Няколко любими птички... Special Perfomance

Военни модели, диорами, жп, авио, строителни, кораби, RC и други модели на транспортни средства.

Няколко любими птички... Special Perfomance

Мнениеот Тихомир » 25 Сеп 2021, 23:07

От дете съм фен на авиацията, обичам да чета както за цивилни, така и за военни разработки. Покрай модели на друг колега се докоснах до няколко 1:500 на Херпа и съм впечатлен от изработката. Още една бездънна каца за пълнене се отвори. :D

Herpa Antonov an 225 Mriya & RKK Energya Buran 1:500

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна Тихомир на 22 Окт 2021, 09:13, променена общо 6 пъти
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6689
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Няколко любими птички... Антонов 225

Мнениеот TDI Power » 28 Сеп 2021, 18:10

Не знам дали ги ползват още за нещо тези АН-ове този и по-малкия "Руслан" или са само за демонстрационни полети от време на време, но добър избор за начало на самолетна тема, с най-големия от всички. Не съм запознат с производителите при авиационните модели, знам че и Schabak имаха някакви след като спряха да правят автомобилни модели.
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2731
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Няколко любими птички... Антонов 225

Мнениеот Тихомир » 28 Сеп 2021, 23:06

TDI Power написа:Не знам дали ги ползват още за нещо тези АН- ове този и по-малкия "Руслан" или са само за демонстрационни полети от време на време, но добър избор за начало на самолетна тема, с най-големия от всички. Не съм запознат с производителите при авиационните модели, знам че и Schabak имаха някакви след като спряха да правят автомобилни модели.


Единственият летящ 225 се ползва, при това доста активно от специализирана карго авиолиния - Антонов Еърлйанс.
Където има нужда от транспорт на голям извънгабаритен товар, при това бързо, се използва тоз гигант. Примерно генератори, метро влакчета итн... https://www.youtube.com/watch?v=7cX0KrOpcXA. Преди години е кацал и в България. Има втори екземпляр, който е завършен на 70-80%, даже щяха да го завършват, но май така и ще си остане.

Самолетът вече е на преклонна възраст. 36 години не са малко за един самолет. Вероятно ще се използва поне още 10-15-20 години.

Относно качеството, много е добро за размера. Има и мащаб 1:200, който ми идва скъп и голям. Моделите на Шабак са в 1:600, доста по-груби като изработка, но пък са правени в Германия.

А сега, ето на какво се вози в момента американския президент. Самолетът е сред най-разпознаваемите, цветовата схема е разработена от гениалният индустриален дизайнер Реймънд Лоуи, първоначално е ползвана на президентските Боинг 707. Call sign-ът "Air Force One" е измислен през 1953, след дублиране в номерата на два полета. Самолетът на Дуайт Айзнхауер навлиза във въздушното простраство на друг , който носел същия номер.Всъщност, "Air Force One" носи всеки самолет превозващ действащия президент. Има и "Air Force Two" за вицепрезидента, както и "Marine One" - хеликоптер. Президентския самолет е базиран на 747-200, носи наименованието VC-25 и е летящ команден пункт при необходимост. Създадени са 2 броя.

Предстои подмяна с 747-8.


Herpa Boeing VC-25 Air Force One 1:500

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6689
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Няколко любими птички... Boeing VC-25

Мнениеот Тихомир » 08 Окт 2021, 20:10

Следва най-красивият пътнически самолет за мен. Конкорд е синоним на финес, скорост и инженерен гений. Разбира се трябваше да имам не един, а два Конкорд-а. Всъщност щяха да са 3, играех и за култовия с окраска на Pepsi, но отиде над бюджета ми.

Air France и British Airways са ползвали Конкорд, но американската компания Braniff също има полети. Интересен е и случая със Сингапурските авиолинии, които поставят своята ливрея от лявата страна машината с номер G-BOAD. Iran Air са поръчали 2 броя с опция за още един, като дори са правили няколко чар
ртърни полети

Наскоро разбрах, че отново има планове за създаването на свръхзвуков пътнически самолет... очаквам с интерес развитието на проекта.

Търся си и Туполев 144, просто трябва да стои редом до френско/британския си събрат по скорост.

Herpa Aérospatiale/BAC Concorde 1:500

[Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
joking emojis
Последна промяна Тихомир на 09 Окт 2021, 09:34, променена общо 2 пъти
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6689
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Няколко любими птички... Concorde

Мнениеот chevyimpala » 08 Окт 2021, 21:21

Дотук добре... събрал си 50% от свръхзвуковите пътнически и 50% от шестмоторните :D
chevyimpala
 
Мнения: 1751
Регистриран на: 30 Окт 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Няколко любими птички... Concorde

Мнениеот Тихомир » 09 Окт 2021, 09:25

chevyimpala написа:Дотук добре... събрал си 50% от свръхзвуковите пътнически и 50% от шестмоторните :D


Пусти финанси, пусто хоби, всичко над 40 лв ми се струва скъпо, Ту 144 е ново издание и си му искат повечко, но ще го взема все някога.

За 6 моторен реактивен се сещам само за Stratolaunch, но има с 8 двигателя, но е военен - B52.

Продължавам с темата за 747, този път с 747-300. При тази версия, вторият етаж е увеличен със 7.11 метра сравнен с 747-200. Стълбата вече е права, а не вита за качване на втория етаж, освен двигателите от Pratt-Whitney/Rolls Royce е добавен трети - General Electric CF6-80C2B1 .

747-300 лети за първи път през 1982, като цяло се води междинен модел, направени са само 81 бройки, към юли 2019 има само 2 останали в употреба.
Моделът е на самолет на вече несъществуващата Ansett Australia, авиокомпанията е притежавала 3 броя от 747-300.

Herpa Boeing 747-300 1:500

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6689
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Няколко любими птички... Антонов 225

Мнениеот WeltherrschafT » 10 Окт 2021, 20:28

Тихомир написа:"Air Force One" носи всеки самолет превозващ действащия президент. Има и "Air Force Two" за вицепрезидента]

Има и друг - Ed Force One, Boeing 747-400 и Boeing 757-200s са пилотирани лично от Брус Дикинсън по време на турнетата им преди
5-6 години. Не знам дали Херпа ги правят. Много ми е любима авио тематиката в хобито, но главно военни самолети и в по-голям мащаб.
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2610
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Няколко любими птички... 747-300

Мнениеот Тихомир » 12 Окт 2021, 22:40

Ed Force One го има в 1:500 и 1:200 на Херпа. Вероятно ще го взема защото съм фен на 747.
747-400 е следващата еволюция на култовия пътнически самолет. На външен вид, разликата е само в крилата, но промените са доста. Кокпита вече е с екрани, автоматиката се е повишила и няма нужда от борден инженер.

От 747-400 са произведени 694 броя, избрах си самолет на British Airways защото точно на техен 747-400 съм се возил два пъти. Опашката е в този вид заради брандирането "World Images" в края на 90-те. Направени са около 50 различни версии, използвани само няколко години.

Herpa Boeing 747-400 1:500

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
imghost
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6689
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Няколко любими птички... 747-400

Мнениеот TDI Power » 13 Окт 2021, 18:18

Винаги съм имал някакво страхопочитание към 747. Почти никоя компания вече не го използва, но за мен си остава най-великия пътнически лайнер. Много ми харесва подборът на всички представени модели.
Аватар
TDI Power
Фен на мащаб 1:43
Фен на мащаб 1:43
 
Мнения: 2731
Регистриран на: 21 Фев 2009, 16:46
Местоположение: София/Ямбол
Име: Христо Христов
Колекционирам: 1:43, 1:50

Re: Няколко любими птички... 747-400

Мнениеот Тихомир » 21 Окт 2021, 20:33

Септември 1968, от завода на Боинг излиза самолет, който ще придобие легендарен статут. Първият произведен 747 е над 2 пъти по-голям от конкурентите. По-дълъг е от първия полет на братя Райт. Самолетът е със сериен номер RA001 и осъществява първия си полет на 9 февруари 1969, откривайки нова ера при въздушния превоз.

Широкият фюзелаж позволява да се превозват повече пътници за по-малко пари сравнено с другите самолети от периода. Също така 747 лети на по-голямо разстояние, позволявайки свързването на градове директно. За първи път в историята на авиация дългите полети стават достъпни за масите. 747 е важен и за района на Сиатъл и градчето Еверет, действайки като катализатор за икономически растеж.

От самото началото на програмата Боинг среща инженерни проблеми, а също така слаби продажби, които почти довеждат компанията до фалит. Програмата стартира в средата на 60-те, след разговор между президента на Боинг William Allen и президента на Пан-Ам Juan Trippe. Поръчката на Пан-Ам е за 25 самолета на стойност 20 милиона долара всеки. В разгара на развойната дейност по създаването работят към 20 хиляди човека.

747 започва търговски полети с Пан-Ам на 22 януари 1970, първият полет е насрочен за предния ден със самолет с име Clipper Victor, но поради технически причини полетът се измества и самолетът е сменен. Извършен е с машината с име Clipper Young America, с 335 пътника и 20 члена екипаж от JFK, Ню Йорк до Хийтроу, Лондон.

Въпреки трудното начало, нещата се развиват благополучно, от всички версии на 747 са доставени над 1500 броя. 747 получава прякора „Кралица на небесата“. Успехът на 747 дърпа напред и целия регион, който днес е синоним на водещ що се касае за авиоиндустрията.

Самолетите от семейството 747 са превозили над 5.6 милиарда души, използвани от десетки авиокомпании в целия свят в продължение на повече от 50 години. 747 No. 1 никога не напуска дома. Служи вярно на компания до 1993, използван е за програмите по разработването на 757 и 777. С него са извършени около 12 хиляди полети.

Въпреки значимостта на машината, пенсионирането не се отразява добре на RA001. Самолетът е оставен на открито, червено-бялата цветова схема избелява и започва да се лющи, влагатаот дъждовете влиза вътре.

Така до 2012, когато най-накрая са намерени средства и започва реставрация. Самолетът е цялостно пребоядисан, интериорът е реставриран, дори са върнати старите измервателни уреди и компютри използвани за тестове.

Към началото на октомври 2021 едва 35 броя 747 се използват. Големите авиокомпании бягат от четиримоторните самолети, вероятността да се повозите на тази легендарна машина спада с всеки изминал ден. Очаква се 747-ците да се използват за превозване на авио карго. Луфтханза обач продължават да летят със 747, обяснението е лесно, техните са на средна възраст от 7 години. :)



Herpa Boeing 747-100 City of Everett
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Последна промяна Тихомир на 21 Окт 2021, 22:04, променена общо 1 път
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6689
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Няколко любими птички... City of Everett

Мнениеот emovalkov95 » 21 Окт 2021, 21:47

Много симпатична колекция, Тишо! :clap:
Изготвям рег. номера за модели: Изображение

Колекцията ми: 1:43 / 1:18 | Flickr | Подбрани кадри в Pinterest | модели + 1:1
Събирам снимки на Mercedes CLS Shooting Brake от родните улици - моля, изпращайте ми на ЛС или в instagram: @cls.shootingbrake
Аватар
emovalkov95
 
Мнения: 3649
Регистриран на: 16 Фев 2008, 15:18
Местоположение: София
Име: Емануил Вълков

Re: Няколко любими птички... City of Everett

Мнениеот Тихомир » 22 Окт 2021, 09:00

Боинг 747 SP ( SP е съкращение за Special Performance) е интересна версия на 747 предназначена за дълги полети. 747-100 има същата задача, но SP лети с 1000 морски мили повече.

Фюзелажът е по-къс от 747-100 с 14 метра, опашката е по-голяма, а крилата са опростени. Самолетът може да превозва до 313 пътника на разстояние 10 800 км. Култовата гърбица е запазена разбира се.

За разлика от другите самолети по това време, 747 SP е създаден след запитване от клиент. Джойнтвенчър между Пан-Ам и Иран Еър изпращат запитване за самолет с голям капацитет, който да може да измине разстоянието между Ню Йорк и Техеран без спиране.

Боинг виждат възможност да разработят самолет, с който да са конкуренция на тримоторните предложения на пазара като DC-10. В началото на 70-те Боинг все още не произвежда 767 и 757, които да покрият средната час от пазара. Произвеждат 737 и 747, така че 747 SP изглежда добро решение.

Пан-Ам е първата компания, която изпозлва 747 SP през 1976, първата машина носи името Clipper Freedom. Поръчани са 10 броя, като освен тях са произведени още 35. Производството приключва през 1982, но през 1989 е направен още 1 брой за принца на ОАЕ.

747 SP е неуспешен заради покачващите се цени на горивата. Боинг очаква да произведе 200 бройки, но в края на 70-те и началото на 80-те се появяват и други самолети, които предлагат същите характеристики, но с по-малки разходи. Последният оператор на 747SP е Иран Еър, но няколко бройки все още се ползват за държавни нужди.

Интересен е самолета използван за телескоп също на база 747 SP https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stratos ... _Astronomy

Herpa Boeing 747 SP 1:500

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
[/url]
Аватар
Тихомир
Ferrari фен
Ferrari фен
 
Мнения: 6689
Регистриран на: 12 Авг 2008, 19:53
Местоположение: София
Колекционирам: Предимно 1:43

Re: Няколко любими птички... Special Perfomance

Мнениеот chevyimpala » 24 Окт 2021, 08:13

От цялото семейство 747 този ми е най-интересен. Ако обсерваторията я има в мащаба според мен би била една чудесна добавка. Мен малко ме озадачи, че "крилата са по-опростени". В какъв смисъл? На мен поне визуално са ми едни и същи :)
chevyimpala
 
Мнения: 1751
Регистриран на: 30 Окт 2010, 10:00
Местоположение: София

Re: Няколко любими птички... Special Perfomance

Мнениеот ivanofff » 26 Окт 2021, 13:19

:clap: Тишо, помислих си, че имаш само няколко летателни апарата (десетина), ама като гледам си събрал доста и все уникални машини.
Аватар
ivanofff
Фен на камиони
Фен на камиони
 
Мнения: 3883
Регистриран на: 08 Май 2012, 23:18
Местоположение: София
Колекционирам: Herpa камиони 1:87


Назад към Други колекции - военни, жп, авио, строителни и др.

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron