Здравейте,
The Alfa Romeo 8C по начало са линия от спортни автомобили от 30-те години на миналия век. В името 8С означава 8 литров редови двигател, който е бил основния двигател на алфа за състезания в периода 1931-1939г.
Alfa Romeo 8C 2900 е проектиран да участва в състезания като цяло и в частност в Mille Miglia. В него е използвана 2,9-литровата версия на двигателя на 8C и е базирано на състезателното шаси на 8C 35 Grand Prix. В този си вид то има редови 8-цилиндров 2,9-литров двигател, използващ два компресора тип Roots, захранвани от два карбуратора Weber и напълно независимо окачване с тип "Дюбоне" с винтови пружини и хидравлични амортисьори отпред и люлеещи се оси с напречна листова пружина отзад.
Произведени са десет 2900A, пет през 1935 г. и пет през 1936 г. Скудерия Ферари участва с три 8C 2900A в състезанието Mille Miglia през 1936 г. и отново в Mille Miglia през 1937 г. През 1936 г. те завършват на първите три места, като маркиз Антонио Бривио печели, Джузепе Фарина завършва втори, а Карло Пинтакуда - трети. През 1937 г. те завършват на първите две места, като Пинтакуда печели, а Фарина завършва втори; третият 2900A, управляван от Клементе Биондети, не финишира. 8C 2900A печели и 24-часовото състезание на Спа през 1936 г. с Раймонд Сомер и Франческо Севери.
Производството на модела 8C 2900B започва през 1937 г. При конструкцията на 2900B са направени някои отстъпки по отношение на комфорта и надеждността. Двигателят е допълнително пренастроен, като обявената мощност е 180 к.с. (130 kW) при 5200 об./мин. Колелата на 2900B са с 19-инчови джанти, оборудвани със 17-инчови (432 мм) хидравлични барабанни спирачки. 32 2900B са произведени в редовно производство, 10 през 1937 г. и 22 през 1938 г. Още един 2900B е сглобен от части през 1941 г. Повечето от тези автомобили са с каросерии от Carrozzeria Touring, въпреки че няколко от тях са с каросерии от Pininfarina.
През 1938 г. Alfa Corse, вътрешният състезателен отбор на Alfa Romeo, подготвя четири автомобила 8C 2900B Corto за състезанието Mille Miglia през 1938 г. Те използват роудстъра Carrozzeria Touring Superleggera. Двигателите на три от тези автомобили са настроени така, че да развиват 225 к.с. (168 kW), а четвъртият, назначен за Биондети, е с двигател от автомобил Alfa Romeo Tipo 308 Grand Prix, който развива 295 к.с. (220 kW). Автомобилите завършват на първите две места, като Биондети печели, а Пинтакуда завършва втори, след като води в състезанието от Пиаченца до Терни, където спирачките му блокират. Другите два роудстъра 8C 2900B Mille Miglia не завършват; Фарина катастрофира, а Еудженио Сиена има изгорял двигател. Пиеро Дузио финишира трети с частен 8C 2900A. Един от роудстърите 2800B Mille Miglia по-късно печели 24-те часа на Спа през 1938 г. с пилоти Pintacuda и Severi.
Аз ще работя по автомобила спечелил състезанието а повече за него, както и снимки могат да бъдат намерени тук.
Малко и за модела - мултимедиен модел на Model Factory Hiro в 1/12. Големите части и каросерията са изработени от бяла смола. На пръв поглед, качеството е великолепно. Не се виждат балони, разливания или места нуждаещи се от много почистване. Повечето от останалите части са изработени от бял метал.Те също са с великолепно качество, но изискват доста работа по всяка една от тях, независимо от размера. Има и две платки фотоец с различна дебелина, наброяващи над 100 части. Дебелата е със сравнително малко части, основно по окачването. Невероятно детайлни са джантите, които се наплитат от над 900 части за всичките 5 колела (1 резервно в ). Това ще е истинско изпитание за търпението ми. В допълнение има лист с декали, прозрачни части, изкуствена кожа и множество дребни винтчета, телчици и т.н. Модела е изключително детайлен като има двигател, скоростна кутия, горивна система, спирачки и окачване Като цяло това е финалният бос и след него съм превъртял играта
Изработката започва с рамата на автомобила и окачването със барабанните спирачки. Това са първите четири стъпки, като за сега съм почистил и приготвил частите необходими за рамата и тепърва ще работя по спирачките.