналото лято имах и проблем с ниско налягане на турбото - грешка P0299, която е често срещана при този двигател. От опел преди години гаранционно са поправили грешката си, защото има обновен вариант на клапана за контрол на налягането (с код 55509482), който решава напълно иначе доста неприятния проблем. При голямо натоварване турбото изключваше, колата минаваше в авариен режим, което налагаше спиране, гасене на колата и потегляне наново. На магистрала си е напрежение. Окачването на колата е перфектно, возията е приказка и усещането за комфорт е забележително. Не мога да кажа, че дава чувство на бюджетна кола. Разход на гориво - 4,5/5,5 - извънградско/магистрала, в града в студените месеци може да стигне и 9, но в повечето случаи е не повече от 7 л.
Направих някои дребни визуални промени като черните мигачи (LED, със зареждащ ефект), които освен че са по-готини, светят в пъти по-ясно от фабричните. Затъмних стоповете, тъй като на бялата кола контрастират по-добре, а освен това доста астри са с фабрично затъмнени стопове в същата степен, което явно е било поръчкова екстра. Наскоро взех оригинални двуцветни тасове, предлагани за Insignia B.
Моделчето е най-продължителният и сложен проект, който съм си причинявал досега. Първо, наложи се предница от пластмасов седан да се присади на металното купе. Преди това обаче металното купе беше хвърлено в ацетон за сваляне на боята и излезе без задна врата.
Минимампс ги правят от пластмаса, което аз не знаех. Наложи се Стефчо да ми отлее врата от друг модел, с което ми оказа безценна помощ. Благодаря и на Златко и Сашо за съдействието.
В резултат от месеци съвкупни усилия на общо трима замесени майстори и след пълна детайлизация спрямо 1:1:
• пребоядисване в цвят по код -
Ssasho0 • привеждане на купето от предфейс във фейслифтов модел -
zlatkoo • детайли по предна броня и рамки на прозорците в черен мат вместо хром
• затъмнени и детайлизирани фарове -
с отражатели вместо лупи•
черни странични мигачи - декал
• регистрационни номера (Италия, КН, СВ)
• нова антенка - 3D принтирана основа + китарна струна .009
2014 Opel Astra J Sports Tourer facelift 1.6 CDTI ECOflex 40R schneeweiss/olympic white |
Minichamps | - | 1/1 |
Моделът преди преработката_____________________________________________________________________Съдържание на колекцията миОт София Ауто бяха така добри да ми кажат какъв е бил първоначалният регистрационен номер на колата в Италия: