taiko написа:Що пък не, кво толкова. И двете са дървении, другото е еснафлък.
Не мисля, че е еснафлък да търсиш здравина и craftsmanship. Като изключим слепите фарове от метал, друга дървения в тези модели няма. Ранните до към 30-40-ти брой са груби, но са от началото на 90-те. Всичките се преправят доста успешно с bare metal foil или хром маркер, а дори и фаровете подлежат на дерайлировка, стига да му се занимава на човек. Моделите след средата на 90-те и началото на новия век са си чудесни откъм детайлност. Вече имам доста и за това си позволявам да сравнявам.Милион пъти сум казвал по българските форуми и групи, тези трябва да се разглеждат на живо, за да оцениш какво държиш в ръката. На снимка изглеждат като Бураго, на живо не е точно така. Покрай моята страст вече успях да "заразя" още трима колеги, които започнаха го събират точно след като разгледаха моите на живо. Като при мен им е трудно, защото един хубав модел започва от 50-60 лв, но може да стигне и 300 ако е рядък, но от време на време набавят по бройка. Аз като видя нещо изгодно директно го купувам и после им предлагам.
Искам да покажа какво може да се получи на базата на Brooklin, но тук говорим вече за много часове ръчна доработка и майсторлък. За сравнение моята заводска бройка.



За финал, тези не са за всеки. Тематиката им е специфична, аз им се кефя. Радвамсе , че има доста приятелски настроена и знаеща колекционерска общност от около 400-500 човека в световен мащаб. Дори си купувам модели от напълно непознати за стотици левове, но хората са точни и на първо място колекционери и ми ги пращат, нищо че живея в тъмната страна на света. Единственото неприятно нещо, че повечето такива колекционери вече са в пенсионна възраст, един по един си отиват и не виждам свежа кръв. Трудно и ще дойде свежа кръв защото колите от 30-те до 60-те години не са толкова интересни на поколението Z.
























































