Прототипи и състезателни автомобили - Toyota new7

Включва единствено мащаб 1:43.

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Toyota 7

Мнениеот Тихомир » 10 Яну 2025, 16:26

Страхотна ретро машина!
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7399
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Toyota new7

Мнениеот stoicho110 » 12 Яну 2025, 15:10

Разработката на новата Toyota 7 започва през май 1968 г. веднага след Голямата награда на Япония. Новата Toyota 7 е наричана вътрешно като 474S , докато материалите в пресата я споменават като New 7 . Първото шаси 474S е завършено през март 1968 г. и започва тестването с монтиран 5,8-литров V8 двигател на Chevrolet с малък блок.
Алуминиевото монококово шаси е изхвърлено в полза на шаси с пространствена рамка от стоманени тръби, подобно на Nissan R381. Каросерията е напълно преработена, първоначално като каросерия със затворен кокпит. Но поради проблеми с видимостта и теглото, Toyota изхвърли 474S със затворен кокпит в полза на ново тяло с отворен кокпит, оформено подобно на голям широк клин за увеличена предна притискаща сила. В задната част на автомобила изпускателните тръби са поставени в каросерията, докато всмукателният улов е монтиран над ролбара. Daihatsu Motor Corporation вече е включена в проекта, като е предоставила своя аеродинамичен тунел на Toyota и Yamaha, за да разработят преработеното тяло с отворен кокпит.
Новият петлитров V8 двигател на Toyota, 79E, беше завършен и инсталиран на 23 април. Дизайнът на 79E е извлечен от Ford Cosworth DFV и е в състояние да произведе 395 kW (530 к.с.; 537 к.с.) при 7600 rpm и 519,75 Nm въртящ момент при 5600 rpm. Това сега означаваше, че имат двигател, който може да съответства на двигателя Nissan GRX-I V12, който все още е в процес на разработка.
Затвореният кокпит 474S взе първата си победа в Suzuka 500 km през 1969 г. на 6 април, когато Minoru Kawai взе първата си победа с Team Toyota. Два месеца след завършването на каросерията с отворен кокпит, ревизираният 474S направи своя дебют на Fuji 1000 km, където екипът на Fushida и Otsubo спечели третата поредна победа на Toyota в събитието. На 10 август Фушида спечели състезанието NET Speed ​​Cup Race във Фуджи.

Основното събитие на новата Toyota 7 за годината беше Голямата награда на Япония през 1969 г. , проведена на 10 октомври. Toyota включи пет 474S за събитието и тъй като дистанцията на състезанието беше удължена до 720 км, отборите вече можеха да регистрират двама пилоти за една кола. Кавай караше сам в номер 3 Тойота със светлосиня ивица. Бившият пилот на Daihatsu, Хироюки Кукидоме, се присъедини към Хосоя в кола №2 (червена), Фушида беше партниран от новодошлия Харукуни Такахаши в кола №5 (тъмно синя), Кание беше партньор на Кийоши Мисаки в №6 (жълта), а Вик Елфорд беше нает да шофира номер 7 (зелено), към който се присъединява Тошиаки Такахаши. Nissan пристигна с техните ревизирани R382 , които сега имат новия шестлитров GRX-III V12 двигател, а Taki Racing Organisation си партнира с Porsche, за да пуснат новите 917 и 908 .
Кавай, който се класира пети за състезанието, водеше първите две обиколки на състезанието и в крайна сметка завърши трети, само една обиколка зад R382 на победителя в състезанието Мотохару Куросава и втория Мото Китано. Елфорд завърши четвърти, докато автомобилът Kukidome/Hosoya завърши пети. Междувременно проблеми с гумите оставиха колата Kanie/Misaki на 13-то място (26 обиколки по-малко), а Fushida се оттегли и се оттегли след повреда на окачването в обиколка 5. Въпреки че Toyota успя да надмине новото Porsche 917 от Taki Racing, Nissans отново се оказаха твърде обезсърчителни, благодарение на късното въвеждане на двигателя GRX-III.

Toyota 7 е постигнала много победи в състезания за издръжливост и е спечелила много местни състезания за спринт, но не е спечелила Голямата награда на Япония или "Japan Can-Am", считани за двете най-големи състезания в календара по това време. Това се промени на 23 ноември 1969 г., при второто провеждане на състезанието с покана за Световната купа на предизвикателствата Fuji 200 Mile. За това състезание 474S беше модифициран с добавянето на заден спойлер, който беше забранен за използване в Гран При на Япония.
Минору Кавай, управляващ бяло-синята Toyota 474S номер 8, спечели състезанието пред Ford G7A на Джон Кенън , крайъгълен камък за проекта Toyota 7. Бяха включени още две Toyota 474S, но Kukidome (#6) се оттегли след 46 обиколки, а Hosoya (#7) се оттегли след 35 обиколки. В допълнение, модифициран McLaren M12 с двигателя Toyota 79E беше въведен като автомобил за изследвания и разработки за Fushida, който се оттегли след 21 обиколки.
Конструирани са дванадесет шасита 474S и единственият оцелял е печелившият в Япония Can-Am автомобил на Kawai, който е реставриран през 2007 г.

Toyota 7 1969 Japan GP - Ebbro
Toyota 7 Japan Can Am 1969 - Ebbro

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
stoicho110
 
Мнения: 986
Регистриран на: 16 Юли 2013, 09:33
Местоположение: Чирпан
Име: Стойчо Киров
Колекционирам: Състезатели в мащаб 1:43

Re: Прототипи и състезателни автомобили - Toyota new7

Мнениеот Тихомир » 13 Яну 2025, 09:45

Чудесни са двете 7-ци
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 7399
Регистриран на: 12 Авг 2008, 18:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Предишна

Назад към Мащаб 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта