Модификации и реставрации 1:43 (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Модификации и ремонт в мащаб 1:43.

Модификации и реставрации 1:43 (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот WeltherrschafT » 06 Май 2013, 22:10

Изображение

Здравейте! Отварям тази тема за подобренията и реставрациите на моите модели. Дълго време отлагах
това занимание, но от известно време съм малко по-свободен и смятам, че ще има какво да показвам.
На някои колеги, не помня кои, още зимата бях обещал да видят какво се случва със старите им модели.
Идеята ми е да показвам как нещата се случват стъпка по стъпка, но ще видим дали ще ми стигнат
нервите. Първата модификация, която ще видите и която ме надъха да отворя темата е свързана с
настоящия конкурс в мащаб 1:43. Вероятността да не свърша с модела в срок е голяма, но това не ме
притеснява, защото твърдо съм решил да направя този модел. Още повече, че той не е произвеждан в
нито един мащаб от метал и се води рядкост. Надявам се да ви е интересно, когато четете този дневник.

Модификация: Seat Leon 1:43 (Amercom) into Mazda 323F, BA - 1998

Изображение
Изображение Изображение Изображение

Ден 1-ви:

Първият ден от работата по модела започнах като го разглобих. За съжаление още в началото срещнах
трудност при свалянето на стъклото. Оказа се, че е здраво залепено за вътрешната част на купето, а
не ми се искаше да рискувам да го счупя. Наложи се внимателно да вкарвам клечки за зъби под него
и така стъклото поддаде.
Изображение Изображение Изображение Изображение

След това лесно свалих с макетен нож фарове, стопове и тъпата табелка „Такси” и преминах към свалянето
на боята. Нужно е обилно количество от разтворителя на боя и след малко тя започва да се бели на големи
люспи. Препарата е добре познатия „Терминатор” на Оргахим, който на едно място във В.Търново намерих да
продават много евтино за разлика от болшинството магазини. Загубих около час за пълното сваляне на боята,
защото държах да бъде възможно най-добре.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение Изображение

Тъй като Сеата е с по-високо купе нужно беше да го скъся за да вляза в границата на желаните размери
за моя модел. Така девственото купе се наложи да отиде под ножа (буквално), за да премахна броните му
и страничните маски. Оказа се доста трудно закрепването на менгемето, защото материалът на купето е
адски крехък и буквално се чудех дали при следващия натиск с ножовката няма да се скапе в ръцете ми.
След като внимателно изрязах необходимото направих една контролна снимка и реших да пробвам как
шасито стои на купето.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение Изображение

След рязането то се беше усукало, защото металът е мек, пооправих го и сложих шасито. Тук дойде и
следващият проблем – калниците се оказаха сега високи, заради сниженото купе и не позволяваха на
шасито да легне правилно. Наложи ми се да ги изрежа отгоре, което не исках, но просто друго не ми
хрумна и докато кротко си псувах си казах, че после ще мисля как ще се оправям с тях.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение Изображение Изображение

Вече се свечери и след 5 часа работа по модела ентусиазмът ми взе да намалява. Крайната точка на нетърпимост
дойде когато след последния срез купето се разпадна. Идеята ми беше частите да станат две, но по божията
промисъл или нечия друга простотия частите се увеличиха на почти 4 броя. Срязах купето напречно, защото
впоследствие трябваше да се удължи, за да спазя пропорциите на моя модел. Въобще „няма да споменавам”,
няколкократните изпускания на цимента на купето, а само ще оставя да се съди за резултата по снимките.
Толкова за днес!
Последна промяна WeltherrschafT на 12 Сеп 2013, 19:26, променена общо 3 пъти
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2324
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Местоположение: Варна
Име: Христо
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Модификации и реставрации - WeltherrschafT

Мнениеот Gallardo » 07 Май 2013, 12:26

Много добре,но разпадането е неизбежно(сплавта не може да издържи напрежението на менгемето съчетано със ножовката).Режи със дремел или ако не ти се дават пари за цяла машинка отиди до един зъболекарски магазин и си купи монтирани или немонтирани диамантени или карборундови сепаратори и ги слагай на дрелката.Разреза става точен и равен,не товариш сплавта и не си потен в края на упражнението.
Изображение
Клуб "Развали си сам"
skype angelpleven
Аватар
Gallardo
Audi фен
Audi фен
 
Мнения: 1281
Регистриран на: 12 Яну 2007, 23:36
Местоположение: Плевен/Пловдив
Име: Ангел Попов
Колекционирам: 1:18

Re: Модификации и реставрации - WeltherrschafT

Мнениеот WeltherrschafT » 07 Май 2013, 14:55

Благодаря за коментара. Отдавна се каня да си взема дремел, ама може да пробвам и с тези
сепаратори, ако открия. Работата е бавна, защото постоянно нещо се чупи, ето продължението:

ДЕН 2-ри:

На следващия ден станах рано и с нови сили и идеи подхванах отново работата по работния модел.
Парчетата бяха гадни и бяха счупени зле но след поредната теглена майна някак си и те ми простиха.
Реших да си поиграя малко с пилата и да оправя предния капак, който се налага да бъде гладък.
След това…варварски срязах предната част на капака, барабар с гнездата за фаровете. Колкото и зле
да изглежда това, всъщност този акт на насилие беше планиран, а после пъхнах купето малко под
шмиргела да се покефя и да загладя недостатъците.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Стържейки ме осени идеята, че ако премахна още малко от бронята на купето по-нататък ще ми е
по-лесно за манипулациите, които съм замислил. Отново една контролна снимка на състоянието и
реших да премина към китването. Използвах кит на Body, който всички познават, но поради малкия
мащаб при първото нанасяне не мисля, че бях от най-сръчните люде използвали тази смес.
Втвърдителят на дамите може и добре да им влияе, само че при мен прояви същността си под формата
на досадни топчета, които ми набраздиха замазката и трябваше после да шкуря допълнително.
Най-голямата глупост този ден ознаменувах със загубата на половината си дребни части – регистрационен
номер, фарове и стопове. Бяха в кутийка, която случайно бутнах и безвъзвратно изчезнаха в черната
дупка на канала в гаража. Все пак измислих разрешение на проблема и ще ползвам части от друг модел.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Като полагах кита сложих една смачкана салфетка под дупката на предния капак, за да не изтича,
та тя там си и остана – ход с който отново надцених средната си интелигентност. Все пак бях в
относително добро настроение и времето беше на моя страна и лека полека след внимателно шкурене
нещата взеха да добиват вид. Доста време си играх, но вечерта не бях особено доволен от крайния
резултат и реших да драсна няколко примерни щриха за да си представя модела по-добре. Най-накрая
набързо премахнах предните греди на вратите отстрани и разширих мястото за страничните прозорци
отзад, защото тези елементи, също не са част от визията на желания модел. Отивам да пийна нещо!
Изображение Изображение Изображение
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2324
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Местоположение: Варна
Име: Христо
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Модификации и реставрации - WeltherrschafT

Мнениеот mit3t0 » 07 Май 2013, 20:10

Те тва ако не стане некоя мазда 323, те па на! :D :D Много добре се справяш! Аз си мислех,че в конкурса аз ще сакатя най-много, а то се оказа съвсем друго! :shock: :rocknroll: :rocknroll: :rocknroll:
ИзображениеИзображение
Аватар
mit3t0
Mercedes фен
Mercedes фен
 
Мнения: 1541
Регистриран на: 19 Окт 2011, 15:03
Местоположение: София
Име: Димитър Петров
Колекционирам: 1/18 , 1/87 - Mercedes-Benz & JDM 1/24 !

Re: Модификации и реставрации - WeltherrschafT

Мнениеот WeltherrschafT » 07 Май 2013, 23:22

Ей, бързо се сети! Търсеният резултат наистина е Mazda 323F - Lantis, както е популярен
моделът в Европа. Чакам от една година да издадат смолен модел на NEO в този мащаб, но
явно това няма да стане скоро, а през това време се оглеждах за подходящи модели, които
стават за преработка. Впрочем Сеат-а не е най-добрият вариант, той беше резервният, иначе
исках най-много Фиат Брава с 4 врати, там рязането и нервите съвсем нямаше да са толкова.
Ако някой има такъв модел в който и да е мащаб, ще се радвам да го купя. Поздрави.
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2324
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Местоположение: Варна
Име: Христо
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот WeltherrschafT » 08 Май 2013, 18:04

ДЕН 3-ти:

На третия ден да започнах отново с нанасянето на кит. След като изсъхна кита, а това трае средно
около 15 минути на слънце започнах внимателно да оформям задницата с малки часовникарски
пилички. Купих ги за около 6,00 лв – 10 броя от една железария и се оказа, че вършат страхотна
работа, защото са много фини – недостатъкът разбира се е, че нещата стават бавно.
След един час търкане с пилите, реших, че е време за нещо по-сериозно и смених тактиката. Досега
единственото удобство от раздробяването на части на модела беше, че работейки на парче ми беше
по-лесно с детайлите и оформянето, защото нямаше какво толкова да ми пречи. Въпреки това обаче,
реших да оставя шлайфането и направо да залепя купето, а след това да продължа. Осъзнах, че така
по-лесно ще виждам цялостния резултат от шлайфането и ако сгафя някъде бързо ще забележа.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Бях си подготвил два вида лепило с цел да разбера кое е по-добро и реших да опитам с двете
едновременно за да почерпя опит. Първо използвах епоксидна смола на Henkel, като с нея залепих
няколко пластини в задната част на купето направени от капачка на буркан. Лепилото е безцветно
и евтино от Kaufland, но като че ли с това му се изчерпват качествата, а да – при изстискване,
компонентите излизат заедно. Не го препоръчвам защото: лепне като течна епоксидна смола,
каквато е и дъъълго след като се нанесе, въпреки, че пише, че стяга за 5 минути с максимална
якост след 6 часа.
Изображение Изображение Изображение Изображение

При втория опит използвах класиката Poxipol – епоксидна смола със същото съдържание като другото
лепило, но произведена в Парагвай. Е там явно добре се справят с епоксидните мехлеми и резултата
е налице. Смесва се бързо, разхода е по-малък, стяга бързо (за около 10 мин залепва добре)…но, обаче –
съхне покъртителните 24 часа! за максимална якост.Това спира работата ми за доста време.
Изображение Изображение Изображение Изображение

След няколко часа дойде време да нанеса последния слой лепило за деня. При залепянето използвах
едни много симпатични малки стяги, които купих за 5-6 лв от Praktiker и мисля, че ми свършиха чудесна
работа. Удобни са защото могат да се закрепят почти навсякъде, а стискат наистина силно – идват в
комплект от 6 броя. След като пластините се бяха хванали добре между двете части на купето очевидно
зееха 5-милиметрови фуги. Тях запълних отново с няколко малки дози Poxipol и мисля, че стана много
здраво, сложих повечко – да има. А сега…чакам да светне зелено!
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2324
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Местоположение: Варна
Име: Христо
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот Ивайло » 08 Май 2013, 19:18

Следя проекта с интерес. Чудесно описание стъпка по стъпка. :shake: Получава се много добре.
Аватар
Ивайло
Администратор
Администратор
 
Мнения: 12557
Регистриран на: 12 Ное 2006, 12:56
Име: Ivaylo
Колекционирам: 1:18 / 1:72

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот Gallardo » 08 Май 2013, 19:27

Ползваш ли чертежи?Без точни и мащабни чертежи ще получиш просто нещо приличащо по вид на истинската кола.
Поксипол стяга доста бързо и държи здраво,но ако не си направил достатъчно ретенционни повърхностите то просто се отлепя от гладката повърхност след време.Течният метал на Бизон също е доста здрава алтернатива.Бих се интересувал от методи за припояване на сплавта.
Изображение
Клуб "Развали си сам"
skype angelpleven
Аватар
Gallardo
Audi фен
Audi фен
 
Мнения: 1281
Регистриран на: 12 Яну 2007, 23:36
Местоположение: Плевен/Пловдив
Име: Ангел Попов
Колекционирам: 1:18

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот WeltherrschafT » 08 Май 2013, 20:02

Прав си, че без чертежи не става и съм си направил още преди да пусна снимките за участие
в конкурса. Проблемите са доста главно заради крехкия метал. Действително залепването е
трудно и предварително зашкурвах всяка повърхност с цел да хване добре, но сплавта е ужасна
и както ще се види по-нататък пак имаше счупвания. Сетих се за запояване, но при него липсва
пластичност и възможност за точно нагласяне на елементите. Мисля да го използвам съвсем
накрая само за гредите, които в края си са с повърхност сигурно 1 кв. милиметър и няма никакъв
шанс да ги хване лепило. Бизон са се доказали като много добра холандска марка, проблема ми
с тях е цената, но ще си взема поне два флакона по-нататък, около 15 лв са двукомпонентните
тубички, ползвал съм и преди.

Основния метод, който ползвам е да полагам винаги повече материал, а след това с шкурка и пили
да оформям по-фино. Никога не пестя и не слагам точно колкото ми трябва - голяма грешка е. Но
да се върна на въпроса с мащаба. Всичко което имам като схеми спазвам възможно най-точно. Все
пак не съм започнал модела от нулата и не мога да съм 100% акуратен, т.к. се съобразявам най-
вече с купето на Сеата. Дълго търсих възможно най-близък модел до Маздата и това е с което
разполагам, малки разлики ще има и най-накрая ще ги посоча. Голям проблем за този мащаб конкретно
са дребните детайли, ще се види нататък как правя решетките, направо акъла ми взеха.В общи линии
гледам на проекта катона кола-реплика, но междуосие, фейслифт, височина, широчина и т.н. е точно.
Има и нещо друго - при дай-каст моделите въобще, ако не говорим за скъпи модели за да видиш такива
"грешки" трябва да познаваш добре истинските автомобили, да не говорим пък колко производители
спазват наистина точно мащаба на модела, който са написали отдолу на шасито му.
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2324
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Местоположение: Варна
Име: Христо
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот commodore » 09 Май 2013, 21:40

Тази сплав не става да се запоява. ;)
не ми дреме,режем без упойка

Изображение
Аватар
commodore
Opel фен
Opel фен
 
Мнения: 9008
Регистриран на: 13 Фев 2008, 18:38
Местоположение: София
Име: Стефан
Колекционирам: всичко което ми харесва в мащаб 1/43,1/18

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот HeINeKeN » 25 Юни 2013, 12:08

До къде стигна с количката ? Снимки ? :)
Аватар
HeINeKeN
 
Мнения: 54
Регистриран на: 31 Яну 2010, 04:04
Местоположение: Сливен
Име: Добромир Иванов
Колекционирам: 1:43 и 1:32 - рали модели

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот anga » 25 Юни 2013, 18:32

Е ти ма смая колега :o .. От сеат мазда да направиш, това си е голям майсторлък! Много ми харесва как върви проектът, и чакам крайния резултат с огромно нетърпение :rocknroll:
F*ck the modern cars - I'm driving Oldschool
Изображение
Аватар
anga
 
Мнения: 1743
Регистриран на: 19 Юни 2011, 12:20
Местоположение: Ловеч
Име: Ангел Славков
Колекционирам: BMW

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот WeltherrschafT » 27 Юни 2013, 10:24

Здравейте! През изминалият месец нямам особен напредък, защото не ми оставаше време да купя нещо
за колекцията, камо ли за модификации. Но след като има интерес ще кача малко стари снимки. До момента
работата по Маздата е около една седмица горе-долу. Надявам се скоро да имам възможност да продължа и
да му се види краят. Както предположих и в началото не успях за конкурса, но важно е участието. Поздрави.

ДЕН 4-ти:


Днес нещата изглеждаха нормално и първата ми работа беше да премахна излишното количество епоксидна
смола. Разбира се не бях изчакал нужните 24 часа за да изсъхне напълно но бяха минали около 10 и реших
да действам. Оказа се, че свалянето на смолата е доста досадна процедура – става трудно и дори се наложи
да използвам макетен нож с който дялках модела. Накрая използвах пак пилите и малко шкурка и нещата си
дойдоха на мястото.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Ориентирах се към детайлизирането и оформянето на задницата и предната част. Играчката е голяма и са
нужни много нерви за това. Кита е много податлив на оформяне, но едно по-силно натискане и с пиличките
се сваля доста от него. Трябва много внимание и прецизност, което писва след около час, а резултатите
са не особено задоволителни. Не препоръчвам на никого да се занимава с това, ако няма време за губене
или нерви за трошене. На котката до мен и беше писнало да ме зяпа доста по-рано и не пропусна да го
демонстрира.
Изображение Изображение Изображение Изображение

Този ден е най-неползотворният до момента. Още около един час се занимавах с една идея, която ми хрумна
за задната част на колата и ауспуха. Отново зяпах снимки, мерих, рязах, чертах и умувах, но използвах явно
неподходяща пластмаса, която не можа да се залепи по никой начин и зарязах всичко. Усилията ми отидоха
на вятъра. Отидох да окося ливадата и да се разсея малко.
Изображение Изображение Изображение Изображение
Аватар
WeltherrschafT
 
Мнения: 2324
Регистриран на: 06 Фев 2012, 02:34
Местоположение: Варна
Име: Христо
Колекционирам: 1:64 и 1:43

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот minitek » 27 Юни 2013, 12:47

Котаракът е много готин! :lol: :lol:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Аватар
minitek
 
Мнения: 2262
Регистриран на: 05 Сеп 2010, 19:03
Местоположение: Варна
Име: Мартин
Колекционирам: 1:18, 1:43, BMW 1:87

Re: Модификации и реставрации (Mazda 323F) - WeltherrschafT

Мнениеот RacingFreak » 27 Юни 2013, 13:18

Много интересен проект, с интерес ще следя развитието му ;)
Аватар
RacingFreak
 
Мнения: 146
Регистриран на: 25 Май 2013, 18:44
Местоположение: Пловдив
Име: Ники
Колекционирам: Matchbox Rover 3500

Следваща

Назад към 1:43

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта