Първо малко преглед на захващането на активните покриви при моделите на Minichamps и Norev.
Opel Tigra TwinTop (Minichamps)
Принципът е същия като Мерцедеса - само средната кора се прибира (плъзга) леко навътре към седалките, за да излезе покрива, а не се повдига като при SL-а, изцяло пластмасов механизъм, не е никак трудно да бъдат счупени страничните кори, аз самият имах късмет, че извадих едната на Опела случайно и не я счупих преди време.
Mercedes SL500 (R230) (Norev)
Механизмът е по-сложен, по-труден за чупене понеже има метални части, но и по-труден за поправяне.
Като цяло, Norev имат доста опит с този тип модели, сещам се за 15-ина техни такива, докато на шампионите са ми известни само 3. Minichamps имат да учат в това отношение, неслучайно не са вадили скоро модел с активен покрив.
Проблемът
Той е, че липсват две от корите, които покриват багажното отделение в режим "кабрио".
Решението (Първа част)
Двете кори са симетрично разположени спрямо голямата централна кора, която е захваната към металната отливка. Липсващите обаче са захванати към багажника. Предположението ми е, че едната се е счупила - парченце от нея е останало захванато (2). Другата според мен е била нарочно извадена (за симетрия
), което обаче е довело до това, че единият от двата държача на въпросния нарочно изваден елемент се е счупил (1).Както се вижда от снимката, двата елемента са вече изработени от пластмаса и пасват идеално. Имат много дребни разлики във формата си един спрямо друг, но това беше целенасочено - за да пасват по-добре в "дупките".
Остана по-пипкавата работа с изработване на нов държач на мястото на счупения и естествено изработване на допълнителните части за захващане на двата елемента към багажника. След което следва ревю и сравнение на R230 Minichamps vs. Norev в раздела 1:43.


