The Japanese Ferrari Part 3Продължавам с още един мъчен за набавяне модел, което се дължи на 2 основни фактора - победител в своя клас на Льо Ман и Keiichi Tsuchiya. Всичко, що е докоснато от "краля на дрифта", държи цена и се търси като топъл хляб. Аз пък държех на него, тъй като отдавна имам
McLaren F1 GTR #59 на Ueno Clinic Tokyo, победител в Льо Ман '95.
Единствената алтернатива на модела е True Scale, която е по-нова и по-детайлна като изработка, но не съм попадал на обява за продажба в последните години. Това Ebbro пропътува разстоянието Япония - България за 2 седмици, а продавачът заслужи моите адмирации след като ми писа, за да ме информира, че прозрачният похлупак на кейса има почти невидима деруга, съответно преди да го изпрати, иска да знае дали това ме притеснява.
'95 Honda NSX GT2 24h Le Mans Class Winner (Ebbro)
Honda NSX GT2
Години на производство: 1994
Държава: Япония
Произведени бройки: 1
Дизайн на купето: Ken Okuyuma / Shigeru UeharaTeam Kunimitsu е отбор, основан през 1992 от Kunimitsu Takahashi. От 1994 отборът участва в японския шампионат Super GT (известен като All-Japan GT Championship).
В ранните си години отборът се състезава в японския шампионат за туристически автомобили, а през 1995 печели „24-те часа на Льо Ман“ в клас GT2. През 1996 Team Kunimitsu става първият отбор, който участва с автомобил на Honda в JGTC/Super GT, и впоследствие става част от заводската програма на марката в шампионата от самото й начало през 1997, след като постига голяма част от успехите си.
В годината на основаването си отборът участва в японския шампионат за туристически автомобили (JTC) в партньорство с отбора Taisan, карайки Nissan Skyline R32 GT-R от Група A. Пилотиран от основателя на отбора Kunimitsu Takahashi заедно с Keiichi Tsuchiya и двамата записват 4 подиума в клас JTC-1 през сезон 1992, преди да вземат обща победа на Autopolis през следващия сезон.
През 1994 отборът започва участието си в All-Japan GT Championship (JGTC) с Porsche 911 RSR Turbo в клас GT1, освен това се състезава самостоятелно в новата Super Touring ера на Japanese Touring Car Championship (JTCC) с Honda Civic Ferio. През този сезон в JGTC Takahashi и Tsuchiya постигат победа в Sportsland Sugo, както и още един подиум в следващото състезание, докато в JTCC Tsuchiya записва 4 точки, благодарение на 2 четвърти места. Отборът продължава с Porsche в JGTC за 1995, отбелязвайки подиум на Fuji Speedway, но сезон 1995 е последният за отбора в JTCC – сезон, който им носи 2 точки и най-добър резултат от 6-о място.
Между 1994 и 1996 отборът взима участие в няколко надпревари за издръжливост, включително „24-те часа на Льо Ман“ – с Honda NSX GT2, управлявана от Takahashi, Tsuchiya и Akira Iida. На Льо Ман през 1995 отборът печели победа в клас GT2 и завършва 8-ми в крайното класиране след като Такахаши, Цучия и Ийда завъртат 275 обиколки предимно на мокри условия, отбелязвайки първата победа на Honda в надпреварата. През 1995 отборът записва още една победа в своя клас на „1000 км на Сузука“ и печели „24-те часа на Токачи“. Отборът се завръща в Льо Ман през 1996, заемайки 3-о място в клас GT2.
За сезон 1996 в JGTC отборът кара с Honda NSX GT2 в преименувания клас GT500, превръщайки се в първия отбор в шампионата, който участва с превозно средство на Honda, макар и без пълна заводска подкрепа. Предвидена за клас GT2, колата има дефицит на мощност спрямо машините от GT500 и GT1, но отборът все пак отбелязва 3 точки и най-добър резултат 7-о място.
През 1997 Honda влиза в JGTC с пълна фабрична поддръжка и NSX, директно конструиран според правилата на GT500, а Team Kunimitsu е един от двата отбора, които карат автомобила през този сезон. Отборът получава и нов основен спонсор под формата на автомобилното осветление Raybrig, техен спонсор от 1995 насам. Raybrig NSX, управляван от Takahashi и Iida, бележи първите 2 подиума за Honda в JGTC в последните две състезания за сезона, като взима също полпозишън в последния кръг. През 1998 отборът отбелязва първата си победа в цветовете на Raybrig, след като печели от пол на Mine Circuit и взима 3 пол позиции през целия сезон. 1999 е последната година, в която основателят на отбора Кунимицу Такахаши се състезава като пилот; той и Iida печелят състезанието Golden Week на Fuji Speedway с повече от 40 секунди, с което допринасят за последната победа в продължилата 4 десетилетия състезателна кариера на Takahashi, който на възраст 59 години става най-възрастният победител в историята на шампионата. Това също така е 6-та (седма, ако броим състезанията извън шампионата) поредна победа за Honda, поставяйки рекорд за поредни победи при конструкторите.
Имайки предвид успешната програма на Honda във Формула 1 в началото на 90-те, първоначално компанията не се състезава с NSX. Серийните NSX-и украсяват за първи път състезателната писта през 1994 и оттогава бележат редица успехи по целия свят, най-вече в японския GT шампионат, където Honda NSX печели титлата през 2000.
Когато компанията решава да постави начало на състезателната програма на NSX, Honda възлага на известния конструктор на шасита Джон Томпсън от „Thompson Composites“ да изгради състезателното шаси (както в GT1, така и в GT2 форма) от смес, комбинираща въглеродни влакна и алуминий. Тази кола, GT2 шаси номер 1, е подготвена за свръхуспешните братя Кремер и се състезава в немския GT шампионат през 1994, където заема 5 полпозишъна, 3 победи и завършва 2-ра в общото класиране на шампионата. Същото шаси участва в Льо Ман през 1994, пилотирано от Armin Hahne и бившите победители в Льо Ман Christophe Bouchot и Bertrand Gachot, и завършва 14-о в общото класиране, и на 5-а позиция в клас GT2. На Льо Ман през 1995 колата е пилотирана от опитния японски състезател Кунимицу Такахаши и е единственият NSX GT2, редом до два NSX GT1, снабдени с турбокомпресор.
Въпреки че стартира състезанието от питовете заради проблеми в последния момент и вследствие на това изостава с 6 обиколки, японското трио Кейичи Цучия, Акира Иида и Кунимицу Такахаши кара на пълна газ, за да стопи преднината и завършва начело в клас GT2 и на 8-ма позиция в общото класиране пред многобройните Корвети и обичайната група от Поршета. NSX GT2 е с 2 обиколки пред Jelinski Agusta Callaway (3-и в клас GT2) и единствения неотпаднал NSX GT1 със състезателен номер 46.
След състезанието колата остава в шоурума на Honda до 2000 година. С финансовата подкрепа на Honda Германия е решено колата да участва в немски шампионати за издръжливост. След това уважаваният Altschach Motorsport от Австрия (с подкрепа от завода) актуализира автомобила до най-новите спецификации с нов двигател, скоростна кутия и аеродинамичен пакет, показан за сезон 2001. Най-добрият резултат, постигнат през 2001, е на A1-Ring в Австрия, където управлявана от Франк Щиплер и Карл Вендлингер, колата завършва на първа позиция и 2-ра в общото класиране. За сезон 2002 колата е напълно ревизирана и подобрена благодарение на 6-степенна секвенциална скоростна кутия Hewland, 120-литров резервоар за гориво за дълги разстояния и нови пружини Eibach с амортисьори Dynamics. Автомобилът е успешно състезаван през последните 2 сезона, често управляван от оригиналния пилот Армин Хане и остава много конкурентен. В действителност NSX-ът отговаря на изискванията за редица шампионати с минимални модификации – FIA GT в клас NGT или ALMS в клас GT.
По време на Motorcars на 2. декември 2002 аукционната къща Christies обявява на търг състезателно шаси #001, победител в Льо Ман 1995, с прогнозна цена между $120,000 и $170,000 USD. Търгът завършва с продажба за 115,250 GBP или $198,470 USD.
Технически характеристики:Двигател: 6-цилиндров V-образен (RX306) под ъгъл 90 градуса
Разположение: средно, напречно разположен
Обем: 2.977 литра
Компресия: 12.1:1
Клапани: по 4 на цилиндър, двувалов (DOHC)
Пълнене с гориво посредством: електронно горивно впръскване
Купе/шаси: алуминий
Спирачки: вентилирани дискове AP Racing
Трансмисия: 5-степенна секвенциална Hewland
Предаване: задно
Тегло: 1043 кг.
Мощност: 380 к.с. при 8000 об/мин.
Съотношение мощност/обем на двигателя: 127.64 к.с. на литър
Съотношение мощност/тегло: 0.36 к.с. на кг.