Тези мулета, за които говориш никой не ги е виждал дори на снимка, пък едва ли някой ги е направил на моделче. Единствения оцелял и известен прототип е този, който е бил личния автомобил на Енцо Ферари (този на снимките горе). Тази кола е жива и днес и се съхранява в музея на Ферари. Нея всеки я знае как изглежда, а и няколко компании са я направили на моделче в различни мащаби.
Понеже във форума колегата Мартин се развихри с неговата колекция на Хонда реших да покажа двата най-редки модели на легендарния NSX в мащаба:





Това е дилърско моделче, който се е предлагало само в шоурумите на Хонда в Япония. Произведено е ръчно в лимитирана серия, и се е предлагало в няколко цвята (за сега ми е известно само за червен и сив метали). Купето е направено от смола, стъклата са вакуумна формовка, а шасито е бял метал. Всичките модели са изработени от майстора моделиер Комори Ясухиро, като в книжката към модела има написана кратка история за него. Моделите са с много интересен сертификат, като на него е написана датата, когато е бил завършен модела, цвета на купето и салона, и номера на "рамата". Това с номера на рамата не мога да го разбера дали е поредния номер, защото в цифрите на три от моделите, на които имам снимки няма никаква логика в тях. В
този източник се твърди, че от червения модел са били произведени 1000 бройки, но дали е така не е много ясно. Преди 20 години цената на това моделче е била около 150$. Днес то струва над 400$ и е абсолютна магия ако човек успее да се сдобие с такова. Това е може би най-скъпия и рядък модел на NSX в мащаба. Почвам да пестя от банички в името на червената колекция.

Следващото рядко изкушение е версията NSX Zanardi на EBBRO. За този модел се говори, че е произведен само в тираж от 50 бройки и бил предназначен за подарък на този, който си купи истинската кола. От EBBRO не дават конкретна информация за това, защото има съмнение, че са произведени повече бройки. Повечето колекционери на Хонда са тотално полудяли по този модел и се водят много големи дебати за това дали са станали собственици на оригинален и менте модел. Версията Zanardi на EBBRO освен че е със специална подставка подписана лично от Алекс Занарди е и с различна решетка над двигателя, което го прави по-специален от другите модели. Цената на този модел днес е голяма спекупа, като някои търговци се усмеляват да искат и 1600$ за това моделче. Въпреки това то може да бъде намерено и на доста по-ниска цена, но в никакъв случай за 100$.

Колекционери в мрежата споделят, че са издирвали това моделче близо 8 години.

