За първи път видях тази кола от картинката на дъвка Турбо, след това на модел Бураго Италия 1:24. Някъде средата на 90-те е било. За Ферари и Ламборгини знаех, но Бугати? Какво пък ще да е това, колата беше абсолютен шок за детската ми психика. Някъде там ми се зароди интереса към марката Бугати защото ми се стори по-екзотична от Ламборгини, Порше и Ферари.
Човекът зад EB110 е Романо Артиоли, който купува правата за марката през 1987 и се заема да я възроди, но вече в нов дом, невероятната фабрика в Кампоглиано, Италия проектирана от архитекта Джиампаоло Бенедини. През 1991 на бял свят се появява EB110 GT - произведение на изкуството с 3.5 литров V12 двигател с 4 турбокомпресор, мощност 553 к.с и задвижване на четирите колела. За откриването са поканени 1700 гости на гала вечер в Париж. Няколко дни по-късно на 15 септември 1991 в Мюлуз, Франция е чествана 110 годишнина от рождението на Етторе Бугати като е показана новата кола на марката - EB110 (Ettore Bugatti 110).
Бизнес начинанието приключва с фалит през 1995 и едва 134 произведени броя. Впоследвие Dauer купуват машините за производство и останалите части и предлагат подобрена версия на колата. Има доста информация в мрежата, където се спекулира че има външна намеса за фалита на Bugatti S.p.A. Истината е някъде там...
Моделът на Revell е бижу в мащаб. Жалко, че хобито не тръгна в посока пластмасовите модели в 1:43. Страхотен материал е за детайли и отваряеми елементи.
Bugatti EB110 GT Revell 1:43






























