Колекция 1:43 - Muscolo Italiano

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Колекция 1:43 - Japanese GT1 Fighter Part 2

Мнениеот TheDevilTwin » 09 Юни 2024, 15:49

Japanese GT1 Fighter Part 2

14 години след ревюто на R390, идва ред и на "късата опашка", която всъщност е оригиналната версия на същия екземпляр. Интересен факт е, че дизайнът на VRH35L-агрегата, монтиран в автомобила, по-късно е продаден на McLaren, които го ползват в серийните си модели от 2010-та насам (MP4-12C).

Единствената "цивилна версия" е произведена от TWR през 1997 и e боядисана в червен металик. Регистрирана в Обединеното кралство с табели "P835 GUD", колата е показана по време на "24-те часа на Льо Ман" през 1997. През 1998 тя е реконструирана с нова предница, странични вентилационни отвори, удължена задница, спойлер с патешка опашка вместо крило и пребоядисана в тъмносин металик. Регистрационният номер "R390 NIS" е фалшив, но е използван за снимки и статии в списания. Колата става известна като "long tail" (дълга опашка), а подобренията имат за цел да хомологират промените при състезателните версии, които обаче са с фиксирано задно крило, а не със спойлер тип патешка опашка.

По-късно втори R390 GT1 е регистриран за употреба по пътищата от Érik Comas. За разлика от оригиналния цивилен R390 GT1, този екземпляр е преработен от състезателно шаси VIN780009, след като Comas го купува от Nissan. Модификацията е извършена от Andrea Chiavenuto, отговорен за 2-годишния проект за реставрация и преустройство на автомобила. Твърди се, че ползва 95% от оригиналните части на състезателната кола, но са променени някои елементи като панели на вратите, стъклено предно стъкло, охладителна система и тапицерия, с цел да отговаря на пътните разпоредби.

Моделът на Tamiya е доволно рядък, което е разбираемо, предвид че е набор на истинската кола. Като изработка превъзхожда ONYX-а, което е видно и на снимките.

'97 Nissan R390 GT1 "Street Version" (Tamiya)

ИзображениеИзображениеИзображение

Представяне на Nissan R390 GT1 в темата
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5866
Регистриран на: 07 Юли 2008, 11:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция 1:43 - Japanese GT1 Fighter Part 2

Мнениеот Тихомир » 10 Юни 2024, 08:49

Голяма екзотика показваш и като модел и като кола.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Колекция 1:43 - Japanese GT1 Fighter Part 2

Мнениеот TDI Power » 15 Юни 2024, 10:26

Много любима тема са ми уличните версии на колите от GT1 от средата и края на 90-те и специално този модел на Тамая го издирвам от близо 10 години. Бях го спечелил на търг от Англия, още бяха в ЕС, не помня коя година и пратката се загуби, върнаха ми обратно парите тогава, но хиляда пъти бих предпочел да си получа модела, как ме беше яд. След това и още един път бях играл на търг, но го загубих. Накрая намерих модела на Оникс за жълти стотинки и макар и да не блести с изработка, също ми е много любим, а приоритетът на този на Тамая падна, обаче сега като го показваш, все едно ме убоде с игла, наистина тотално го бях забравил напоследък. Явно ще има пренареждане на приоритети.
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3339
Регистриран на: 21 Фев 2009, 15:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Колекция 1:43 - Japanese GT1 Fighter Part 2

Мнениеот taiko » 15 Юни 2024, 14:41

Готини годзили. Моята е "шарена", по едно време изчезна, после се появи отнякъде, абе беше си загатка и си отсата легенда.
Иначе ми е много любимо моделче. Уличната версия също е готина, може да си я набавя след време.
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8419
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Колекция 1:43 - The First Japanese Supercar Part 2

Мнениеот TheDevilTwin » 20 Юни 2024, 09:00

The First Japanese Supercar Part 2

Преди 12 години, когато си набавих Toyota 2000GT на Kyosho, бях написал че ми допада повече от модела на Ebbro. Впоследствие покрай една обща поръчка, в ръцете ми попадна второто издание на Ebbro и направо щях да си изям та**ците от яд, че не съм взел именно него - като пропорции, стойка и детайли направо удря Kyosho-то в земята. Тук е важно да се отбележи, че Ebbro имат старо и ново издание на модела - при старото матрицата е по-простовата и съпоставена с новото, разликата във възрастта определено си личи. Старото издание обаче е в пъти по-достъпно и лесно за набавяне, докато новото вероятно заради по-малък тираж, е същински еднорог. Но макар и след дузина години търсене, този месец най-сетне кацна в колекцията.

Историята с продавача в ибей, от когото го купих, е не по-малко интересна. В края на миналия месец веднага щом го открих и то на съвсем разумна цена, разгледах асортимента на немеца, който го беше обявил за продажба и си харесах още едно Ebbro. Дотук добре, обаче продавачът не беше настроил профила си да предлага и пресмята автоматично комбинирана доставка, така че се наложи да платя двойна доставка за двата модела. Още на същия ден получих от него съобщение, че благодари за поръчката и желае да ми върне половината от стойността за доставка като за целта да му предоставя банковата си сметка. Отговорих му, че има опция да ми върне сумата директно през ибей, но за всеки случай му дадох и банковите си данни. Минаха няколко дни, обаче пари йок. Писах му и отговорът беше "утре ги пращам". Минаха още 3-4 дни, обаче постъпления все още не се появиха. Реших да му дам малко зор и за целта му написах, че ако желае да задържи парите за себе си, ще получи негативен фийдбек, а и при положение че сам е предложил да възстанови част от доставката, не отнема повече от 5 минути да изпълни поетия ангажимент.

Продавачът се оказа мега дръвник и ми отговори, че не разбирал защо му държа такъв тон и ако желая да му оставя негативен фийдбек, той можел да живее с него. Директно се свързах с ибей, които от своя страна му запорираха средствата в профила с цел да отговори/преведе 5-те евро обратно максимално бързо. Още на следващия ден парите бяха в сметката ми, а продавачът продължи да се гнeви защо съм се свързал с ибей, при положение че той съвсем доброволно бил предложил да ме обезщети и не бил длъжен да го прави. За назидание оставих оплакването в ибей отворено 7 дни, в което време продължавах да получавам гневни съобщения. На N-тото поред съобщение му отговорих, че отношението му към клиент, който не е сторил нищо нередно, е меко казано неуважително и освен всички разправии, накрая напълно заслужено ще си получи и негативния фийдбек. Речено-сторено - оставих му минус, а онзи продължи да се отяжда и дори отвори молба да променя фийдбека си под предтекст, че моделите, отговарят на описанието и са доставени в срок.

'67 Toyota 2000GT (Ebbro)

ИзображениеИзображение

Представяне на Toyota 2000GT в темата
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5866
Регистриран на: 07 Юли 2008, 11:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция 1:43 - The First Japanese Supercar Part 2

Мнениеот taiko » 20 Юни 2024, 09:14

ЕЕЕЕЕЕЕЕЕ тамън да напиша, че има вече няколко налични издания от различни производители и се зазяпах по pop up фаровете. Голяма гъзария, само заради това еброто си заслужава.

ПП. Сега го сравних с моето киошо, за съжаление то е по-невзрачно. :( Вероятно и от настоящата алтайска серия ще има значителни разлики.
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8419
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Колекция 1:43 - The First Japanese Supercar Part 2

Мнениеот Тихомир » 20 Юни 2024, 13:58

Любима кола, която съм имал на Kyosho в кабрио версия. Отиде при колега Насо Ганчев. Има я на журналката Хачете и мисля да я добавя.
Ебброто с вдигащите фарове наистина е рядко и скъпо. Красив модел.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Колекция 1:43 - Pig in a Suit

Мнениеот TheDevilTwin » 09 Юли 2024, 16:53

Pig in a Suit
*Свиня в костюм


Винаги умишлено съм избягвал S-класите и производните им конкуренти от други марки, тъй като за мен подобен тип автомобили са синоним на морален упадък. Комбинацията от прекомерни размери, мощност и показност кара цената им да се срива с всяка следваща година, често прескачат от един на друг собственик, а в същото време разходите по поддръжката им си остават все така високи - досущ като при лека жена. 140-ката е върховата точка при S-овиците - най-обичаната и най-мразената, повратната точка в жизнения цикъл на модела. Продавана като топъл хляб по време на рецесия, тъй като представлява недвусмислен статус символ за престъпници, бизнесмени, политици и аристократи. Дори и в България през 90-те 140-ките с прякор "прасета" бяха желан избор за превоз както на депутати, така и на мутренски босове, а фолкаджийките Цветелина и Нелина ги обезсмъртиха в песните си.

Шабакът е една от многото алтернативи в мащаба, но активните му елементи нямат аналог. Доработен с 3-компонентни джанти AMG Monoblock от 560SEC на Solido, за да добие по-агресивен вид.

'92 Mercedes-Benz 600SEL (Schabak)

ИзображениеИзображениеИзображение

Mercedes-Benz S-Class (W140 / V140)
Години на производство: 1991-1998
Държава: Германия
Произведени бройки: 406,717 (седан)
Дизайн на купето: Bruno Sacco (1986)


Серията 140 на Mercedes-Benz се цели към луксозния клас и дебютира на автомобилното изложение в Женева през март 1991 като наследник на серия 126. Произвеждан под името Mercedes-Benz S-Class между юли 1991 и септември 1998 автомобилът се предлага като седан (W140), удължен седан (V140) и 2-врато купе (C140). Произведени са 406,717 седана и 26,025 купета, от които над 100,000 броя са продадени в Германия. От 1996 се предлага стреч лимузина Pullman като представително превозно средство. През 1997 по поръчка е изработен и доставен модел за папа Йоан Павел II – S500 long landaulet.

Разработката започва през 1981, а началото на серийното производство е планирано за октомври 1989 като бюджетът за разработка е 3 милиарда марки, а главен дизайнер е Бруно Сако. Между 1982 и 1986 са създадени концепции за дизайн и на 9 декември 1986 един от тях е избран от Оливие Буле. Впоследствие са тествани няколко прототипа и окончателният производствен дизайн е замразен през 1987, като германските патенти са подадени на 23. февруари 1988. През 1987 560 SEL (W126) губи сравнителния тест на списание "Auto, Motor und Sport" срещу новото тогава BMW 750iL (E32) с 12-цилиндров двигател, а през 1989 година Lexus представя в луксозния клас седана LS400. В отговор конкуренцията Daimler-Benz са принудени да направят подобрения малко преди началото на серийното производство през 1991, за да бъде затвърдена пазарната позиция на W140. Това води до надхвърляне на разходите, вследствие на което главният разработчик на Daimler-Benz Волфганг Петер е уволнен.

W140 бележи технологичен скок, благодарение на мрежово свързване на управляващите модули чрез CAN-протокол и двойно остъкляване. Но дори със значително увеличените външни размери, претенциите на Mercedes-Benz за лидерство в луксозния клас са пределно ясни. Като допълва гамата от двигатели с големия V12-агрегат, компанията отговаря на своя основен конкурент BMW, който пуска на пазара E32 750i с 12-цилиндров агрегат през 1987.

Обемът на багажника е 525 литра (седан) или 505 литра (купе). Коефициентът на съпротивление е намален с над 16% в сравнение с предшественика, но челната площ, която допринася за съпротивлението на въздуха, е увеличена от 2,13 m² на 2,39 m² за седана. Това води до площ на напречното сечение, ефективна за въздушно съпротивление (cw × A) от 0,30 × 2,39 m² при седана и 0,29 × 2,33 m² при купето.

W140 разполага с кормилно управление с рециркулираща топка и функция за параметризиране. Крачната спирачка разчита на хидравлична 2-кръгова система с вакуумен усилвател и вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред и отзад; Ръчната спирачка е крачна и действа механично само върху задните колела.
Иновации:
• В W140 контролните модули са свързани в мрежа чрез CAN шина (5 CAN шинни възела).
• Многораменната задна ос, използвана при Mercedes W190, сега се появява и при S-класата.
• По време на проектирането акцентът е върху възможността за широко рециклиране на автомобила. За тази цел дори най-малките пластмасови части са етикетирани според вида. Това е и причина S-класата да получи наградата на САЩ за „Защита на стратосферния озон“ от Агенцията за опазване на околната среда (EPA) през 1992.
• От 1992 нататък 6-цилиндровите двигатели имат и настройка на всмукателния разпределителен вал.
• С опционалното гласово управление (LINGUATRONIC), въведено в W140 през 1996, Mercedes става първият производител в света, предлагащ подобна система. Позволява независимо от високоговорителя управление на вградения телефон за кола AEG.
• Ултразвуковата помощ при паркиране, присъстваща в болшинството превозни средства днес (внедрена серийно от Toyota през 1982), се предлага като опция за първи път в S-класата през май 1995 под продуктовото име PARKTRONIC – стандартно при S600. Преди това Mercedes-Benz монтира измервателни пръчки в задните калници, които се удължават с около 6,5 см при включване на задна предавка, а от юли 1993 – с 8,5 сантиметра и са предназначени да улеснят маневрирането на масивното превозно средство.
• Друго значимо нововъведение е електронната стабилизираща програма (ESP) през 1995, разработена в сътрудничество с Bosch и става задължителна при всички нови превозни средства в ЕС от 2014.
• Иновацията на SL (R129) от 1989 – Adaptive Damping System (ADS – електронно управление на амортисьорите), също е въведена в W140 през 1991.
• За първи път двойно ламинирано безопасно стъкло е използвано като стандарт за страничните прозорци с цел подобряване на топло- и звукоизолацията.
• Капакът на багажника е с пневматично-разтегателна дръжка.
• Инсталирани са до 60 електрически мотора за комфортни функции.

На автомобилното изложение в Женева през март 1994 Mercedes-Benz представя фейслифт на серия 140. Вдлъбнатината на долните части на броните и страничните защитни повърхности е по-изразена като двете вече са хоризонтално структурирани от заобикалящ ръб. Радиаторната решетка и фаровете са променени, за да изглеждат по-широки. 6- и 8-цилиндровите модели получават преработена радиаторна решетка с вертикална чупка в средата. В същото време за V12-агрегатите е използвана отделна версия с хромирани напречни ламели и значително разширена хромирана рамка. Задната част също е променена с цел да изглежда по-широка и по-ниска. Няколко месеца след представянето на фейслифт модела, външните огледала също са леко закръглени и снабдени с хоризонтален борд.

През юни 1996 се появява втори фейслифт. Екстериорните елементи, които преди са в контрастен цвят, вече са боядисани в цвета на купето. В допълнение мигачите, интегрирани в задните светлини, вече са бели. Други промени включват:
• 5-степенната автоматична трансмисия със съединител за блокиране на преобразувателя на въртящия момент и електронна рейка като част от стандартното оборудване за всички модели (с изключение на S280).
• Системата за контрол на сцеплението (ASR) се монтира стандартно
• Всички модели се предлагат стандартно със странични въздушни възглавници за водача и пътника отпред
• Разпознаване на заета седалка за активиране на въздушната възглавница за предния пътник
• Сензор за дъжд, който регулира интервала на избърсване в зависимост от количеството дъжд
• Мрежи за багаж в багажното пространство и краката на пътника
• Ксенонови фарове (само на късите светлини) със система за почистване на фаровете и динамичен контрол на обхвата на фаровете (специална поръчка)
• Съществуват и други промени, които не са въведени по време на фейслифта, като например имобилайзер, който се предлага при всички модели от декември 1993.

Гамата от бензинови двигатели се простира от 6-цилиндрови редови до 8-цилиндрови V-образни и 12-цилиндрови V-образни агрегати. V12-моторът в S600 и S600 Lang струва допълнителни 65,000 DM в сравнение с 8-цилиндровия, което е 1/3 от общата цена. Първоначално като топ модел е планиран 800SEL със 16-цилиндров двигател и около 540 к.с., но след критики от пресата, когато серия 140 се появява, напълно разработеният V16 така и не е пуснат на пазара.

Най-малкият двигател в S280 развива мощност от 193 к.с. при 5500 об/мин. и ускорява автомобила до максимална скорост от 215 км/ч. Базовата цена за S280 е 88 467,50 DM при пускането му на пазара и 92 104,00 DM при спирането на производството през април 1998. От 1992 се предлага и дизел под формата на 6-цилиндров предкамерен дизел с турбокомпресор, монтиран само в седаните. Двигателят е с работен обем 3,5 литра и развива 150 к.с. Наследникът на S350 Turbodiesel е S300 Turbodiesel през 1996, вече с 24 клапана. Този двигател разполага със 177 к.с. и има максимална скорост от 206 км/ч. Максималната скорост при бензиновите двигатели е в диапазона от 215 до 250 км/ч (ограничена при S500 и S600), а при дизеловите – от 185 до 206 км/ч.

Обогатяването при пълен товар и свързаното с това увеличаване на производителността не са приложими при всички модели от септември 1992. Новата номенклатура S500 вместо 500SE влиза в сила през юни 1993. Междувременно превозни средства с обозначението 500 SE(L) се предлагат с вече намалените характеристики. Същото важи и за моделите S320/300SE(L), S420/400SE(L) и S600/600SE(L).

Името на двигателя се кодира по следния начин: M = двигател, OM = маслен двигател, серия = 3 цифри, E = впръскване във всмукателния колектор, KE = впръскване през порта, DE = директно впръскване, ML = компресор, L = междинно охлаждане, A = турбокомпресор за изгорели газове, red. = намалена производителност/работен обем, LS = повишена производителност

От серия 140 се предлага само един модел AMG с оптичен пакет и шаси („AMG S-класа“). Въпреки това, някои седани и купета на AMG също са модифицирани силово. Базиран на 500 с V8 двигател, AMG инсталира някои от двигателите, познати от E и SL 60 AMG в S-класата. 6-литровият V8 произвежда 280 kW. Модифицираните 7.1 и 7.3-литрови 12-цилиндрови двигатели също са монтирани на базата на S600, съответно с 365 kW и 386 kW. Налице са и модификации при задвижването и ходовата част.

В допълнение, няколко купета са превърнати в кабриолети (18 броя, с части от 124 кабрио) и комбита (10, базирани на седана). Те разполагат предимно с AMG V12. Тези специални конверсии са предназначени най-вече за износ, главно към Япония, САЩ и арабския свят.

При пускането на 140 на пазара, Auto, Motor und Sport пише: „Ясно е къде наистина е прогресът. Комфортът при шофиране постовя нови стандарти и подлага на съмнение всичко, с което сме свикнали относно качествено окачване. Изключителният комфорт върви ръка за ръка с перфектно поведение при шофиране. Удобството е удивително за автомобил с такива размери и тегло. Непоклатимостта в права линия, страхотната стабилност в бързи завои на магистрала, необичайно ниският шум от вятъра – всичко това допринася за факта, че дори при максимална скорост от 240 км/ч. пътниците се чувстват като със 180. Наличното пространство е просто разточително. Предните кресла са с кралски комфорт, но задните също са прекрасни.” Редакторите отбелязват за 12-цилиндровия двигател в 600SEL: „Ефективността е прекомерна, особено впечатляваща, особено в горния диапазон на скоростта, но дори 500SE разполага с богат излишък от мощност.“ Swiss Automobile Revue обобщава характеристиките на 140 по следния начин: „Новият голям Mercedes изглежда солиден като сейф. Отделено е изключително внимание и на най-малките детайли. Така че не е изненадващо, че въпреки сложността си, колата е напълно лишена от досадни фонови шумове, дори при бързо шофиране. Шумът от вятъра напълно отсъства дори при висока скорост.“

Очевидното техническо превъзходство е поставено в перспектива дори при появата на автомобили в луксозния клас от други производители. През 1994 BMW представя серията E38. В моделното сравнение на Mercedes S420 срещу BMW 740i е казано: „Докато преди високият клас от Щутгарт задаваше тона, когато става дума за окачване, сега трябва да се види изместен на второ място. За разлика от S-класата, 7-а серия е с по-твърдо усещане и предлага по-добър комфорт, но с по-добро управление. Звукът на гумите и шумът от вятъра са малко по-тихи при BMW.” През 1997 Audi представя 2,5-литров V6 TDI с директно впръскване в A8, който същият редакционен екип сравнява с BMW 725 tds (вихрово впръскване) и Mercedes S300 TD (предкамерно впръскване). Заключението от теста е: „Идеалният луксозен дизел все още се чака прекалено дълго. Това, което липсва, е BMW 7-а серия с качествата на задвижване на A8.”

Представянето на серия 140 привлича общественото внимание до степен, която е неочаквана за производителя. Götz Leyrer от Auto, Motor und Sport завършва ранния си тест с думите: „Въпреки някои слабости, това е изключителна кола. Не е грешно да се говори за най-добрата кола в света. Но остава фактът, че кулминацията бележи и края на едно развитие, ориентирано към необуздан растеж. Образцов автомобил в истинския смисъл на думата – новият 600SEL със сигурност не може и няма да бъде такъв." През 1995, няколко години след като моделната серия е пусната в продажба, изследователите на тенденциите Матиас Хоркс и Питър Виперман обобщават ситуацията по следния начин: „Обединението на запада и изтока създаде социална и политическа ситуация, в която всяка форма на представителство генерира изключително неприятни реакции – добре дошла изкупителна жертва. Вследствие на това S-класата се превърна в символ, прожекционен екран за яростен дебат на ценности, какъвто рядко е бил предизвиквани от 4-колесно превозно средство в историята. S-класата е динозавър и социален разделител. Смелият PR отдел на Зинделфинген, иначе свикнал с добре възпитани специализирани журналисти, внезапно се сблъска с гневна тълпа от критици.“ Хоркс и Виперман определят купувачите на S-класа като „Бавни и трудни хора, седящи в своите движещи се замъци.”

Техническите проблеми с S-класата водят до подигравки. Първоначално моделите не се побират във вагоните на совалката Sylt (от Niebüll до Westerland), следователно е нужно да бъдат транспортирани на камиони, полезният им товар от своя страна също е прекалено малък. Технически проблеми причиняват също:
• системата CAN bus
• компресора на климатика
• вакуумът на вратите
• различни елементи на сложното окачване и шаси

Taz описва тази S-класа като „раждане на инженерната лудост за убиване на климата“, Auto, Motor und Sport описват купето в по-късен тест като „слон“. Въпреки това, критиките често идват от Германия и биват още по-ясно изразени при появата на наследника W220, когато редакторите отправят поглед назад към W140: „Малко над 2 тона стомана и статус, който се появява през 1991 с тромава натрапчивост като бик в магазин за порцелан.” Поглеждайки назад, Бруно Сако казва в интервю: „Имаше много критики към новата по това време S-класа и то не без причина.” През юни 1991 в доклада си за икономическото състояние на Daimler, taz изтъква голямото тегло на превозните средства („тежащи до 2,2 тона и струващи до 200,000 германски марки“), но също така съобщава за пълни с поръчки тефтери. Въпреки това, от 1994 нататък продажбите в Германия намаляват значително въпреки фейслифта, проведен през същата година. През 2005 Хилмар Копер, бивш председател на надзорния съвет на DaimlerChrysler и член на борда на Deutsche Bank, изразява мнение: „Според мен дизайнът на даден продукт често отразява състоянието на една компания. Това определено важи за старата S-класа. Компанията разполагаше с прекомерен персонал, беше непродуктивна и създаваше грешни превозни средства. Компания, за която загубите бяха немислими, започна да пише на червено.”

ADAC Motorwelt тества 300SE срещу VW Golf III в брой 11/93. Директният краш тест (75% покритие, 50 км/ч.) на двете превозни средства има за цел да демонстрира съвместимост в случай на инцидент. Оценката стига до катастрофален резултат за Голфа. Редакторът Клаус Брайтер пише: „Катастрофата е като удар от бомба – но само върху VW. Снимките показват нещо неочаквано. Мерцедесът почти не се деформира, тъй като външната му структура е проектирана да бъде толкова твърда, че да издържа собственото си тегло за сметка на 4-метровата кола. Всичко, което повече или по-малко прониква в интериора, остава на мястото си – дори мокетът на пода няма гънка. Голфа, от друга страна, след Големия взрив, изглежда подобно на сблъсъка с Нисан. Натоварването просто е твърде голямо при такъв сериозен инцидент. То би могло да бъде редуцирано, ако дизайнерите на Mercedes S-Class не бяха помислили само за честите единични инциденти, но и за съвместимостта.“

Mercedes-Benz S600 Pullman е представен през септември 1995 на изложението IAA във Франкфурт. С този модел Mercedes-Benz продължава традицията да предлага представителен автомобил. Автомобилът с шофьор е дълъг 6,213 метра, което го прави един метър по-дълъг от дългата версия на S-класата. Собственото тегло на S600 Pullman е 2770 кг, максималната му скорост е ограничена до 210 км/ч, а покупната му цена през 1997 е 604 900 DM. Първите версии на Pullman са произведени през август 1996.

Автомобилите, произведени под марката Maybach, чието производство е спряно едва през 2011, са технически базирани на серия 140. През 1996 по време на сервизна кампания, са изтеглени около 70 000 S-класи по целия свят, тъй като се налага предните спирачни маркучи да бъдат оборудвани с дистанционни елементи.

W140 получава голямо медийно внимание през 1997, когато принцеса Даяна загива при автомобилна катастрофа в парижки тунел. Автомобилът, участвал в произшествието, е Mercedes-Benz S280 от 1994, регистриран на Etoile Limousine. Колата се удря в бетонен стълб при скорост около 110 км/ч. и е напълно унищожен. След употреба на 5 различни лекарства водачът Анри Пол е бил с 1,8 промила алкохол в кръвта. Трима от четиримата пътници са убити, а бодигардът Тревър Рийс-Джоунс оцелява по чудо на пътническата седалка.

Mercedes-Benz 600SEL (1993-1994)
Технически характеристики:

Двигател: 12-цилиндров V-образен (M120 E60)
Разположение: предно, надлъжно разположен
Обем: 5.987 литра
Компресия / степен на сгъстяване: 10.0:1
Клапани: по 2 на цилиндър, двувалов (DOHC)
Пълнене с гориво посредством: многоточково впръскване
Купе/шаси: стомана
Спирачки: вентилирани дискове на четирите колела, ABS
Трансмисия: 4-степенна автоматична
Предаване: задно
Тегло: 2190 кг.
Мощност: 394 к.с. при 5200 об/мин.
Въртящ момент: 580 нютонметра при 3800 об/мин.
Съотношение мощност/обем на двигателя: 65.80 к.с. на литър
Съотношение мощност/тегло: 0.17 к.с. на кг.
Ускорение от 0 до 100 км/ч. за: 6.6 сек.
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5866
Регистриран на: 07 Юли 2008, 11:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция 1:43 - Pig in a Suit

Мнениеот taiko » 09 Юли 2024, 21:03

Мечоооооооооооооооооо :love: :wub:
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8419
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Колекция 1:43 - Pig in a Suit

Мнениеот Тихомир » 10 Юли 2024, 13:06

До ден днешен поляризираща кола.
Някои не я харесват заради онези смутни времена и статуса, който придоби по нашите ширини.
Други заради размерите, "in your face" подход на Мерцедес, тоест "леко" прекалиха в опита си да задминат А8, 7-er и LS на Lexus.

Но има и една трета група, които боготворят модела. За разлика от следвашите S-класи, тази си мисля че ще поскъпне с времето. Много фенове има.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Колекция 1:43 - Pig in a Suit

Мнениеот milski » 12 Юли 2024, 23:28

На мен ми е един от най-любимите Мерцедеси.Изглежда страхотно и това е най-важното.Имам го от четири производителя и всичките ми допадат.С тези джанти е още по-красив.Честит!
Аватар
milski
 
Мнения: 1492
Регистриран на: 03 Яну 2011, 22:19

Re: Колекция 1:43 - Pig in a Suit

Мнениеот TDI Power » 19 Юли 2024, 22:44

Съгласен съм с написаното в поста преди снимките.
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 3339
Регистриран на: 21 Фев 2009, 15:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Колекция 1:43 - I'm Too Sexy

Мнениеот TheDevilTwin » 28 Юли 2024, 14:55

I'm Too Sexy

Днешният модел е задължителен за всяка колекция - точно в тази версия и цвят. Безсмъртна класика, произвеждана почти 30 години с леки изменения, оригиналният й дизайн обаче си остава най-изчистен и красив. През 1991 английската поп банда Right Said Fred увековечава точно такъв оригинален червен Spider в клипа към парчето си I'm Too Sexy.

Моделът на Minichamps се предлага в два варианта - с червена кутия от Alfa Romeo серията и в стандартна черна хоби кутия без лимитация. Ако изключим окомплектовката, разлика между двата няма. След 10-ина години дирене, най-сетне успях да докопам едно от двете издания, така че ето го в цялата му прелест.

'66 Alfa Romeo 1600 Spider Duetto (Minichamps)

ИзображениеИзображениеИзображение

Alfa Romeo Spider (Series 1)
Години на производство: 1966-1969
Държава: Италия
Произведени бройки: 13,678
Дизайн на купето: Pininfarina


Alfa Romeo Spider (серия 105/115) е 2-местен роудстър с предноразположен двигател и задно предаване, произвеждан от Alfa Romeo в периода 1966-1994 в 4 различни генерации или „серии“, всяка с модификации, вариращи от скромни до обширни.

Като наследник на Giulia Spider, Spider остава в производство почти 3 десетилетия. Първите три серии са сглобявани от Pininfarina в Grugliasco, а четвъртата – в San Giorgio Canavese. Последният Spider от тази серия е произведен през април 1993 – последната Alfa със задно предаване преди 8C Competizione от 2007.

През 2012 FCA Италия и Mazda проучват възможността за съвместна разработка на нов Spider за 2015, базиран на платформата Mazda MX-5 Miata. В крайна сметка FCA и Mazda решават да създадат модерна интерпретация на Fiat 124 Sport Spider (т.нар. Fiata – от Miata), вместо да съживят Alfa Romeo Spider.

През 1962 Alfa Romeo представя новата серия 105 Giulia, която първо допълва и след това напълно заменя Giulietta от серия 101. Спортните версии на Giulietta остават в продажба още няколко години, модернизирани с 1,6-литровия двигател на Giulia и преименувани с Giulia, докато не бъдат готови аналогични версии на новите модели.

Така базираните на Giulietta – Giulia Spider 1600 и Giulia Spider Veloce се произвеждат съответно от 1962 до 1965 и от 1963 до 1965. Alfa Romeo Spider е базиран на механиката на Giulia, включително редовите 4-цилиндрови twin cam агрегати, независима предна ос и задно окачване с цял мост, както и конструкция на шасито, включваща сравнително новите принципи със зони за деформация в предната и задната част. Следвайки еволюцията на останалите спортни версии на Giulia, Spider е задвижван от 1,6-литров двигател, по-късно получава 1750-кубиков, след това 1300 и накрая 2000. За разлика от всеки друг производен на Giulia модел, Spider e модернизиран и продължава да се предлага цели четири десетилетия, до 90-те години на миналия век.

Що се отнася до неговия предшественик Giulietta Spider, италианската фирма Pininfarina е отговорна за дизайна, производството на каросерията и окончателния монтаж. 1600 Spider е последният проект, в който участва основателят Батиста Пининфарина. Директор по дизайна на Pininfarina по това време е Франко Мартиненго.

Giulia GT Spider от 1963 е планирана за заместник на проектираната от Pininfarina Giulia Spider. Centro Stile Alfa Romeo и Bertone представят предложение за 2-местен спортен автомобил, който е разработен между 1962 и 1963. Шаси тип 105.03 е същото като на бъдещия „Duetto“ Spider. Автомобилът е проектиран от Ernesto Cattoni и реализиран от Bertone. Цялостният стил силно наподобява проектираната от Giugiaro купе версия на Giulia, но с по-късо шаси. Колата така и не влиза в серийно производство и остава прототип със сериен номер 002.

Оригиналната форма на Spider от 1966 е резултат от редица дизайнерски проучвания на Pininfarina и концептуални автомобили, демонстриращи черти от окончателния производствен дизайн. Първият е Alfa Romeo Superflow – концепция, конструирана върху шаси на пенсиониран състезателен автомобил 6C 3000 CM и показана за първи път на автомобилното изложение в Торино през 1956, проектирана от Алдо Бровароне. Въпреки че представлява аеродинамично купе с изпъкнали перки отзад, футуристична оранжерия от плексиглас и предни крила, Superflow демонстрира цялостната форма на каросерията на бъдещия Spider.

През следващите години Superflow е претворен 3 пъти в три различни концептуални автомобила, а именно – купе Superflow II, след това Spider с отворен покрив и накрая още едно купе Superflow IV. Най-значимият за историята на дизайна на Spider е вторият – Alfa Romeo Spider Super Sport, показан на изложението в Женева през 1959. При него отсъстват задните перки на Superflow и Superflow II, показвайки за първи път заоблената опашка с формата на сепия и дизайн на задните светлини на Spider. Последният предшественик на Spider е базираната на Giulietta Sprint Speciale – Alfa Romeo Giulietta SS Spider Aerodinamica, чиято премиера се състои на изложението в Торино през 1961. Формата наподобява серийния автомобил, но е със скрити фарове.

Въпреки че почти окончателният дизайн е готов през 1961, продължаващият успех на съществуващите модели и икономическите предизвикателства, пред които е изправена Италия по онова време, означават, че първите серийни Spider-и, започват да слизат от производствената линия на Pininfarina едва в края на 1965.

Spider е представен на 36-ото автомобилно изложение в Женева през март 1966, а тестовете на прес събитието заедно с Giulia Sprint GT Veloce се състоят в Гардоне Ривиера. За да избере име за Spider, Alfa Romeo обявява конкурс, предлагайки новата кола като награда. Изпратени са над 100 000 бюлетини, повечето от които от Италия. Победител е Гуидобалдо Трионфи от Бреша, който предлага името „Duetto“ (дует). Въпреки това то така и не успява да бъде официално прието поради проблеми със запазената марка: през 1965 производителят на сладкарски изделия Pavesi пуска на пазара шоколадова закуска, наречена „Duetto“. Съдът на Милано постановява, че Pavesi, след като вече е регистрирал името, има изключителни права върху него, така че колата е наречена просто Alfa Romeo Spider 1600. 1570-кубиковият двувалов двигател на Spider има 2 двукамерни карбуратора Weber със странично пълнене и развива мощност 109 к.с. Оборудването включва 5-степенна ръчна трансмисия, дискови спирачки, 15-цолови колела обути с гуми Pirelli Cinturato 155HR15 CA67. Цената при пускането му в Италия е 2 195 000 лири. В САЩ продажната цена е 3,950 долара (в сравнение с 3,991 долара за Lotus Elan и $2,607 за MGB). В Обединеното кралство цената му е близка до тази на Jaguar E-Type.

През януари 1968 във Виетри сул Маре (Салерно), Alfa Romeo представя на пресата своята линия автомобили 1750, която включва новия седан 1750 Berlina, базираното на Giulia Sprint 1750 GT Veloce купе и базираното на 1600 Spider – 1750 Spider Veloce, който заменя оригиналния Spider 1600. Всички са задвижвани от един и същ двигател – новият 1779-кубиков twin cam с мощност 118 к.с. Максималната скорост се повишава до 190 км/ч. Колата не носи емблема Spider, а само надпис „1750“ под задната емблема на Alfa Romeo. По време на производствения цикъл предните мигачи са преместени пред калниците.

Докато в Европа 1750 е снабден с 2 двойни хоризонтални карбуратора, като се започне от моделната 1969 година, моделите за северноамериканския пазар са с механично впръскване на гориво SPICA (Società Pompe Iniezione Cassani & Affini, дъщерно дружество на Alfa Romeo). Според Alfa Romeo мощността на двигателя е идентична спрямо версията с карбуратор. Модификации са направени и по окачването, спирачките, ел. инсталацията, 14-инчовите джанти с гуми 165HR14 Pirelli Cinturato CA67, въпреки че практически колата изглежда идентично. Видимите разлики се ограничават до огледалото за обратно виждане, преместено на вратата, и задните емблеми, които гласят „Alfa Romeo“ и „iniezione“ (инжекцион).

Нов Spider с по-ниска цена – Spider 1300 Junior е представен през юни 1968 заедно със състезателното купе GTA 1300 Junior. Неговият 1290-кубиков двувалов двигател е същият, използван в купето GT 1300 Junior, и развива 89 к.с. Максималната му скорост е 170 км/ч. От механична гледна точка Junior се различава от 1750 само по обема на двигателя и мощността, докато в интериора липсват някои характеристики на по-скъпия модел, а именно светлини, централна конзола. 3-лъчевият дървен волан при 1750 пък заменен от 2-лъчев с пластмасова рамка. Отвън версията Junior се отличава по черната долна предна броня и липсата на пластмасови похлупаци на фаровете.

Заради дългата си заоблена задница, Spider-ът от серия 1 е наричан „Osso di seppia“ („сепия“ на италиански) или „опашка на лодка“, за да се разграничи от „опашката на Kamm“, както е известна серия 2. В Северна Америка серия 1 понякога е наричана „лястовича опашка“ или Duetto.

Произведени са общо 6324 броя от 1600 Spider и 2680 от 1300 Junior.

През 1970 е въведена първата значителна промяна в екстериорния дизайн на 1750 Spider Veloce, след като отличителната удължена кръгла задница на оригинала е преработена към опашка на Kamm, увеличавайки багажното пространство. Множество други промени са направени както вътре, така и отвън – малко по-различна решетка, нови дръжки на вратите, по-наклонено предно стъкло, педали с горно захващане и подобрено вътрешно оборудване.

През 1971 Spider Veloce получава нов, по-голям агрегат с обем 1962 куб.см. и мощност 132 к.с., съответно името е променено от 1750 Spider Veloce на 2000 Spider Veloce. Производството на 1600 Spider е рестартирано година по-късно като Spider 1600 Junior, който е визуално идентичен с 1300.

През 1974 е представен рeдкият модел Spider-Targa, базиран на Spider. Той включва масивно задно стъкло в стил Porsche с черни повдигащи се GRP-панели на покрива. Произведени са по-малко от 2000 екземпляра и това е единственият Spider с частично фиксиран покрив. По-късно фабриката представя специфичен за модела твърд таван.

Моделите 1300 и 2000 са модифицирани съответно през 1974 и 1975, за да включват 2 малки седалки зад предните, превръщайки ги в 4-местни „две плюс две“. Моделът 1300 е спрян от производство през 1977. Също така, между 1974 и 1976 броните от неръждаема стомана са заменени от такива с черни гумени елементи, за да отговорят на все по-строгите изисквания за безопасност в Северна Америка. 2-литровият вариант с впръскване на гориво (SPICA) за американския пазар получава моделния код tipo 115.41.

От серия 2 са сглобени 4557 броя от 1300 Junior и 4848 от 1600 Junior. Произведени са 16,320 екземпляра от Spider Veloce 2000 и 22,059 от Spider Veloce 2000 Iniezione (американска версия). От 1750 Spider Veloce са направени 4027 броя.

През 1978 бившият шампион на Формула 1 Ники Лауда се присъединява към екипа на Brabham Alfa Romeo Formula 1 и за да отпразнуват това ново попълнение в състезателния отбор на Алфа, е решено Ники Лауда да бъде удостоен със специално издание Spider на негово име. Специалното издание на „Niki Lauda“ дебютира на Гран при на Лонг Бийч през 1978, а шаси #001 е управлявано на пистата от самия Ники. Създадени са общо 350 екземпляра от версията Lauda. Промените са изцяло козметични като например интериорна тапицерия, емблеми и заден спойлер.
Spider серия 3 дебютира в Северна Америка за моделната 1982 година с въвеждането на електронно горивно впръскване Bosch при 2,0-литровия агрегат, което заменя механичния инжекцион SPICA.

Дизайнът отново е променен през 1983 с въвеждането на черни гумени предни и задни брони, предна броня с вградена решетка, малък мек гумен спойлер, добавен към долната част на задната броня, както и други незначителни механични и естетични подобрения. При версията 1600 (не е предлагана в Северна Америка) отпада обозначението "Junior".

Моделът Quadrifoglio Verde („зелена четирилистна детелина“) е представен през 1986 с редица външни подобрения, включително странични прагове, огледала, нови преден и заден спойлер, от твърда гума с вграден трети стоп, монтиран върху багажника, уникални 15-цолови алуминиеви джанти и опционален твърд покрив. Интериорното оборудване включва кървавочервен мокет и сиви кожени седалки с червени шевове. QV се предлага само в три цвята – червен, сребрист и черен. Агрегатът му е 4-цилиндров с по 2 клапана на цилиндър, захранван с гориво от двойни двуцевни 40DCOM4/5 Weber карбуратора в Европа, развива мощност 128 к.с. при 5400 об/мин. и въртящ момент 178 нютонметра при 4000 об/мин. При северноамериканските модели се запазва електронният инжекцион Bosch L-Jetronic, въведен за моделната 1982 година.

Интериорът получава нова централна конзола, долни панели на арматурното табло, за да отговари на разпоредбите на САЩ, и един монопод с електронни измервателни уреди. За северноамериканския пазар е предлагана версията Graduate, която отбелязва появата на модела във филма от 1967 – The Graduate, с участието на Дъстин Хофман.

Graduate е замислен като по-евтин базов модел със същия двигател и трансмисия като Quadrifoglio и Veloce, но със стоманени джанти, ръчни стъкла, винилови седалки и винилов покрив. Климатикът и монтираното от дилъра радио са единствените опции. Graduate се появява в Северна Америка през 1985 и остава в производство до 1990.

От 1986 до 1989 са направени незначителни промени, включително нови външни цветове, добавяне на централна стоп лампа с висок монтаж (CHMSL) в средата на 1986 за моделите в Северна Америка, премахване на кафявия мокет и нови лостове за мигачи.

Серия 4 е пусната на пазара през 1990 с електронно горивно впръскване Bosch Motronic, широки пластмасови брони в цвета на купето, климатик, задни светлини по цялата ширина, бордова диагностика и опционална автоматична трансмисия – като същевременно са елиминирани критикуваните преден спойлер под бронята и капак на багажника от предишни серии.

В Северна Америка серия 4 стартира от 1991 година, а моделите от 1990 продължават серия 3, но са оборудвани с горивно впръскване Motronic. Серия 4 за Северна Америка разполага със сервоусилвател на волана, по-големи подпори за коленете и въздушна възглавница от страната на водача. Налични са две конфигурации – Spider и Spider Veloce. Veloce заменя кожените седалки с винила на базовия модел, 15-цоловите алуминиеви джанти са с един размер по-големи от стандартните стоманени с капачки, а климатикът и платненият покрив са стандартни.
Производството на оригиналния Spider приключва през 1993, а изцяло новата Alfa Spider е представена година по-късно.

За френския пазар е пуснато номерираното издание Beauté. Произведени са 120 броя в бяло и тъмносиньо – със син покрив, сини брони и долна странична част, бели джанти и бели кожени седалки.

Лимитираната серия Spider Commemorative Edition (CE) е предназначена за Северна Америка от моделната 1994. Всяка 190-те бройки има табелка с малък номер на таблото. Монтирани са специални значки „CE“ отпред и отзад под емблемата „Spider Veloce“, златни централни капачки на 15-цоловите джанти и дървен интериорен фурнир. Всеки идва с кожено портфолио, номериран ключодържател, а документацията следва VIN-номера от 008276 до 008460.

В Европа тази версия е предлагана с 1,6-литров двигател, използван в серия 3, оборудван с карбуратори Weber 40DCOM4/5.

Производството на първото поколение Alfa Romeo Spider обхваща периода от 1966 до 1993 и възлиза на 124,104 броя.

1970 – 2,539
1971 – 3,735
1972 – 4,121
1973 – 4,848
1974 – 5,107
1975 – 5,189
1976 – 4,338
1977 – 4,183
1978 – 3,868
1979 – 4,129
1980 – 5,584
1981 – 1,653
1982 – 1,923
1983 – 5,365
1984 – 6,587
1985 – 5,590
1986 – 7,215
1987 – 4,339
1988 – 4,090
1989 – 3,950
1990 – 7,106
1991 – 9,073
1992 – 3,640
1993 – 1,956

Alfa Romeo 1600 Spider Duetto (1966-1967)
Технически характеристики:

Двигател: 4-цилиндров редови (AR 00536)
Разположение: предно, надлъжно разположен
Обем: 1.570 литра
Компресия: 9.0:1
Клапани: по 2 на цилиндър, двувалов (DOHC)
Пълнене с гориво посредством: 2 карбуратора Weber 40 DCOE 27
Купе/шаси: стомана
Спирачки: дискови на четирите колела
Трансмисия: 5-степенна ръчна
Предаване: задно
Тегло: 996 кг.
Мощност: 109 к.с. при 6000 об/мин.
Въртящ момент: 139 нютонметра при 2800 об/мин.
Съотношение мощност/обем на двигателя: 69.42 к.с. на литър
Съотношение мощност/тегло: 0.10 к.с. на кг.
Ускорение от 0 до 100 км/ч. за: 11.3 сек.
Аватар
TheDevilTwin
Japanese Power фен
Japanese Power фен
 
Мнения: 5866
Регистриран на: 07 Юли 2008, 11:58
Местоположение: гр. София
Име: Иво Захариев
Колекционирам: 1:64 Hot Wheels & Matchbox; 1:43 класически модели

Re: Колекция 1:43 - I'm Too Sexy

Мнениеот taiko » 28 Юли 2024, 17:59

Бръкна в раната. Много я искам тази алфа, на МЧ и в червено. Имам я белезникава на някаква журналка, ама чемпса си е друго.
Последна промяна taiko на 30 Юли 2024, 09:05, променена общо 1 път
ИСТОРИЯТА НА BMW В 1/43
ПРОДАВАМ 1/43



ПАИИСЕЕЕЕ, ГАЗИИИИИМ :)
Аватар
taiko
BMW фен
BMW фен
 
Мнения: 8419
Регистриран на: 07 Фев 2009, 08:39
Местоположение: София
Име: Доц. К. Младенов, дм
Колекционирам: колички

Re: Колекция 1:43 - I'm Too Sexy

Мнениеот Тихомир » 29 Юли 2024, 08:40

Не знам за песента, но колата винаги ще се помни с филма The Graduate, където е използвана от героя на Дъстин Хофман.

Изклчително красив дизайн, на същото мнения съм, че Серия 1 е с най-изящни форми.
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7398
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

ПредишнаСледваща

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта